Jump to content
whiskyforum

Tallink


Hargiwald
 Share

Recommended Posts

Då var det dags för en sån här kryssningstråd igen. Nästa helg åker jag båt till Tallin med kompisgänget. Prislista finns här http://tax5.tallink.com/t6.htm, och om man går efter den så blir det antingen en A'bunadh eller ingenting alls. Såvida ni inte tycker att jag orättvist dissar någon flaska nu, vill säga. Balvenie Portwooden har jag sneglat lite på, tax free-versionen är inte kylfiltrerad och ligger på 47.6 %, men den måsta vara ett bra steg upp från den vanliga utgåvan om den ska kännas prisvärd när den kostar 949 kr. Har någon smakat?

 

Annars, finns det nån chans att hitta något extra som inte står med på internetlistan. Någon som åkt med Tallink nyligen?

Edited by Hargiwald
Link to comment
Share on other sites

Jag åkte i somras och handlade ingenting på båten. Tycker inte att det fanns några speciellt bra köp. Inget "extra rare" skåp som finns på Vikingline/Eckerö heller.

Leta upp någon av affärerna som finns i hamnen så har du chans att få tag på något till bra pris.

 

Ardbeg Uigeadail var då dyrare på båten än Systemet...

Håkan Wanke

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

www.FISKEoFOTO.se

Link to comment
Share on other sites

Åker till Tallin ikväll. Hittar jag något intressant så uppdaterar jag här.

...........................

Thomas Andersson

 

Member:

Ardbeg Committee

Friends of Laphroaig

Springbank Society

Södermalms Whiskysällskap

Swedish Whisky Society

Stockholm Whisky Enthusiasts

SMWS

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaren hörrni!

 

Jag åkte i somras och handlade ingenting på båten. Tycker inte att det fanns några speciellt bra köp. Inget "extra rare" skåp som finns på Vikingline/Eckerö heller.

Leta upp någon av affärerna som finns i hamnen så har du chans att få tag på något till bra pris.

 

Ardbeg Uigeadail var då dyrare på båten än Systemet...

 

Blev också chockad av priset på Uigeadailen, fast nu ligger den 24 kr under Bolaget. Men ändå... Man undrar hur många som gått på den luringen och köpt den. Några tips på affärer?

 

Jag tycker att taxfreeutgåvan av Portwood är MYCKET bättre än den vanliga, men om den är värd pengarna kan diskuteras. På systembolaget är den definitivt inte värd pengarna.

 

Jag får känslan att Balvenie alltid tar lite mer än vad de borde för sina flaskor, det får nog bli nåt annat.

 

Åker till Tallin ikväll. Hittar jag något intressant så uppdaterar jag här.

 

Jag inväntar din rapport med spänning. :)

Edited by Hargiwald
Link to comment
Share on other sites

Jag har också sneglat på Balvenie Portwood, det är nog den flaska jag skulle köpa på båten om jag skulle köpa någonting.

Får se när det är dags för nästa kryss :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...