Jump to content
whiskyforum
lester

Senast öppnade flaska. Korken åkte ur...

Recommended Posts

Glenlivet Nàdurra åkte korken ur precis!

...nu 4 timmar senare efter pavan landat i residenset så slet jag folien av Crìoch Aibhne Old Fettercairn 1967 Cask 30 Years 57% !

Jögge - WMW

Owner of a grästufva on Islay.

post-4401-13845329913453_thumb.jpgSjukt irriterande.

Nåja, nu är den öppen :)

Macallan OM 1980-2001 #16457 57.8%

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

...nu 4 timmar senare efter pavan landat i residenset så slet jag folien av Crìoch Aibhne Old Fettercairn 1967 Cask 30 Years 57% !

visst e den bra!

Jan Torsson

fol medlem

frend of the classic malt

visst e den bra!

Bara förnamnet! Har testat den ett par ggr innan på några provningar...den va ett måste!

Jögge - WMW

Owner of a grästufva on Islay.

Har inte åkt ur någon kork här , men det har däremot åkt i ca 1300 korkar . Smögen whiskys första buteljering är på gång. Trevligt ?

Niklas Pettersson

Kör en liten story här.

En gång per år bokar jag och flamman bagarstugan i Holmsund tillsammans med ett annat par, vi kör 10 liter och håller på från 06,00 till ca 18,00, vi bokar tiden ca 3 månader i förväg då det är ett (censurerat) tryck på tiderna, framförallt okt-dec.

jag har styrt om utlandssemester, glöggkokning med kompisarna, whiskyprovningar, aktiviteter med barn och barnbarn, ja ni vet, helt enkelt planerat in denna aktivitet ( skickade förresten hem 4 kompisar kring 12 i går för att vara hyffsat pigg kring 05,00 ) ja jäklar anamma.

Döm om min förvåning när vi kommer till bagarstugan 06,00 i morse och det var andra där som börjat förbereda sitt, någon har helt enkelt tipexat över vår bokning och ritat in ny tid, Öberg fick fasen hjärnblödning av uppdämd ilska, nu har jag förbannat i princip allt mellan himmel och helvete i nästan 3 timmar och har landat i ett normalargt tillstånd, funderade vad i h-vete man skall göra 06,00 på en lördagmorgon.

Fick för mig att korka upp en Port Ellen ( konstigt eller hur ) det slutade faktiskt med att jag korkade upp 3 st Port Ellen, skar upp och slet folien av dem så det inte finns någon återvändo, så nu sitter man här på morgonkvisten och sippar PE.

Korkade upp.

Douglas of Drumlanrig

1983, 23 yo, 51,8%

Scotts Selection

1976-1999, 58%

Alba, The Islay Whisky Trail

1983, 28 yo, 53,4%

Är givetvis småförbannad, hatar som vanligt troll och tomtar men blir nästan som i en handvändning hyffsat from när jag får smaka PE, inga super PE det här men rätta doften, känslan, stilen, 88-91p, funderar på om inte detta är lösningen på många problem, när man blir galet förbannad, dra dig tillbaka, sippa en PE och efter ett par timmar så kan man skratta åt eländet.

Tur man kan trösta sig med lite lajbans på G, Black Sabbath på fredag och Playa Ingles veckan efter, nu har jag skrivit av mig det ilskeliga och fått en morgondram men tomtar och troll skall fortfarande hålla sig på behörigt avstånd haha.....

Vid Tangentbordet utan bedövning

Kjell Öberg

• Like 7

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Du är en stor kille Kjell, du hade säkert kunnat trycka in dem i backsterugnen om du velat. Du är för snäll! Vilka (censurerat)s as det finns. Kanske humöret kan reducera poängen ett snäpp på PE'n också.

• Like 1

Markus Nilsson

Whiskynörd

En Springbank 14y ob jazz edition 56% öppnades just.

Christian Alfredsson - Kungälv

Kör en liten story här.

En gång per år bokar jag och flamman bagarstugan i Holmsund tillsammans med ett annat par, vi kör 10 liter och håller på från 06,00 till ca 18,00, vi bokar tiden ca 3 månader i förväg då det är ett (censurerat) tryck på tiderna, framförallt okt-dec.

jag har styrt om utlandssemester, glöggkokning med kompisarna, whiskyprovningar, aktiviteter med barn och barnbarn, ja ni vet, helt enkelt planerat in denna aktivitet ( skickade förresten hem 4 kompisar kring 12 i går för att vara hyffsat pigg kring 05,00 ) ja jäklar anamma.

