Jump to content
whiskyforum

Balblair 90 och 97


mackjan
 Share

Recommended Posts

såg dessa buteljer igår i en butik i Tyskland, i vanliga fall hade jag köpt båda, men nu tvekade jag.

e de nån som provat? å kan ge mig ett svar, köp eller avstå.

mvh jannä

Jan Torsson

fol medlem

frend of the classic malt

Link to comment
Share on other sites

Personligen tycker jag båda är bra. 1990 e' ju bättre än 1997. Men båda är helt klart prisvärda! Drack 90'an senast i fredags. Fruktig o trevlig!

By the way så fick jag hem balblair 1989 Vintage idag....den är ännu bättre!

Köp.

;)

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

kanske jag gjorde fel som inte tog ner dom från hyllan? de såg läckra ut.

å vi pratar om samma flaskor?

framsidan stod det Balblair, 90 resp 97 i rött tror jag å till vänster,

å priset va överkommligt

Jan Torsson

fol medlem

frend of the classic malt

Link to comment
Share on other sites

Hörde rykten om att balblair vintage var på väg att försvinna?

 

 

Japp de lär vara slut nu, det finns ju inte obegränsat med fat från varje år. Det blir säkerligen yngre snittålder framöver och kanske till och med utan ålderssiffra, det är en obehaglig trend, men enda sättet när de gamla faten tryter.

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

kanske jag gjorde fel som inte tog ner dom från hyllan? de såg läckra ut.

å vi pratar om samma flaskor?

framsidan stod det Balblair, 90 resp 97 i rött tror jag å till vänster,

å priset va överkommligt

 

Nja kanske det.Jag gillar verkligen Balblair! Själv hade jag köpt dem utan att grubbla,åtminstone 90'an!(finns på en del taxfree o enklare vinsajter' typ.Oftast 1Liters!) 97'an ska nog ersättas med 00'an efter vad jag förstått!

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

kanske får åka tillbaka å ta ner dom från hyllan,

jodå mycket riktigt, de e i 1 liters buteljer,

har kollat lite på priser, 97-an finns från 32 £ TWE till 69 schweiz pengar, viss skilnad

90-an hittar jag inte nått pris på, slut kanske?

kanske står 89 där på hyllan också, med rätt pris får väl den följa med hem den med.

Jan Torsson

fol medlem

frend of the classic malt

Link to comment
Share on other sites

32£ för 97'an (70cl) 90'an verkar slut! (om den funnits på TWE!?) Egentligen en taxfreebuteljering har jag för mej...rätta mej om jag har fel!

 

Men på Vinsajten.com finns båda dessa buteljer t.ex. båda 1L för ett väldigt humant pris! (49.99E'/35.99E') Tyvärr har jag ingen som helst erfarenhet av sidan dock! Men det finns det andra som har i forumet har jag för mej.

 

slainté

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Uppar denna lite.

 

Åkte Göteborg - Fredrikshavn och hittade i shoppen en Balblair Vintage -90 , destillerad -90 och lagd på flaska -09 så 19-årig.

 

Fick betala 659:- , dyrare än på Vinsajten men enklare.... kändes ändå ganska prisvärd med tanke på åldern?

 

Är det nån som poängsatt denna whisky?

 

Lite trevligt var att man kunde få provsmaka alla whisky dom hade i sortimentet på färjan :-)

 

/Dea

 

 

Link to comment
Share on other sites

de hade varit väldigt trevligt om man kunde prova sorterna man skulle köpa innan.

eller så får man fråga någon här på forumet, där det alltid är någon som sitter inne med facit.;)

 

för min del så kommer 90-97-an att finnas med på en whiskyprovning framöver, tillsammans med 2-4 st Balblair till. (BF)

 

för mig e de enklare att köra till Tyskland o handla (billigare?) betalar va Lemmy skrev att flaskorna skulle kosta.

 

hoppas du blir nöjd med din flaska.

 

 

Jan Torsson

fol medlem

frend of the classic malt

Link to comment
Share on other sites

Fick ju provsmaka så jag är ganska säker på att bli nöjd :D .

Har själv mest druckit Isaly men har blivit allt mer förtjust i Highland och Speyside på senare tid så jag försöker bättra på sortimnentet av dessa när jag springer på nått som verkar intressant. Just denna Balblair hade ,enligt mig, mycket trevlig eftersmak.

 

Lägg gärna upp dina intryck från provningen.

 

/Dea

Link to comment
Share on other sites

32£ för 97'an (70cl) 90'an verkar slut! (om den funnits på TWE!?) Egentligen en taxfreebuteljering har jag för mej...rätta mej om jag har fel!

 

Men på Vinsajten.com finns båda dessa buteljer t.ex. båda 1L för ett väldigt humant pris! (49.99E'/35.99E') Tyvärr har jag ingen som helst erfarenhet av sidan dock! Men det finns det andra som har i forumet har jag för mej.

 

slainté

 

Har funkat klockrent alla gånger vi beställt där ifrån, bra sida om man vill köpa standard singlar till humant pris ;)

 

/

Bola...........

Edited by Bola

mc.gif

 

Bosse Fagerman.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...