Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Single Cask MacKillop's Choice


Toth
 Share

Recommended Posts

Hej,

Är påväg att köpa en Ardbeg Single Cask från MacKillop's Choice, destillerad 1991 och buteljerad 2006.

Hittar ingenting om den så tänkte kolla här om någon testat den och kan säga vad dom tyckte?

 

Mvh Robin

Link to comment
Share on other sites

Lite osäker på vilken du menar, men är det den som släpptes på systembolaget hösten 2006, så imponerade den inte särskilt på mig. Jag fick av en händelse två flaskor i present och de är visserligen uppdruckna, men mycket bjöds bort och var med på provningar. Enligt mig så var Arigh nam beist som lanserades ungefär samtidigt betydligt bättre. Det bör kanske tilläggas att jag inte är någon fanatisk Ardbeg-fantast biggrin.gif

Per Erixon

Sunnersta

Link to comment
Share on other sites

Lite osäker på vilken du menar, men är det den som släpptes på systembolaget hösten 2006, så imponerade den inte särskilt på mig. Jag fick av en händelse två flaskor i present och de är visserligen uppdruckna, men mycket bjöds bort och var med på provningar. Enligt mig så var Arigh nam beist som lanserades ungefär samtidigt betydligt bättre. Det bör kanske tilläggas att jag inte är någon fanatisk Ardbeg-fantast biggrin.gif

 

 

Tack för svaret.

Som jag förstår så är det den jag ska köpa, jag fick tag på den genom ett annat forum så har inte någon jättekoll, vet bara att jag gillar Ardbeg:)

Link to comment
Share on other sites

okej tack, då blev ja väl lite blåst, inte hela världen men men.

 

Eftersom denna kom för några år sedan så betingar den kanske ett högre värde. Dock skulle du nog kunna kalla dig blåst om du betalat mer än 1000kr iallafall, 800-900kr borde kallas ett styvt pris. Hoppas du inte betalade en mindre förmögenhet bara!

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Link to comment
Share on other sites

Eftersom denna kom för några år sedan så betingar den kanske ett högre värde. Dock skulle du nog kunna kalla dig blåst om du betalat mer än 1000kr iallafall, 800-900kr borde kallas ett styvt pris. Hoppas du inte betalade en mindre förmögenhet bara!

 

 

ne, ja gav runt 1000kr för den så de är ingen katastrof, ja ville ju ha den så de spelar ingen roll, bara grejen att han halft sa att den kostade de när han köpte den är lite fult

Link to comment
Share on other sites

Köpte en själv när den kom, priset var 450 sek. Har inte testat den ännu-

 

Länge leve republiken!

 

ofan, jaja inget att göra något åt nu.

 

hehe:)

 

vad är de för skillnad på den som såldes på systemet och denna som är lagrad 3år kortare men mycket dyrare?

http://www.thewhiskyexchange.com/P-14816.aspx

Link to comment
Share on other sites

ofan, jaja inget att göra något åt nu.

 

hehe:)

 

vad är de för skillnad på den som såldes på systemet och denna som är lagrad 3år kortare men mycket dyrare?

http://www.thewhiskyexchange.com/P-14816.aspx

Många butiker vill ha ett brett sortiment.

När flaskorna tryter går det lokala priset upp. Då blir flaskan mer svårsåld, men det stora sortimentet lockar fler köpare totalt sett. Under denna flaskan står det 1 BOTTLE ONLY.

 

Kan också säga att första tappningen av Hazelburn finns/fanns till salu på Juuls för fantasipris. Jag har sett många andra exempel på samma slags prishöjning.

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...