Jump to content
whiskyforum
H W

Highland Park Earl Haakon

Recommended Posts

Köpte en på Regeringsgatan idag, fanns 6-7 flaskor kvar vad jag såg.

Jag köpte 1 st. i går på Regeringsgatan 44 kl.11:46 enligt kvittot. Jag tog den tredje sista, så de är säkerligen slut nu.

Edited by Hakan G

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Slut i både beställningssortiment och butik/depå.

Bara att hoppas att det blev en vid beställningen igår...

Håkan Wanke

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

www.FISKEoFOTO.se

Ok, då är det bara att ta det med nypa salt med andra ord, han på bolaget sa att jag skulle få dom den 5september.

Har du beställt på inne på bolaget och dom fått upp kvitto så är det bekräftat, du ska bara ha den..g.gif

Ulf Dreyer, Kållered

Jag köpte 1 st. i går på Regeringsgatan 44 kl.11:46 enligt kvittot. Jag tog den tredje sista, så de är säkerligen slut nu.

Ok, jag var där 11:10. Det gick fort det där. 48 sålda flaskor på lite drygt 2 timmar.

Slut i både beställningssortiment och butik/depå.

Bara att hoppas att det blev en vid beställningen igår...

Depån var tom på ett par minuter. Jag var i min lokala butik igår och beställde 10:00, och ett par minuter över sa personalen att det var tomt i depån.

Ringde nyss och kollade, min beställning hade gått igenom i alla fall. :)

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Depån var tom på ett par minuter. Jag var i min lokala butik igår och beställde 10:00, och ett par minuter över sa personalen att det var tomt i depån.

Ringde nyss och kollade, min beställning hade gått igenom i alla fall. :)

Jag beställde kl 10, då fanns det ca 40 st i depån. Tur att man hängde på låset, eftersom det var slut på ett par minuter.

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Har du beställt på inne på bolaget och dom fått upp kvitto så är det bekräftat, du ska bara ha den..g.gif

Jag ringde in och beställde och han på systembolaget svarade att beställningen är klar och den kommer 5september. Jag hoppas att han har rätt.

Kai Smålander

Även till Lagan kommer det några flaskor, 6 flaskor kvar när min sista beställning gick igenom.

Hoppas nu bara att den är god :D

Christer Lagestig

Lagan

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Der är INTE detsamma att beställa och att få flaskorna shock3.gif

Pratar av egen erfarenhet, när ni har dom i handen då kan ni pusta ut......

Det här anade jag,så jag e inte ens förvånad,som sagt att beställa och

sen få är två helt olika saker :doh:

Hej

Highland Park Earl Haakon Edition Three 18 Years är tillfälligt slut hos leverantören och väntas åter vara beställningsbar 2011-09-15. Din beställning är därför makulerad. OBS. Du måste alltså registrera en ny beställning efter detta datum.

Välkommen att kontakta oss vid frågor

Med vänliga hälsningar

Sigge Johansson

Kommunikatör

Kundtjänst

0771-83 83 00

Systembolaget AB, 103 84 Stockholm

Valter Corneliusen

Tumba

Friend of Laphroaig.. Ardbeg Committee m.m. SWE

http://www.thewhiskycave.com

Det här anade jag,så jag e inte ens förvånad,som sagt att beställa och

sen få är två helt olika saker :doh:

Hej

Highland Park Earl Haakon Edition Three 18 Years är tillfälligt slut hos leverantören och väntas åter vara beställningsbar 2011-09-15. Din beställning är därför makulerad. OBS. Du måste alltså registrera en ny beställning efter detta datum.

Välkommen att kontakta oss vid frågor

Med vänliga hälsningar

Sigge Johansson

Kommunikatör

Kundtjänst

0771-83 83 00

Systembolaget AB, 103 84 Stockholm

OK, fick du detta på mail eller? Tog du kontakt själv? Ausch, har inte hört något, får väl snart ta och kolla upp beställningen...

Henrik Sjöbeck, Malmö

En av två flaskor har kommit idag, så jag är nöjd och nu får jag hoppas att andra flaskan hittar hem snart.

Kai Smålander

OK, fick du detta på mail eller? Tog du kontakt själv? Ausch, har inte hört något, får väl snart ta och kolla upp beställningen...

Ja det var ett mail jag fick i dag på min

onlinebeställning , sen har jag beställt en

direkt på mitt bolag också och därifrån har jag

inte hört något än.

