Jump to content
whiskyforum

Aberlour a'Bunadh


d96angl
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

 

 

Ska i morgon åka till Tyskland och handla lite.

 

Är det någon skillnad på Aberlour a'Bunadh (nr445) och Aberlour a'Bunadh No.22?

 

Hade nämligen ett samtal med ett par ytterst trevliga anställda på Systemet i Nordstan i Göteborg.

 

Efter lite samtal med dem så rekommenderade de just Aberlour a'Bunadh.

 

Kan få en liter Aberlour a'Bunadh No.22 för ca 440 kr i Tyskland.

 

Om det är same same som Aberlour a'Bunadh (nr445) bara olika tappningar så är det ju bara att slå till.

 

 

Mvh

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Det är ungefär detsamma.

Batchnummer varierar lite (mellan olika systembolag beroende på när de fick senaste leverans) men de är bra i princip allihopa.

Det är inte så stor skillnad på batcherna numera (som runt "10").

Väldigt prisvärt oavsett om du köper i tyskland elelr på systemet.

GBG

GWS #3

Link to comment
Share on other sites

445 är systembolagets varu nr. på Aberlour a'bunadh, man vet inte vilken batch det är, man måste kolla upp det, skulle tro att systembolaget ligger på batch 33-35 nu, en batch 22 torde omöjligt finnas kvar, men man kan aldrig vara säker.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Om det är på Calles...Heiligenhafen (tror jag det var) så finns INTE denna kvar! En polare var där för 2 mån sen, det var #32 har jag för mej.!

 

(Hade jag redan!) Sen e' de' "bara" 0.70L inte 1Liter....men va gott de' e' me' denna sås'!

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Om det är på Calles...Heiligenhafen (tror jag det var) så finns INTE denna kvar! En polare var där för 2 mån sen, det var #32 har jag för mej.!

 

(Hade jag redan!) Sen e' de' "bara" 0.70L inte 1Liter....men va gott de' e' me' denna sås'!

 

 

Det är på Calles och ja det stämde ju det var "bara" 0,70 L.

Men det är ju ändå prisvärt. Blir en sådan i morgon oavsett om det på batch 32 eller någon annan.

 

Vad tycker ni om Lagavulin Dist. Edt. Islay Single Malt 43% 1,00l för ca 610 kr?

Vill ha en rökig är denna prisvärd då eller har ni något annat förslag.

Har redan Ardbeg 10Y, Lagavlin 16Y, Laphroaig 10Y, 15Y och Quater Cask, Bowmore 12Y.

 

Funderar även på en anCnoc 12Y. Hur är den?

 

Mvh

Andreas

 

Link to comment
Share on other sites

Ancnocen är trevlig. Dock väldigt mild och inte ett dugg rökig. Tycker du om Laphroaig så kan du testa deras Cask Strength. Riktigt bra och finns på Calles.

 

Laffe CS e' ju ett måste då! Köp då även Lagga DE gör 610:-......riktigt trevlig den me'! Du får ju ihop en fin liten kasse med dej hem där...

:clap:

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Det är på Calles och ja det stämde ju det var "bara" 0,70 L.

Men det är ju ändå prisvärt. Blir en sådan i morgon oavsett om det på batch 32 eller någon annan.

 

Vad tycker ni om Lagavulin Dist. Edt. Islay Single Malt 43% 1,00l för ca 610 kr?

Vill ha en rökig är denna prisvärd då eller har ni något annat förslag.

Har redan Ardbeg 10Y, Lagavlin 16Y, Laphroaig 10Y, 15Y och Quater Cask, Bowmore 12Y.

 

Funderar även på en anCnoc 12Y. Hur är den?

 

Mvh

Andreas

Jag gillar inte Ancnoc 12.

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Om någon undrar om denna finns kvar på calles i burg så kan jag säga att den är det. Var där förra veckan och då fanns det runt 5 stycken kvar på hyllan :)

 

 

#22? Köp den då...kanon! kan det vara så att det är blandat på "hyllan"? När en polare va där för några månader sen va det #32....

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

#22? Köp den då...kanon! kan det vara så att det är blandat på "hyllan"? När en polare va där för några månader sen va det #32....

 

Nej men oj då, skumläste bara lite så jag hann nog inte uppfatta att det var nr 22 det handlade om, får ursäkta mig själv!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...