Jump to content
whiskyforum

Överraskningar


Kronik
 Share

Recommended Posts

Kopierar detta ämne från ett annat forum, dvs vilken whisky har du blivit mest överraskad av då du smakat den, i gott eller ont.

 

Slår själv ett slag för den förnyade Bunna 12yo OB:n på 46,3%. Vilken utveckling jämfört med den gamla versionen!

Niklas Kronberg

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

The Glenlivet Guardians

Link to comment
Share on other sites

Kopierar detta ämne från ett annat forum, dvs vilken whisky har du blivit mest överraskad av då du smakat den, i gott eller ont.

 

Slår själv ett slag för den förnyade Bunna 12yo OB:n på 46,3%. Vilken utveckling jämfört med den gamla versionen!

 

 

Hmm... antar att det var en positiv överraskning.. framgår inte helt...

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Link to comment
Share on other sites

Highland Park 18, största besvikelsen hitills i min single malt karriär. Kan inte förstå dess goda rennomé, om det nu inte är nått fel på min flaska.

 

 

De gamla 18åringarna var bra... nu är de väl fulla av svavel. Har haft god rennomé, men vad jag fått höra har de inte lika god tillgång på bra fat längre.

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Link to comment
Share on other sites

Hazelburn Sauternes Wood har nog överraskat mig mest sista tiden, positivt då

 

 

Enig! Ballantines 17 har överraskat mig ett par gånger blint också. Jim Murray har delvis rätt på den enligt mig.

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Link to comment
Share on other sites

Positiv överraskning:

Ardbeg Alligator. - Fantastiskt BRA! :clap: Va ju rädd för ett Rollercoaster släpp till!(den va INGET vidare!)

 

 

 

Negativ då:

Big Peat! - Snacka om upphausad! :angry:

 

 

 

Detta är min åsikt..o jag står för den!

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Positivt: Westport MoS 2000. Är annars ingen Glenmorangie fantast, men denna är toppen.

 

Negativt: Edradour 10.

 

 

 

 

Håller med dej fullständigt Ardbank! Ja e heller ingen Glenmorangie fantast.Men denna innehåller inte bara det väl...spoonad som en del kallar det! (har jag hört!) Men f*n va den är bra Westport MoS 2000!!! :wub: Edradour generellt e' ju rätt så mediokert....

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

De gamla 18åringarna var bra... nu är de väl fulla av svavel. Har haft god rennomé, men vad jag fått höra har de inte lika god tillgång på bra fat längre.

 

 

Just det, svavel kan det vara, den har nån (censurerat) bismak som jag inte kunnat sätt fingret på.

Björn Friman

Link to comment
Share on other sites

<br />Senaste överaskningen är Mackinlays i positiv mening.Jussimannen<br />post-2126-0-58543800-1316023364_thumb.jpg<br />

Ja den har verkligen varit något av ett frågetecken och väldigt intressant ända sedan den kom! Sample? ;)

Niklas Kronberg

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

The Glenlivet Guardians

Link to comment
Share on other sites

Yoichi 15 var bra, hade bara testat yamazaki 12 innan (då) så jag säger som talaren ovan ``skeptisk´´ men den var god.

 

Mvh/

Bola................

 

 

 

 

 

Har du inte provat Yoichi 10yo än så gör det.

Den är fin som f**n :drool2:

 

/ Peter

Friends of Laphroaig plot_nr: 382049

Ardbeg committee member.

Whiskyforum.se

 

Fatdelägare GrythyttanWhisky

 

Peter Forsman

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

klart att det ordnas samples till intresserade.Ordnas lämpligen genom PM skickas..finns även annat öppet hemma sista kollen 77 flaskor öppnade whistling.gif Jussimannen

Ja den har verkligen varit något av ett frågetecken och väldigt intressant ända sedan den kom! Sample? ;)

Juhani Karvonen

Highhomestead

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...