kl0tet 7 Report post Posted October 11, 2010 Hej på er ! Jag ska hålla en HP-provning under hösten. Jag har följande startfält 8 år McPhails choice 12 år SC buteljerad av Bladnoch Forum 18 år OB 21 år OB 25 år OB Jag har funderat länge fram och tillbaka på vilken jag ska ha med som sjätte sort (kör oftast 6 sorter). En av Earl Magnus-utgåvorna har jag tänkt över fast sparar till senare tillfälle. Så, har någon av er eminenta herrar och damer något förslag som är vansinnigt gott och inte kostar skjortan ? Quote Ralf Lovefors Friends of Laphroaig Friends of Classic Malts Ardbeg Committé Guardians of the Glenlivet Share this post Link to post Share on other sites
Pedda 59 Report post Posted October 11, 2010 Hej på er ! Jag ska hålla en HP-provning under hösten. Jag har följande startfält 8 år McPhails choice 12 år SC buteljerad av Bladnoch Forum 18 år OB 21 år OB 25 år OB Jag har funderat länge fram och tillbaka på vilken jag ska ha med som sjätte sort (kör oftast 6 sorter). En av Earl Magnus-utgåvorna har jag tänkt över fast sparar till senare tillfälle. Så, har någon av er eminenta herrar och damer något förslag som är vansinnigt gott och inte kostar skjortan ? Hej Ralf. Vad tror du om den här? The Exclusive Malts är ju en serie med väldigt fina grejer som brukar vara prisvärda. Quote Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Share this post Link to post Share on other sites
SvenskWhiskyformedlingAB 0 Report post Posted October 11, 2010 Har inte provat denna själv, men ett systerfat buteljerat samtidigt exklusivt för LMDW är en 90p i fler böcker än bara min http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=86172&Butik=0&SokStrangar= Quote Andreas Magnusson Svensk Whiskyförmedling AB andreas@whiskyförmedling.se 070-353 87 43 019-26 30 26 www.whiskyformedling.se Share this post Link to post Share on other sites
basbear 296 Report post Posted October 11, 2010 Har inte provat denna själv, men ett systerfat buteljerat samtidigt exklusivt för LMDW är en 90p i fler böcker än bara min http://www.systembol...k=0= Hmm....så fat.nr. 14 e alltså syster med fat.nr. 15102. basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Share this post Link to post Share on other sites
Puttriken 90 Report post Posted October 11, 2010 (edited) Hej på er ! Jag ska hålla en HP-provning under hösten. Jag har följande startfält 8 år McPhails choice 12 år SC buteljerad av Bladnoch Forum 18 år OB 21 år OB 25 år OB Härligt Ralf!! Denna provningen ser jag fram emot! (Vi ses på onsdag) Edited October 11, 2010 by Puttriken Quote Patrik Törnqvist, Helsingborg. Share this post Link to post Share on other sites
kl0tet 7 Report post Posted October 12, 2010 Tack för era svar Quote Ralf Lovefors Friends of Laphroaig Friends of Classic Malts Ardbeg Committé Guardians of the Glenlivet Share this post Link to post Share on other sites