Jump to content
whiskyforum

Skumt i Whiskybanken


ardbeg67
 Share

Recommended Posts

Flera konstigheter har hänt:

1. Jag får meddelanden om intresse för paket (3-4 st sedan i somras), från personer som inte är intresserade av just det paketet

2. Jag visar intresse för paket nu i oktober, men meddelandet får ett augusti-datum på sig

3. Jag får meddelande som annan person skulle ha haft, utan att den som skickat det kan förklara hur det gått till

 

Det finns alltså riktiga konstigheter! Känner flera igen sig i något av detta?

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Jodå jag har varit med om både att min intresseanmälan skickats till en annan användare/paket och att meddelanden har gått till fel personer.

 

Datumen på meddelanden brukar också kunna bli helt fel som du säger. Ja det är alltså samma tre konstigheter vi erfarit.

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Låter onekligen märkligt. Men det inte är inte omöjligt att det skvalpar omkring en bugg i systemet som ger dessa fenomen.

Skulle behöva lite mer data för att felsöka, t.ex. vilken anmälan av paket som får fel datum på sig. Då kan jag felsöka lite bättre.

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

Låter onekligen märkligt. Men det inte är inte omöjligt att det skvalpar omkring en bugg i systemet som ger dessa fenomen.

Skulle behöva lite mer data för att felsöka, t.ex. vilken anmälan av paket som får fel datum på sig. Då kan jag felsöka lite bättre.

Mitt intresse för Thorbjörns Strathisla-paket, som han lade upp sent i oktober, har hos mig ett datum från augusti. Mitt paket med otäck whisky har jag fått tre intresse-meddelanden på från tre olika användare som ingen av de tre egentligen skickat. Det går sedan inte att öppna dessa meddelanden. Ett meddelande som användare ybu skulle skicka till annan användare, hamnade hos mig. Detta sista hända för bara några dagar sedan.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Mitt intresse för Thorbjörns Strathisla-paket, som han lade upp sent i oktober, har hos mig ett datum från augusti. Mitt paket med otäck whisky har jag fått tre intresse-meddelanden på från tre olika användare som ingen av de tre egentligen skickat. Det går sedan inte att öppna dessa meddelanden. Ett meddelande som användare ybu skulle skicka till annan användare, hamnade hos mig. Detta sista hända för bara några dagar sedan.

 

Hos mig stämmer datumet på ditt meddelande angående Strathisla paketet, så det låter som en liten bugg ja

Thorbjörn Porsander
Åter i Skåne!
tobbe.lindberg@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Några meddelanden som kommit till mig men som skulle till annan för mig okänd person:

2011-05-08 från Kronik

2011-07-22 från MrMart

2011-10-29 från ybu

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Flera konstigheter har hänt:

2. Jag visar intresse för paket nu i oktober, men meddelandet får ett augusti-datum på sig

 

Den buggen skall nu vara löst. Djupdyker vidare i de andra konstigheterna så fort jag kan.

 

 

 

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

När ni använder whiskybanken, använder ni då ibland flera fönster, eller endast ett fönster i webbläsaren?

Jag kör på ett, om du menar forumet. Kan ju ibland ha ett annat fönster/annan flik uppe mot annan sida samtidigt.

Edited by ardbeg67

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Jag kör på ett, om du menar forumet. Kan ju ibland ha ett annat fönster/annan flik uppe mot annan sida samtidigt.

 

Jag menar just inne i själva whiskybanken. Om det är flera fönster öppna med whiskybanken i samtidigt.

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

Jag menar just inne i själva whiskybanken. Om det är flera fönster öppna med whiskybanken i samtidigt.

Bara ett, aldrig mer än ett.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Kan du inte öppna dessa meddelanden?

Jo, men de är inte till mig (de vill t ex byta samples med mig, sådana samples jag aldrig haft). Dessa tre skulle ha hamnat hos andra mottagare. Vart de skulle hamnat kan bara sändarna säga.

Edited by ardbeg67

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

OK, tänkte bra på den här formuleringen, vilka meddelanden som du menade inte gick att öppna.

De meddelanden som inte gick att öppna tidigare (när jag fick dem gick det inte att öppna dem, försökte väl någon vecka), men som nu går att öppna var bl a från:

Mickeman och OscarAdolfsson

 

Jag kunde ju ha flaggat upp detta tidigare, när det hänt. Men det blev inte så. Men nu har lite för mycket konstigheter hänt, så därför flaggade jag upp det.

Edited by ardbeg67

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag stötte på en sådan märklighet också och har nu ett meddelande som jag förmodar är det jag ämnade att skicka, men till fel person. Jag kan inte öppna meddelandet alls, av någon märklig anledning. Tidigare meddelanden går fortfarande att öppna. Det kan nog stämma att jag hade fler flikar uppe med whiskybanken i, i samband med att jag skickade meddelandet... kan det verkligen vara det som ställt till det? Hur får jag bort det felaktiga meddelandet? :)

 

För övrigt, gällde det följande meddelande:

2012-01-12, från:Christian.J, till:andreas

Det skulle istället ha gått till Oggela...

 

Mvh,

Christian

Edited by ChristianJ

Christian Jönsson, Luleå

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...