Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Corryvreckan


Recommended Posts

Systembolagets kundtjänst har bekräftat att Corryvreckan kommer 1:a april

 

 

Jag hoppas och antar att det är en ny batch?

Tom Hoyle

 

Ardbeg Committee Member

Link to comment
Share on other sites

Det märkliga är att denna har funnits att beställa på SB sedan länge dock så har den inte funnits på hemsidan. Finns dock i systembolagets egna system. Fick hem min senaste för fyra veckor sedan och Moet uppgav när jag ringde till dem att de hade många i lager. 699 pickadoller kostade den då.

 

God dricka är det hur som haver :)

 

Fredrik

 

EDIT : Lade till prisuppgift.

Edited by Supernova
Link to comment
Share on other sites

Det märkliga är att denna har funnits att beställa på SB sedan länge dock så har den inte funnits på hemsidan. Finns dock i systembolagets egna system. Fick hem min senaste för fyra veckor sedan och Moet uppgav när jag ringde till dem att de hade många i lager. 699 pickadoller kostade den då.

 

God dricka är det hur som haver :)

 

Fredrik

 

EDIT : Lade till prisuppgift.

 

 

Tack för info. Har beställt en flaska nu av SB. Den har artikelnummer 486004. :)

Omåttligt förtjust i Glenmorangie

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det artikelnumret är nåt som de kallar för Beställningssortiment ej trycksak, vilket innebär att den inte finns presenterad i Systembolagets prislistor eller på Internet. Det är leverantören själv som valt att lägga den där, så bara de som fått artikelnumret kan beställa den.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Det artikelnumret är nåt som de kallar för Beställningssortiment ej trycksak, vilket innebär att den inte finns presenterad i Systembolagets prislistor eller på Internet. Det är leverantören själv som valt att lägga den där, så bara de som fått artikelnumret kan beställa den.

 

 

Varför gör man så? I bussiness brukar det väl vara positivt att fler kan köpa ens produkter? Alla betalar ju lika mycket...

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Vore intressant att få en förklaring på detta!

 

Vi var på Ardbeg masterclassen på Sthlm Beer. och då så sa han att Corryvreckan skulle komma till systemet i April.

 

Den skulle enligt honom var från och med nu en del av standardsortimentet. Tillsammans med Ten, Supernova och Uigeadail.

 

Jag skulle tro att den har varit "färdig" innan den officiella systemsläppet så det är därför de har smygit in den så att säga.

 

Men finns säkert någon riktig Arbeg-nörd här som har något bättre svar :)

Robert Rae
Stockholm
Glad Amatör

Link to comment
Share on other sites

Vi var på Ardbeg masterclassen på Sthlm Beer. och då så sa han att Corryvreckan skulle komma till systemet i April.

 

Den skulle enligt honom var från och med nu en del av standardsortimentet. Tillsammans med Ten, Supernova och Uigeadail.

 

Jag skulle tro att den har varit "färdig" innan den officiella systemsläppet så det är därför de har smygit in den så att säga.

 

Men finns säkert någon riktig Arbeg-nörd här som har något bättre svar :)

 

Vet egentligen inget om just detta, men jag antar att det beror på vårt kära Systembolag som behöver lång tid för att lansera en ny produkt. Ingenting får ju rubba rutinerna och sedan måste man ju vara förvissad om att det inte är någonting som kan riskera monopolet. Det är inte Norge som är sista Sovjetstaten.

 

Bernt Sjödin

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan någon bekräfta att denna kommer in i standardsortimentet?

 

Den lanseras den 1/4 i Systembolagets nyhetssortiment och alla varor som kommer denna dag skall lagerföras i minst ett år från lansering. Därefter kan de komma att övergå i det fasta sortimentet om de sålt tillräckligt bra under sitt första år. Det finns således inga garantier att den är tillgänglig efter 1/4 2012, bara att den skall finnas fram till dess.

Link to comment
Share on other sites

Den lanseras den 1/4 i Systembolagets nyhetssortiment och alla varor som kommer denna dag skall lagerföras i minst ett år från lansering. Därefter kan de komma att övergå i det fasta sortimentet om de sålt tillräckligt bra under sitt första år. Det finns således inga garantier att den är tillgänglig efter 1/4 2012, bara att den skall finnas fram till dess.

 

Tack, då kan man vänta med att köpa dessa några veckor.

Link to comment
Share on other sites

Den lanseras den 1/4 i Systembolagets nyhetssortiment och alla varor som kommer denna dag skall lagerföras i minst ett år från lansering. Därefter kan de komma att övergå i det fasta sortimentet om de sålt tillräckligt bra under sitt första år. Det finns således inga garantier att den är tillgänglig efter 1/4 2012, bara att den skall finnas fram till dess.

 

Säkert en jättedum fråga men betyder detta att de fått in ett jättelager av denna?

 

Det jag vill komma fram till är om man behöver plocka på sig lite flaskår inom den närmsta tiden för att vara säker på att få hem en flaska?

 

väntar gärna några Månader tills ekonomin ärr lite bättre.

Link to comment
Share on other sites

Säkert en jättedum fråga men betyder detta att de fått in ett jättelager av denna?

 

Det jag vill komma fram till är om man behöver plocka på sig lite flaskår inom den närmsta tiden för att vara säker på att få hem en flaska?

 

väntar gärna några Månader tills ekonomin ärr lite bättre.

 

Nej, du skall inte behöva stressa, de skall som sagt finnas att få tag på i ett helt år. SB ser inte med blida ögon på leverantörer som lovar för mycket så det tror jag att de aktar sig för. Numera är det ju dessutom kostnadsfritt att beställa varor från andra butiker så bara det finns några kvar någonstans i landet så skall din butik kunna beställa hem den åt dig på en vecka eller så.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...