Jump to content
whiskyforum
Jonke

Skicka flaskor till sig själv?

Recommended Posts

Hej

Åker snart till Islay igen. Senast hade jag inga större problem att få med mig alla flaskor jag ville hem i resväskan. Risken är att det blir svårare i år.

Jag vet att flera av er brukar skicka flaskor till er själva från Islay med posten. Hur löser ni emballeringen? Något man måste tänka på redan innan man åker till Skottland? Ungefärlig kostnad?

Tacksam för svar.

/Jonas

Intressant ämne detta! Är också mycket intresserad av att höra hur man gör på bästa sätt, inför nästa resa.

Christian Jönsson, Luleå

Fört och främst så är det fullt möjligt. Men väldigt dyrt. Jag betalade ca 100:-/flaska 2010 och det lär väl inte blivit billigare sedan dess. Ta med hopvikta eller tigg tomkartonger på destillerierna (6 flaskor/kartong) och ta med ordentligt med bubbelplast och tejp hemifrån! Att checka in en sådan kartong som extra bagage på flyget är också fullt möjligt och billigare än posten. Lycka till!

Robert van Hal, Malmö

Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters

Roberts tips om en extra väska är bäst. Vi flög hem med Norwegian senast, kostade bara €7 för en extra väska. Jag hade mjuk väska extra i resväskan, och en hel del kartonger. Det blir lite mer att släpa på, men klart mest prisvärt.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Roberts tips om en extra väska är bäst. Vi flög hem med Norwegian senast, kostade bara €7 för en extra väska. Jag hade mjuk väska extra i resväskan, och en hel del kartonger. Det blir lite mer att släpa på, men klart mest prisvärt.

Håller med. Har själv tänkt att skicka paket, men det blev betydligt billigare att ta med extra bagage på flyget. Dessutom kändes det säkrare :rolleyes:

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts