Jump to content
whiskyforum

Diaego släpp 2011


Lutfisk
 Share

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lycka till alla norrlänningar som beställer från butik! Har hört att det uppdagats ett litet fnul som resulterar i väldigt orättvisa chanser beroende på vilket bolag man beställer ifrån..

 

Själv har jag beslutsångest. Ska man försöka få tag i en, och i så fall Brora eller PE? Eller Båda? Tuffa beslut!

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Lycka till alla norrlänningar som beställer från butik! Har hört att det uppdagats ett litet fnul som resulterar i väldigt orättvisa chanser beroende på vilket bolag man beställer ifrån..

 

Själv har jag beslutsångest. Ska man försöka få tag i en, och i så fall Brora eller PE? Eller Båda? Tuffa beslut!

Hmm, nu blev man nyfiken på vad du har hört. Kiruna har jag hört ska ligga i norrland...;)

 

Har oxå hyffsad beslutsångest. :g:

 

Ska ta mig en liten PE 10th. ikväll. Tack än en gång....

Erik Nygren

Ardbeg Committee

Springbank Society Member

Friends of Classic Malt

Link to comment
Share on other sites

Har ingen möjlighet att komma ifrån för att köa imorgon. Ska ändå till SB och beställa ölnyheter imorgon kväll. Får se om det går att få tag i PE och Brora då eller om det är kört. Har å andra sidan just spräckt budgeten på WA nyss. :doh:

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Lycka till alla norrlänningar som beställer från butik! Har hört att det uppdagats ett litet fnul som resulterar i väldigt orättvisa chanser beroende på vilket bolag man beställer ifrån..

 

Själv har jag beslutsångest. Ska man försöka få tag i en, och i så fall Brora eller PE? Eller Båda? Tuffa beslut!

Har åxå haft besluts ångest... Men blir varken brora eller port Ellen denna gång.

Blir en stackars rosebank bara! :rolleyes:

Och mackmyra då förstås.... :doh:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Har åxå haft besluts ångest... Men blir varken brora eller port Ellen denna gång.

Blir en stackars rosebank bara! :rolleyes:

Och mackmyra då förstås.... :doh:

 

En stackars Rosebank...inte så illa d heller. Fick 89 av mig men skall testa lite mer seriöst nästa gång å se om det blir någon mer eller mindre pinne.

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nu blev man nyfiken på vad du har hört. Kiruna har jag hört ska ligga i norrland...;)

 

Har oxå hyffsad beslutsångest. :g:

 

Ska ta mig en liten PE 10th. ikväll. Tack än en gång....

 

Ja tyvärr bor jag rätt definitivt i norrland med. inte lika långt norrut som du, men kanske högre över havet? :P

 

Ja ta en PE 10th och grubbla över hur du ska göra med PE 11th ;)

 

Hoppas du gillar den!

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nu blev man nyfiken på vad du har hört.

 

 

Ja, och angående vad jag hört så var det någonting i den här stilen: Dessa flaskor 'ligger' i Örebro, och när man gör en beställning från den här delen av landet går beställningen till Sundsvall. Där finns inga flaskor, så först en stund senare studsar beställningen vidare till Örebro där flaskorna finns. Alltså kommer beställningen fram senare för oss än för de flesta andra, varpå flaskorna mycket väl kan vara slut innan den första beställningen som tagit vår omväg kommer fram.

 

Med lite påtryckningar måste detta gå att förändra. Har det alltid varit på detta vis?

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Ja, och angående vad jag hört så var det någonting i den här stilen: Dessa flaskor 'ligger' i Örebro, och när man gör en beställning från den här delen av landet går beställningen till Sundsvall. Där finns inga flaskor, så först en stund senare studsar beställningen vidare till Örebro där flaskorna finns. Alltså kommer beställningen fram senare för oss än för de flesta andra, varpå flaskorna mycket väl kan vara slut innan den första beställningen som tagit vår omväg kommer fram.

 

Med lite påtryckningar måste detta gå att förändra. Har det alltid varit på detta vis?

 

Ok, det låter inte så bra men inte heller osannolikt. Ska forska lite och höra vad de säger på det lokala SB.....

Erik Nygren

Ardbeg Committee

Springbank Society Member

Friends of Classic Malt

Link to comment
Share on other sites

Jaha...här står man då i Varberg helt själv...inte en kotte att tjöta med. Kanske finns hopp om att knipa en flarra då

Edited by Rolle

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Jaha...här står man då i Varberg helt själv...inte en kotte att tjöta med. Kanske finns hopp om att knipa en flarra då

 

Själv står jag i Örebro.

Blåser en hel del, men det kan det vara värt om jag nu får

en Port Ellen 11 :)

Ha det gött

/ Peter

Friends of Laphroaig plot_nr: 382049

Ardbeg committee member.

Whiskyforum.se

 

Fatdelägare GrythyttanWhisky

 

Peter Forsman

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

En PE 11 beställd, beställningen gick iväg 10 sekunder över 10 :)

Tack vare att jag skapat bra kontakt med mitt lokala bolag. Han hade lagt in alla uppgifter i förväg i datorn. Så han skickade bara på "sänd iväg" när jag stormade in i butiken hehe

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

En PE 11 beställd, beställningen gick iväg 10 sekunder över 10 :)

Tack vare att jag skapat bra kontakt med mitt lokala bolag. Han hade lagt in alla uppgifter i förväg i datorn. Så han skickade bara på "sänd iväg" när jag stormade in i butiken hehe

 

Nästan lika dant här.

Dom hade slage in pc8 istället för pe11.

Men det ändrade vi snabbt o sände iväg ordern

ca. 1 min. över 10 :)

Beställde även 1 Lagavulin 12yo

som order nr. 2

Håller nu tummen bara :)

 

/ Peter

Friends of Laphroaig plot_nr: 382049

Ardbeg committee member.

Whiskyforum.se

 

Fatdelägare GrythyttanWhisky

 

Peter Forsman

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kom litte over 6 I morgon pa regeringsgatan som nr 12 ,men vilken ko det var nar klockan var 9

Aldrig var med om sant ko.

Port Ellen 11 = CHECK

 

Geert

Edited by peatjunkie

Proud member of www.lindores.be

 

www.ardbeg.eu(The real Ardbeg site)

 

Geert Bero

Link to comment
Share on other sites

Beställde en Port Ellen 11 via personligt besök på systembolaget i Östersund imorse.

 

Nu återstår bara att hålla tummarna under nästa vecka för att det kommer ett sms om en vecka :whistling:

 

Men det blir å andra sidan rätt lätt eftersom nästa vecka tillbringas nere i Sydafrika :clap:

----------------------------------

Magnus Hjelm

 

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

PE 11 beställd o bekräftad :drool2: :drool2: Hmm... har också en bra kontakt....:whistling:

/

Bola...............

Edited by Bola

mc.gif

 

Bosse Fagerman.

Link to comment
Share on other sites

En Brora & en Port Ellen bekräftat & klart, har världens bästa bolagskontakt clap.gif

Fick du bekräftelsen i samband med beställningen eller senare på dagen? Förr var det så att det gick inte ut någon bekräftelse utan först när flaskan hade kommit till butiken visste man hur det gick

Edited by sam gutenwik

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

En Brora & en Port Ellen bekräftat & klart, har världens bästa bolagskontakt clap.gif

Visst är det fint med ``kontakter´´ :wub:.........

 

/

Bola......................

mc.gif

 

Bosse Fagerman.

Link to comment
Share on other sites

Fick du bekräftelsen i samband med beställningen eller senare på dagen? Förr var det så att det gick inte ut någon bekräftelse utan först när flaskan hade kommit till butiken visste man hur det gick

 

Så är det nu med så hur det gick till är ju frågan?

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

En Brora & en Port Ellen bekräftat & klart, har världens bästa bolagskontakt clap.gif

Hm, kul för dig...

Trodde jag åxå hade det...

Men efter igår så undrar jag vad dom sysslar med...

Beställde mackmyra, rosebank och port Ellen.

Fram åt lunch ringer om och säger att det bara blev en rosebank..

Ja ha kul tänkte jag, var väl mest mackmyra jag verkligen inte trodde skulle vara några problem med...

