Jump to content
whiskyforum
Lorentz

Jurgens Whiskyhuis!

Recommended Posts

Är det någon som handlat där ifrån och hur fungerad det med frakt, betalning, skatt och andra avgifter. Verkar vara banköverföring eller Paypal med ett påslag.

Om man lägger varor i korgen och sedan kolla kassan så är frakten 0kr till Sverige, varför? Nån som vet?

Magnus Lorentz, Lund

Whisky Society Skåne | Whiskyklubben Slainte

The Balvenie Warehouse 24 | Highland Park - Inner circle | Friends of Laphroaig | Ardbeg committee member

Delägare i Mackmyra Reserve 2008, Extra Rök, Ex-Sherry | Bladnoch Heavily Peated Bourbon Barrel, cask 8/2009, WSS4

Är det någon som handlat där ifrån och hur fungerad det med frakt, betalning, skatt och andra avgifter. Verkar vara banköverföring eller Paypal med ett påslag.

Om man lägger varor i korgen och sedan kolla kassan så är frakten 0kr till Sverige, varför? Nån som vet?

Jag skulle inte handla därifrån om man inte måste!

Dåligt förpackade paket, och han är allmänt seg att ha att göra med!

Men när du har lagt din order så skickar han en faktura på din mail med rätt frakt och sedan är det banköverföring som gäller. Och sen är det bara att vänta på en skrynklig låda dyker upp!

Christoffer Green

Äldre Glendronach buteljeringar sökes!

Jag skulle inte handla därifrån om man inte måste!

Dåligt förpackade paket, och han är allmänt seg att ha att göra med!

Men när du har lagt din order så skickar han en faktura på din mail med rätt frakt och sedan är det banköverföring som gäller. Och sen är det bara att vänta på en skrynklig låda dyker upp!

Jag kan hålla med om det sega, men inte om att det skulle vara dåligt packat. Jag handlar via E-mail här som på alla andra online affärer.

Leif

Edited by nor02lei

Leif Nordmark

Jag handlar en del med Jurgen och tycker att det fungerar bra, betalar via internetbanken och får bra kurs, fraktpriserna är ok, svensk skatt är inte med och tas inte ut, har aldrig råkat ut för något otrevligt.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Tack för era svar. Lite blandat men ingen att dömma av detta så känner jag mig nog ganska lugn. Tack!

Magnus Lorentz, Lund

Whisky Society Skåne | Whiskyklubben Slainte

The Balvenie Warehouse 24 | Highland Park - Inner circle | Friends of Laphroaig | Ardbeg committee member

Delägare i Mackmyra Reserve 2008, Extra Rök, Ex-Sherry | Bladnoch Heavily Peated Bourbon Barrel, cask 8/2009, WSS4

Har ett litet problem med ovan nämda shop. Väntar på en flaska + ett 20 tal sample som skickades i slutet av februari och har av någon anledning kommit bort hos TNT ( vilket egentligen gör att problem ligger där och inte hos Jurgen ) Har haft mailkontakt med både Jurgen och TNT och just nu verkar problemet vara att TNT inte svarar på Jurgens mail, och det är tydligen bara avsändaren som har rätt och ifrågasätta vart paketet är...? Litet dilemma då de svarar på mitt mail men inte hans!

Jag börjar ju givetvis bli trött på det här och undrar om någon vet vilka rättigheter jag som kund hos Jurgen har? Kunde vara bra att ha lite " kött på benen " innan jag skickar nästa mail. Personligen tycker jag att han borde göra rätt för sig mot mig som kund och sedan ta " striden " med fraktbolaget själv, men det kanske är önsketänkande.

Vad betyder t.ex det här egntligen, som är kopierat från hans hemsida kring fraktavgiften:

CAT 3 -> CAT 7 : Inside the EU Package insurenced till 500 euro

Tacksam för svar!

Henrik Jonsson, Karlstad

---------------

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Det betyder att om dom har tappat bort paketet så kommer HAN få ersättning upp till värde av 500eur. Sedan är det upp till honom att ersätta dig.

Samma sak hände för mig på whizita... Manfred skickade ersättningspaket efter en vecka utan att ha fått något vettigt svar från DHL och jag är en nöjd kund :)

Några v senare hittade det försvunna paketet tillbaks till avsändaren, utan indikation på varför det inte hade kommit fram.

Edited by Kainen

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Hej eftersom Jurgen just nu har egna problem med TNT då han fått paket själv...... som varit trasigt, så är deras relation inte den bästa just nu.....

Men jag vet att ibland så kan det vara segt med Jurgen men han är en helt igenom ärlig person så vänta bara lite så kommer detta säkert att ordna upp sig.

Mvh Tomas

Har ett litet problem med ovan nämda shop. Väntar på en flaska + ett 20 tal sample som skickades i slutet av februari och har av någon anledning kommit bort hos TNT ( vilket egentligen gör att problem ligger där och inte hos Jurgen ) Har haft mailkontakt med både Jurgen och TNT och just nu verkar problemet vara att TNT inte svarar på Jurgens mail, och det är tydligen bara avsändaren som har rätt och ifrågasätta vart paketet är...? Litet dilemma då de svarar på mitt mail men inte hans!

Jag börjar ju givetvis bli trött på det här och undrar om någon vet vilka rättigheter jag som kund hos Jurgen har? Kunde vara bra att ha lite " kött på benen " innan jag skickar nästa mail. Personligen tycker jag att han borde göra rätt för sig mot mig som kund och sedan ta " striden " med fraktbolaget själv, men det kanske är önsketänkande.

Vad betyder t.ex det här egntligen, som är kopierat från hans hemsida kring fraktavgiften:

CAT 3 -> CAT 7 : Inside the EU Package insurenced till 500 euro

Tacksam för svar!

Tomas Karlsson
St. Magdalene for ever!!!!

http://www.facebook.com/stmagdalene

http://www.stmagdalene.com

Tack för era svar!

Jag vill gärna tro att det är en reko kille och det kommer säkert lösa sig till slut, även om jag har lite svårt för att se att hans problem med en leverantör ska gå ut över sina egna kunder. Sedan har ju Kainen ett exempel på hur det borde gå tillväga. Frågan som kvarstår är ju om han skyldig att återbetala summan alt skicka ett nytt paket eller om han bara behöver göra det för att visa på god vilja.

Henrik Jonsson, Karlstad

---------------

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

Tack för era svar!

Jag vill gärna tro att det är en reko kille och det kommer säkert lösa sig till slut, även om jag har lite svårt för att se att hans problem med en leverantör ska gå ut över sina egna kunder. Sedan har ju Kainen ett exempel på hur det borde gå tillväga. Frågan som kvarstår är ju om han skyldig att återbetala summan alt skicka ett nytt paket eller om han bara behöver göra det för att visa på god vilja.

Om någon är intresserad av hur det gick så kom idag ett paket efter nästan 2,5 månads väntan. Den som väntar på något gott... :)

Henrik Jonsson, Karlstad

---------------

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

Om någon är intresserad av hur det gick så kom idag ett paket efter nästan 2,5 månads väntan. Den som väntar på något gott... :)

Kul, grattis :)