Jump to content
whiskyforum

Tipstråden


Recommended Posts

 

 

Det som var speciellt med första fatet var att det endast blev 54 flaskor av det. Antar att det blir fler nu.

 

Rätta mig gärna om jag har fel men 54 flaskor är väl bara så många som buteljerats med whiskybrokers egna etikett. Resten av flaskorna dyker säkert upp hos masterofmalt med deras etikett. Så har det det varit tidigare i alla fall.

Henrik Jonsson, Karlstad

 

---------------

 

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

 

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Link to comment
Share on other sites

Rätta mig gärna om jag har fel men 54 flaskor är väl bara så många som buteljerats med whiskybrokers egna etikett. Resten av flaskorna dyker säkert upp hos masterofmalt med deras etikett. Så har det det varit tidigare i alla fall.

 

Från whiskybrokers hemsida:

 

The cask yielded just 54 bottles of whisky - it has been entirely bottled, not just partially bottled

 

Många törstiga änglar i det lagerhuset...wink.png

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Rätta mig gärna om jag har fel men 54 flaskor är väl bara så många som buteljerats med whiskybrokers egna etikett. Resten av flaskorna dyker säkert upp hos masterofmalt med deras etikett. Så har det det varit tidigare i alla fall.

"The cask yielded just 54 bottles of whisky - it has been entirely bottled, not just partially bottled."

Hela fatet gav bara 54 flaskor mao.

 

haha Gunnar hann före igen...

Edited by RichardN

Richard Nordenskjöld

Link to comment
Share on other sites

Gick ju inte att låta bli, 2 st beställda.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Lite dåligt att skriva att den ska släppas den 20e och sen släppa den 19e. Får fundera klart idag istället på hur jag ska göra, kan ju köpa lite andra flaskor för att få en lägre kostnad per flaska för frakten.

Fredrik Palmqvist

Link to comment
Share on other sites

Lite dåligt att skriva att den ska släppas den 20e och sen släppa den 19e. Får fundera klart idag istället på hur jag ska göra, kan ju köpa lite andra flaskor för att få en lägre kostnad per flaska för frakten.

Ska du till forumträffen kan vi dela på en beställning, eller om det är någon annan som är sugen på liknande upplägg. Jag kan tänka mig 2-3 flaskor.

  • Like 1

Thorbjörn Porsander
Åter i Skåne!
tobbe.lindberg@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Det är för sent Markus, jag och Palmen gjorde en beställning och är det nu någon som kan ta flaskorna från Stockholm till Bredaryd utlovas ett stort sample av som tack

Thorbjörn Porsander
Åter i Skåne!
tobbe.lindberg@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Det är för sent Markus, jag och Palmen gjorde en beställning och är det nu någon som kan ta flaskorna från Stockholm till Bredaryd utlovas ett stort sample av som tack

 

(censurerat)... Men att få dem till Bredaryd lär inte vara nåt problem..

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Glenfarclas 2003 Sherry butts # 1493, 1494 & 1495 utvalda av Whizita.de. 3 st förhandsbokade clap.gif

Jag glömde fråga om dom är CS, har du någon aning? Jag har också bokat några st :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Nyheysbrevet från whizita.de smile.png

 

Får inte anmäla mig till deras nyhetsbrev, min mailadress är inte "giltig"...

Värst vad de klagar på att man har spam@ som används till allt på nätet, just för att samla allt spam på samma ställe.

Fredrik Palmqvist

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet vilket fraktbolag Whiskybroker använder?

Normal leveranstid till Sverige och så?

Beställde den 20:e och är väldigt sugen, då jag börjar semestern i morrn :P

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet vilket fraktbolag Whiskybroker använder?

Normal leveranstid till Sverige och så?

Beställde den 20:e och är väldigt sugen, då jag börjar semestern i morrn tongue.png

Du ska ha fått ett mail som gör det möjligt att spåra paketet, är pengar dragna? Om så är fallet så gick paketet från Glasgow i måndags och är i Sverige nu, bara att vänta.... DHL används om jag minns rätt.

 

tommbjor

Tommy Björk

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet vilket fraktbolag Whiskybroker använder?

Normal leveranstid till Sverige och så?

Beställde den 20:e och är väldigt sugen, då jag börjar semestern i morrn tongue.png

 

Mitt paket kommer med DHL, las upp i fredags, hämtades i måndags och kom till sverige igår. Antar att de körs till distributionscentraler idag och eventuell utkörning imorgon eller i början på nästa vecka.

Fredrik Palmqvist

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet vilket fraktbolag Whiskybroker använder?

Normal leveranstid till Sverige och så?

Beställde den 20:e och är väldigt sugen, då jag börjar semestern i morrn tongue.png

.....paketet kommer kanske redan idag.....

tommbjor

Tommy Björk

Link to comment
Share on other sites

Du ska ha fått ett mail som gör det möjligt att spåra paketet, är pengar dragna? Om så är fallet så gick paketet från Glasgow i måndags och är i Sverige nu, bara att vänta.... DHL används om jag minns rätt.

 

tommbjor

Pengarna drogs den 21:a, men inget mail (mer än orderbekräftelsen) dock sad.png , hoppas hoppas hoppas på innan helgen.

Edited by Benke Olsson

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Jag fick min leverans från DHL tidigare idag. Troligtvis stor chans att dina flaskor kommer innan helgen såvida de gick med samma leverans i måndags som mina.

Låter bra. Undrar bara varför jag inte fått något kolli-ID g.gif .

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...