Jump to content
whiskyforum

MOTÖRHEAD Shiraz 2009


Lemmy
 Share

Recommended Posts

Först måste jag ju säga att det borde väl kanske varit JD' istället för rö'tjut när det nu ändå gäller MOTÖRHEAD!

 

MEN: Är det nån i detta fantastiska forum som smakat denna delikata buteljering'? :rolleyes:

 

http://www.systembol...k=0=

 

läste:

Motörhead verkar ha blivit finsmakare.

Heavy metal-bandet har uppenbarligen tröttnat på whiskey och lanserar nu i stället rödvinet Motörhead Shiraz. Druvan liknas vid bandets sångare Lemmy Kilmister "som har

överlevt det mesta".

– Mitt råd är att närma sig det med försiktighet. Jag menar, vin är förrädiskt, det kan sluta precis hur som helst, säger Lemmy i ett pressmeddelande.

 

RESPEKT!

Edited by Lemmy

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Coolt att ett sånt kultband får chansen att synas på vinetiketterna. Har personligen inte smakat det men det blir förmodligen ett inköp inom kort. 6 flaskor för 714 spänn känns ju överkomligt. Är det dåligt kan man ju alltid ge det till någon polare som gillar bandet. Här kan du läsa mer om vinet:

http://www.grapes.se/Nyheter1.htm

Anders Olsson

 

Aberlour Companion

Ardbeg Committee Member

FOCM

Friends Of Laphroaig

Scapa Crew

Scotch Malt Whisky Society

 

"When I read about the horrors of drinking, I gave up reading"

Link to comment
Share on other sites

Är själv inte mycket för vin, men lite nyfiken blir man. Så innan jag springer i väg och

beställer en låda så skulle jag uppskatta några svar..

 

Är det någon som har provat detta vinet än?

Vad tycker detta vinet om "lagring" i flaskan tror du?

Kan det tänkas ge något samlarvärde i framtiden?

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Link to comment
Share on other sites

Var och hämtade min låda, kom hem och skruvade av kapsylen på en flaska, kartongen har stått ca i tim i bilen så det var för svalt, nu har tempen på vinet nått ca 18-19 grader och ett första glas tappades upp, ta mig faen om det inte är rock and roll över det här, mörka bär som björnbär, blåbär, svarta vinbär, frukt som plommon, moget granatäpple, helt ok men för mycket syra för mig.

 

 

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Jag sitter nu med ett glas som jag hade till maten.

Är ju inte så vinkunnig men i min mun va det väldigt gott, hade kanske hoppas på ett "tyngre" vin. ;)

Fredrik Cato

www.maltangels.se

 

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

Kilchoman Club Member

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Link to comment
Share on other sites

Jag sitter nu med ett glas som jag hade till maten.

Är ju inte så vinkunnig men i min mun va det väldigt gott, hade kanske hoppas på ett "tyngre" vin. ;)

 

 

Lite klen bas kanske... ;) (inte likt Lemmy isf'...) Ser framemot mina pavor iaf'!

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Var och hämtade min låda, kom hem och skruvade av kapsylen på en flaska, kartongen har stått ca i tim i bilen så det var för svalt, nu har tempen på vinet nått ca 18-19 grader och ett första glas tappades upp, ta mig faen om det inte är rock and roll över det här, mörka bär som björnbär, blåbär, svarta vinbär, frukt som plommon, moget granatäpple, helt ok men för mycket syra för mig.

 

Har druckit det till maten och jämfört med två andra shiraz, fortfarande väldigt bärigt och fruktigt, nu lite fylligare med högre temp men fortfarande för hög syra för mig, bör påpekas att jag inte är någon större vinkännare men här sitter man med lätt röda och nariga läppar, måste ge det en chans till ( har jag nog sagt nio gånger nu ) haha.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Fick mina pavor idag jag med, har redan provsmakat och jag tycker det var ett helt ok vin, med mycket svarta vinbär,mycket lättdrucket.

Patrik Bengtsson

 

 

The Diurach, Isle of Jura

Friends of Laphroaig, plot 404230

Ardbeg Commitee

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Har nu beställt 2st av dessa.

En att prova o en att ha kvar :)

Friends of Laphroaig plot_nr: 382049

Ardbeg committee member.

Whiskyforum.se

 

Fatdelägare GrythyttanWhisky

 

Peter Forsman

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Har nu beställt 2st av dessa.

En att prova o en att ha kvar :)

 

 

Får man fråga hur du beställde? Jag ringde precis mitt lokala SB och där fick jag svaret att den var slut i depån och att jag var tvungen att besöka en butik som hade den tillfälligt i sitt sortiment.

Henrik Jonsson, Karlstad

 

---------------

 

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

 

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Link to comment
Share on other sites

Får man fråga hur du beställde? Jag ringde precis mitt lokala SB och där fick jag svaret att den var slut i depån och att jag var tvungen att besöka en butik som hade den tillfälligt i sitt sortiment.

 

Det kan vara så att de tagit slut i depån och då måste man vänta en vecka innan de kan beställa från en annan butik, vet inte men det skulle kunna vara så.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Får man fråga hur du beställde? Jag ringde precis mitt lokala SB och där fick jag svaret att den var slut i depån och att jag var tvungen att besöka en butik som hade den tillfälligt i sitt sortiment.

 

Jag hade inga problem alls, ringde mitt Sb. o sa att jag

var intresserad av detta vin.

Dom fixade det o hur vet jag inte riktigt

Jag tror att dom beställde det åt mej.

För jag såg inte att det fanns någe av detta vin här i Örebro :g:

Edited by Merlinn

Friends of Laphroaig plot_nr: 382049

Ardbeg committee member.

Whiskyforum.se

 

Fatdelägare GrythyttanWhisky

 

Peter Forsman

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...