Jump to content
whiskyforum
Sign in to follow this  
Sherry&Smoke

Arran 14yo OB, 46%

Recommended Posts

Jag kunde inte låta bli att beställa en flaska och nu undrar jag om det är någon här på forumet som har hunnit smaka och kan delge sina smaknoteringar.

Jag får helt enkelt besvara frågan själv, då jag precis öppnade flaskan!

Doften är riktigt nice med en tydlig vaniljighet uppbackad av en honungsfruktighet, torkade aprikoser och något som i min snok påminner om gammal Clynelish (!). Smaken är inte lika spännande, men har en bra ekighet, syrliga frukter och väldigt mycket sälta - enkelt och bra!

En första bedömning är att detta är ett riktigt bra köp för 33.95€ (om man gillar sälta) och en otrolig förbättring mot 10-åringen. Bravo Arran! :clap:

Per Erixon

Sunnersta

Jag får helt enkelt besvara frågan själv, då jag precis öppnade flaskan!

Doften är riktigt nice med en tydlig vaniljighet uppbackad av en honungsfruktighet, torkade aprikoser och något som i min snok påminner om gammal Clynelish (!). Smaken är inte lika spännande, men har en bra ekighet, syrliga frukter och väldigt mycket sälta - enkelt och bra!

En första bedömning är att detta är ett riktigt bra köp för 33.95€ (om man gillar sälta) och en otrolig förbättring mot 10-åringen. Bravo Arran! :clap:

Kul!

Det låter som något jag också skulle gilla.

Vet du eller någon annan på forumet om och i så fall när man kan vänta sig denna på SB?

Georg Kristiansen

Kiruna