Döm om min förvåning när vi kommer till bagarstugan 06,00 i morse och det var andra där som börjat förbereda sitt, någon har helt enkelt tipexat över vår bokning och ritat in ny tid, Öberg fick fasen hjärnblödning av uppdämd ilska, nu har jag förbannat i princip allt mellan himmel och helvete i nästan 3 timmar och har landat i ett normalargt tillstånd, funderade vad i h-vete man skall göra 06,00 på en lördagmorgon.

Fick för mig att korka upp en Port Ellen ( konstigt eller hur ) det slutade faktiskt med att jag korkade upp 3 st Port Ellen, skar upp och slet folien av dem så det inte finns någon återvändo, så nu sitter man här på morgonkvisten och sippar PE.

Korkade upp.

Douglas of Drumlanrig

1983, 23 yo, 51,8%

Scotts Selection

1976-1999, 58%

Alba, The Islay Whisky Trail

1983, 28 yo, 53,4%

Är givetvis småförbannad, hatar som vanligt troll och tomtar men blir nästan som i en handvändning hyffsat from när jag får smaka PE, inga super PE det här men rätta doften, känslan, stilen, 88-91p, funderar på om inte detta är lösningen på många problem, när man blir galet förbannad, dra dig tillbaka, sippa en PE och efter ett par timmar så kan man skratta åt eländet.

Tur man kan trösta sig med lite lajbans på G, Black Sabbath på fredag och Playa Ingles veckan efter, nu har jag skrivit av mig det ilskeliga och fått en morgondram men tomtar och troll skall fortfarande hålla sig på behörigt avstånd haha.....

Vid Tangentbordet utan bedövning

Kjell Öberg

Det känns skönt att ilskan går över, vi körde vårat bak 5 tim försenat, 8 tim stenhård bakning är nu avklarad haha....nu är man mör som en slör..., förlåter varken tomtar eller troll men några sippar PE gör allt lättare.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Det känns skönt att ilskan går över, vi körde vårat bak 5 tim försenat, 8 tim stenhård bakning är nu avklarad haha....nu är man mör som en slör..., förlåter varken tomtar eller troll men några sippar PE gör allt lättare.

Har du fått bakvärk?

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Har du fått bakvärk?

o,(censurerat), var det här ett whiskyforum hehe..ber nästan om ursäkt för min story, tur att Lasse är en kompis, bakvärk ? ja lite haha...

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Glen garioch sherry cask matured 1999-2013 56,3%

Mattias Oleniusson

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

I brist på Diageos Brora och Port Ellen fick det bli beställning av något annat jag funderat en stund på, 2 flaskor Laphroaig 10 CS Batch 005

Edit: felpostad, köp skall det vara.

Edited by whiskystore
  • Like 1

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Longmorn 1992 20 år "Cask Strength Collection" Signatory Cask 48490 55,8%

Peter Åsén, Märsta
Fatägare Kilchoman är buteljerat, 2 fat kvar: Bruichladdich, Glengoyne

Betyg på den? Har en i skåpet, så jag är lite nyfiken!

Christian Alfredsson - Kungälv

Kämpar emot lusten att öppna allt oprövat, så jag ger efter lite och krafsar ivrigt upp ett par.

Clynelish 1996 Svenska Eldvatten

Dalwhinnie 15yo Centenary Bottling

Reyan Johvallius
Köpingebro

Sprättade ett par flarrer idag.

Glenlivet Cooper's Choice 1979/2011 40% #390

Lagavulin D.E 1995/2013 43% 4/501 3000 bottles

Jonas Gustafsson

Öppnade en HP Einar jag fick ikväll.

Hekt okey nervattnad whisky.l

• Like 1

Seppo Hellström

Har precis fått en ursäkt för att korka upp en Laffe Brodir. Klockar in på 88 stabila poäng i afton.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Öppnade 3 flaskor från whiskybroker i kväll:

Auchroisk 21yo 45,0% Whiskybroker 17/12 1991 - 28/10 2013 bbn barrels 102221&102222 finish 4m sh hhd 171 btls
Glentauchers 17yo 48,3% Whiskybroker 4/7 1996 - 21/8 2013 bbn barrel #3611 273 btls
Tormore 29yo 53,9% Whiskybroker 24/2 1984 - 17/4 2013 barrel #3674 107 btls

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Lagavulin 12 år 2007 56,4% en gammal trotjänare återvänder till " drickeshyllan " sååå gött?

Niklas Pettersson

Kilkerran buorbon wood

Whisky kan drickas på tre sätt.

Med vatten, Utan vatten, Som vatten

Glendronach 18. Och den kommer jag nu ha som standard tillsammans med farclas 15.

• Like 1

Mattias Oleniusson

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök