Jump to content
whiskyforum
Sign in to follow this  
Jenz Rönnow

Liverapportering forumträffen

Recommended Posts

Ja, tack alla! :rolleyes:

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Tredje raka forumträffen. Ett stort tack till alla inblandade, och främst då till Jenz och Helena. Fantastiskt välordnat som vanligt.:clap: Ser fram mot fjärde raka.

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Hemkommen och nöjd.

Tack alla!

Ett extra tack till dem som styrt och ordnat, hållit provningar, minimässmontrar och servat med mat och öl etc.

+1

Marcus Gustafsson

Tänk att första träffen man var på blev en sådan fullträff!

Tack till er alla! Särskilt tack till alla som var med och arrangerade och subventionerade denna träff. :clap:

Nä dags att återgå till att sortera o bokföra lite sample....

basbear

MVH Björn Scholz

Ardbeg Committee Member
Friends of Laphroaig

Ja nu sticker jag iväg med bilen, 107 härliga mil innan man får ta sig en kall öl och lite annat på Bredaryds Wärdshus.

Phu, hemresan är ju alltid värst men denna tar nog priset, otroligt jämlikt väder i Sverige detta dygn, regn exakt hela vägen, ibland vattenplanade man vid fart över 60 km/h, hemma 04,30, har sovit och försöker samla intrycken men det tar nog något dygn, stort tack till organisatörer och alla närvarande, fantastiskt trevligt, önskar faktiskt att jag satt kvar med er några dygn till.....:clap:

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Phu, hemresan är ju alltid värst men denna tar nog priset, otroligt jämlikt väder i Sverige detta dygn, regn exakt hela vägen, ibland vattenplanade man vid fart över 60 km/h, hemma 04,30, har sovit och försöker samla intrycken men det tar nog något dygn, stort tack till organisatörer och alla närvarande, fantastiskt trevligt, önskar faktiskt att jag satt kvar med er några dygn till.....:clap:

Jooo, vi får väl helt enkelt ta en släktmiddag efter nästa träff brorsan så du blir kvar ett tag till...så (censurerat) kul att träffa dig - alltid!

Helena Hugo

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Som vanligt tack till alla störtsköna människor, ni är alltid lika imponerande med er stora kunskap, galna entusiasm och för att ni är just de ni är!

Saknade en del såklart samtidigt som vi hade en del nya ansikten i gänget som smälte så bra in...

Det är den här helgen som räknas, helt klart :clap:

Helena Hugo

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Tack alla inblandade..

Var anmäler man sig för 2012

Hasse Peters

Laholm

Port Ellen forever

Var anmäler man sig för 2012

Ja samma säger jag :whistling:

Slainte mhath

Lasse Holm

Tack för allt. Det var strålande trevligt. Lysande mat, whisky och sällskap!

Hade inte träffat någon av er förut. Men ni var inte så jä-la farliga någon av er. Vi syns!

Är alltid intresserad av intressanta Longmorns.

Johannes Sundbom

Söderfors

I helgen var det whiskyforumträff på Bredaryds Wärdshus

Det var, som vanligt, en fantastisk tillställning med trevliga forumiter, god mat och en massa god whisky.

Symposion var representerade på träffen genom Magnus Fagerström, som presenterade en provning

med whisky från Gordon & MacPhail.

Provningen var helblind så ingen visste i förhand vad som fanns i glasen. Efter att ha provat sig igenom

sorterna i lugn och ro avslöjades så sorterna för deltagarna.

Alla whiskyn fick som väntat ett mycket gott mottagande av deltagarna. Och det var ju inte så underligt

med tanke på vilka sorter som ingick;

85027 - Bladnoch 1993, 18 Y.O. cask 779, G&M Exclusive, 58,2% - 1050 kronor

85576 - Old Pulteney 1980, G&M, 43% - 1375 kronor

85616 - Linkwood 25 Y.O. G&M, 43% - 1795 kronor

85624 - Benromach 30 Y.O. 43% - 2175 kronor

86390 - Longmorn 30 Y.O. G&M, 43% - 1375 kronor

86340 - Strathisla 30 Y.O. G&M, 43% - 1550 kronor

Provningsdeltagarna hade, som vanligt, sina olika favoriter, men det stod ganska klart att segraren för kvällen

hette Longmorn 30 Y.O. Det är en fantastisk sherrylagring och den visar verkligen på kvaliteten som G&M har

i sina lagerhus. En positiv överraskning var Old Pulteneyn, som var mycket bra. Strathisla 30 Y.O. håller alltid

måttet och de två nya buteljeringarna Linkwood 25 Y.O. samt Benromach 30 Y.O. mottogs också väl. Det fanns

bara en single cask med i uppställningen, men den hade lite svårt att hävda sig mot sina äldre konkurrenter.

Dock är Bladnochen en utmärkt sommardram på egen hand, när den slipper få konkurrens av 30 år gamla

sherrylagrade whisky.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Tack alla inblandade.. speciellt till Jenz och Helena!

Mikael Weisz - Växjö

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Tack att jag kunde följa med era äventyr på Forumträffen genom Webben. En ljusglimta i mörkret! Tyvärr kunde jag ju inte vara med pga svår sjukdomsfall i familjen. Min far gick bort den 28 juli, avskedsgudtjänsten var den 4 augusti. Farsan var definitivt ingen whiskyvän, men han följde mitt lite udda hobby (i alla fall för en kvinna) med intresse och hjärta. Men han gillade Skottland: naturen, musiken och haggisen.

***Ursula

Tack att jag kunde följa med era äventyr på Forumträffen genom Webben. En ljusglimta i mörkret! Tyvärr kunde jag ju inte vara med pga svår sjukdomsfall i familjen. Min far gick bort den 28 juli, avskedsgudtjänsten var den 4 augusti. Farsan var definitivt ingen whiskyvän, men han följde mitt lite udda hobby (i alla fall för en kvinna) med intresse och hjärta. Men han gillade Skottland: naturen, musiken och haggisen.

***Ursula

Beklagar sorgen

Tappen

***Ursula

Även jag vill beklaga din förlust. Har själv mist båda föräldrarna, så jag kan föreställa mig hur du känner det.

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Forumträffen är helt klart något man inte kan missa. Underbart med alla enormt kunniga nördar som är lika törstiga på kompletterande kunskap som på fantastiskt bra whisky.

Ett särskilt tack till "duellen" mellan Sam och Bunker på minimässan som resulterade i en orgasm i fulländade dofter och smaker.

Årets höjdpunkt!

Guldstjärna till Helena och Jenz som gjort det så bra!

Roger Melander

Box Destilleri AB

Maltix AB

Växjö Maltwhiskysällskap

1/1 Bruichladdich, 11/20 Lochindaal, 1/20 Glengoyne, 1/30 Bladnoch and Box casks owner.

Tack alla - särskilt till Helena och Jenz samt alla provningshållare. Hoppas verkligen att forumträffen kan leva vidare.

Sam Gutenwik

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Igår kväll så satt man tillsammans med en annan whiskyälskare med en del av sina samples från forumträffen. Med ett stort leende och alla härliga upplevelser i minnet.

Jag är djupt imponerad av hur hela forumträffen genomfördes. Ett stort tack till Hasse och Magnus som "lockade" mig att komma med i år. De båda har försökt innan...NU vet man vad man missat...

Till Helena och personal på Bredaryds värdshus vill jag ge en stor :clap: . Maten, helt underbar. Ölen, kan det bli bättre???. Stämningen, Störtskön!!!

Jens, Magnus, Tappen, Bert och Roger. Ni gjorde ett kanonjobb!

Som Laholm skriver: VAR anmäler man sig till 2012??? Jag SKA med på årets höjdpunkt!!!

Benny Lindström, Helsingborg.

Igår kväll så satt man tillsammans med en annan whiskyälskare med en del av sina samples från forumträffen. Med ett stort leende och alla härliga upplevelser i minnet.

Jag är djupt imponerad av hur hela forumträffen genomfördes. Ett stort tack till Hasse och Magnus som "lockade" mig att komma med i år. De båda har försökt innan...NU vet man vad man missat...

Till Helena och personal på Bredaryds värdshus vill jag ge en stor :clap: . Maten, helt underbar. Ölen, kan det bli bättre???. Stämningen, Störtskön!!!

Jens, Magnus, Tappen, Bert och Roger. Ni gjorde ett kanonjobb!

Som Laholm skriver: VAR anmäler man sig till 2012??? Jag SKA med på årets höjdpunkt!!!

Ett bra första inlägg! Jag skriver under på alla punkter!

Markus Nilsson

Whiskynörd

Jag har fått en del frågor om min Mackmyra som ingick i tipspromenaden. Här kommer lite detaljerad information:

Här kommer lite info:

Produktgrupp: Skandinavisk Whisky

Produkt: Mackmyra

Variant: Reserve

Batch:

Fatreferens: 07-0736

Ålder: 3

Destillerad: 2007-06-18

Buteljerad: 2010-09-14

Fattyp: Sherry

Alkohol vol%: 56,90

Buteljerare: Originalbuteljering