Mvh Valter

Valter Corneliusen

Tumba

Friend of Laphroaig.. Ardbeg Committee m.m. SWE

http://www.thewhiskycave.com

Fick min flaska idag, samlingen komplett.

Men min kompis fick inte sin, han beställde "samtidigt" som mig, dvs. 2-3 minuter efter mig, samma expedit på lokala butiken som lade in ordern direkt kl.1000.

Kan de ha tagit slut så snabbt?

--

Finns inte en whisky som passar alla tillfällen. Men alla tillfällen passar det med en Whisky

Fick min flaska idag, samlingen komplett.

Men min kompis fick inte sin, han beställde "samtidigt" som mig, dvs. 2-3 minuter efter mig, samma expedit på lokala butiken som lade in ordern direkt kl.1000.

Kan de ha tagit slut så snabbt?

Ja, de tog slut väldigt snabbt. Jag stod inte många minuter vid info-disken innan expediten sa att det var tomt på depån. Men vänta och se, den kanske dyker upp ändå.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Håll i hatten... Idag kom min andra flaska efter lite strul på bolaget, kul att tjejerna på lokala systemet kunde lösa det. Nu ändrar jag status från nöjd till super nöjd. :-)

Edited by kks_81

Kai Smålander

Idag anlände även den man beställde på sitt lokala bolag...

Martin Kallberg

En av två flaskor har kommit idag, så jag är nöjd och nu får jag hoppas att andra flaskan hittar hem snart.

Samma här, den jag beställde i butiken, den som lever får serolleyes.gif om det kommer mer...

Ulf Dreyer, Kållered

Jag var inne på SB först den 2:a vid lunch och frågade mest på skoj om det fanns någon kvar. Fick fick ett osäkert svar så killen la in en beställning.. Och idag så kom den till mitt bolag. Det var alltså inga problem med att få en flaska 1,5 dagar efter släppet. Vem kunde tro det när man läst om "hypen" här:)

Karl-Johan Arto

Ha-ha, beställningssortimentet :doh:

Jag gjorde en e-beställning kl. 10.02 och fick en bekräftelse om att leveranstiden var upp till 8 dagar.

Vid påringning till butiken idag kom det fram att beställningen var gjord men att den låg i luften..

Nu har det gjorts en ombeställning men den kan jag nog inte hoppas på.

Ni som använde både hängslen och livrem verkar ha klarat er bättre.

Bra att veta till nästa gång.

Hade inte tänk att köpa någon men var in på systembolaget idag och beställde, de var slut i depån men leverantören hade kvar, vi får väl se om det lyckades.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Ha-ha, beställningssortimentet :doh:

Jag gjorde en e-beställning kl. 10.02 och fick en bekräftelse om att leveranstiden var upp till 8 dagar.

Vid påringning till butiken idag kom det fram att beställningen var gjord men att den låg i luften..

Nu har det gjorts en ombeställning men den kan jag nog inte hoppas på.

Ni som använde både hängslen och livrem verkar ha klarat er bättre.

Bra att veta till nästa gång.

Känns som detta hanterats väldigt konstigt..

Min beställning i butik kom precis så som bekräftelsen som beställaren på det lokala bolaget sa, den 5:e..

Nu när man kollar upp sin E-beställning som sagt 8 dagar så vet man ingenting i den annan butik som jag ville ha den levererad till, hänvisas till kundtjänst.

Talar med en dam om att inget kommit ej eller nån form av besked på att den inte skulle göra det, brist på info från leverantören hävdar de.

Sen får jag veta beställningssortiment varan gjorts om till 10321 vilken ligger på bolaget, ingen upplysning om detta heller eller varför???!!

Jag blev tvärilsk!

Nu håller en dam på kundtjänst på att leta upp en flaska i nån butik om det skulle finnas..

Jag hoppas inte heller nåt vidare på min ombeställning, nu ringde hon i skrivande stund å hade raggat tag i en!!!

Sånt schabbel! stjarnsmall.gifmad.gif oofff!

Ulf Dreyer, Kållered

Beställde 1st från båda art.nr 10.05 typ...i måndags sa dom att den som beställdes via webnr skulle komma imorrn(läs tisdagen)...inte hört ett skit sen dess!

Klart man e' orolig! :(

Edited by Lemmy

Jögge - WMW

Owner of a grästufva on Islay.

Fick en av mina två idag. Den på beställningssortimentet kan man nog se efter i stjärnorna.

Löser sig nog p annat vis iallafall ;)

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member