Jag så jag tar väl tag i saken själv, ringer mailar alla jag kan tänka mig kan hjälpa mig med att få fram ett par flaskor.

Ser att det finns 17 av varje i Malmö kvar. Så jag ringer och hör med dom. Han jag pratar med verkar väldigt kunnig...

Han kan inte förstå att dom är slut i depån.

Men men tur man har lite folk man känner i landet.

Så jag ber snällt en polare i närheten att åka och köpa 2 flaskor av varje.

Men då skall ni se, då går det inte länge för än mitt lokala bolag ringer.

Jo då helt plötsligt har dom kommit på att det finns hos leverantören...

Jag fattar inte vad dom har för ordning på bygget???!!!! :doh:

Så hoppas dom fixar fram mina flaskor nu!!!!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Hm, kul för dig...

Trodde jag åxå hade det...

Men efter igår så undrar jag vad dom sysslar med...

Beställde mackmyra, rosebank och port Ellen.

Fram åt lunch ringer om och säger att det bara blev en rosebank..

Ja ha kul tänkte jag, var väl mest mackmyra jag verkligen inte trodde skulle vara några problem med...

Jag så jag tar väl tag i saken själv, ringer mailar alla jag kan tänka mig kan hjälpa mig med att få fram ett par flaskor.

Ser att det finns 17 av varje i Malmö kvar. Så jag ringer och hör med dom. Han jag pratar med verkar väldigt kunnig...

Han kan inte förstå att dom är slut i depån.

Men men tur man har lite folk man känner i landet.

Så jag ber snällt en polare i närheten att åka och köpa 2 flaskor av varje.

Men då skall ni se, då går det inte länge för än mitt lokala bolag ringer.

Jo då helt plötsligt har dom kommit på att det finns hos leverantören...

Jag fattar inte vad dom har för ordning på bygget???!!!! :doh:

Så hoppas dom fixar fram mina flaskor nu!!!!

 

Inget kul alls det där. Är själv lite nervös, mitt bolag öppnade 5 min innan 10 å då va man lycklig. Går fram till tjejen och utbrister...nu är det fokus som gäller.

Lägger min beställning på 1st PE. Hon får meddelande att den är gul markerad=eftersom kl. inte är 10 ännu. Hon säger att hon sparar infon och lägger den så fort klockan slagit 10. Då jag redan är lite hybris säger min mannliga intuition att jag stannar kvar för att vara säker. Går runt i butiken och tittar på det aktuella whisky sortimentet. Sedan kommer hon och säger att det har blivit något fel på min beställning...nu kommer svetten...det visade sig att hon skrivit 10244 istället för 20244..ahhh...att en siffra kan få hela ens tillvaro ur balans. Klockan han nu bli 10:04 innan den kom iväg.

Jag har inte fått någon respons över huvudtaget vad det gäller om den är säkrad som vissa här har fått, men förra släppet fick jag inte det heller förrän den kom till min butik.

 

Bara att fortsätta att våndas och hoppas

Edited by Rolle

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Inget kul alls det där. Är själv lite nervös, mitt bolag öppnade 5 min innan 10 å då va man lycklig. Går fram till tjejen och utbrister...nu är det fokus som gäller.

Lägger min beställning på 1st PE. Hon får meddelande att den är gul markerad=eftersom kl. inte är 10 ännu. Hon säger att hon sparar infon och lägger den så fort klockan slagit 10. Då jag redan är lite hybris säger min mannliga intuition att jag stannar kvar för att vara säker. Går runt i butiken och tittar på det aktuella whisky sortimentet. Sedan kommer hon och säger att det har blivit något fel på min beställning...nu kommer svetten...det visade sig att hon skrivit 10244 istället för 20244..ahhh...att en siffra kan få hela ens tillvaro ur balans. Klockan han nu bli 10:04 innan den kom iväg.

Jag har inte fått någon respons över huvudtaget vad det gäller om den är säkrad som vissa här har fått, men förra släppet fick jag inte det heller förrän den kom till min butik.

 

Bara att fortsätta att våndas och hoppas

Ja det är väl det här som monopolets bak sida...

Borde ju finnas i alla fall en kunnig personal på varje bolag, och att denne tar hand om ALLA beställningar!!!!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...