Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Chieftain’s 12 Years


Laffemannen
 Share

Recommended Posts

Jag kunde faktiskt inte vänta med att provsmaka denna. Ledig från jobbet som man är.:D (Dessutom hade jag namnsdag igår... en anledning att fira!:whistling: )

Jag upplever 10-åringen som mer spritig och rättfram jämfört med Chieftan's. Med tanke på att den sistnämnda endast legat två år längre på fat så uppvisar den en förvånande stor fatmognad. Avslutet är dock det bästa: Här känner jag en underbar vaniljsmakande ekighet innesluten av en silkig rökighet som får smaklökarna att slå frivolter av vällust.

En prisvärd Ardbeg att värma sig med under dessa kalla vinterkvällar.:clap:

 

/Andreas

Link to comment
Share on other sites

Ja då blir det ett inköp i kväll........fast jag inte har någon gran ännu ;)

 

Jag kunde faktiskt inte vänta med att provsmaka denna. Ledig från jobbet som man är.:D (Dessutom hade jag namnsdag igår... en anledning att fira!:whistling: )

Jag upplever 10-åringen som mer spritig och rättfram jämfört med Chieftan's. Med tanke på att den sistnämnda endast legat två år längre på fat så uppvisar den en förvånande stor fatmognad. Avslutet är dock det bästa: Här känner jag en underbar vaniljsmakande ekighet innesluten av en silkig rökighet som får smaklökarna att slå frivolter av vällust.

En prisvärd Ardbeg att värma sig med under dessa kalla vinterkvällar.:clap:

 

/Andreas

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha provat denna så måste jag nog konstatera att den gamla Orginal 10 Yo som kostar runt 45 Euro att få hem från WA utklassar detta släpp.

Tyvärr var det bättre förr.

 

 

 

Ja då blir det ett inköp i kväll........fast jag inte har någon gran ännu ;)

 

 

Peter Ågren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...