Jump to content
whiskyforum

Allt om whisky...


Recommended Posts

Halloj!

 

Jag har under några veckor nu försökt få tag i ett äldre nummer av tidningen "Allt om Whisky".

På både deras hemsida och i tidningen annonserar dom om att det går att köpa gamla nummer som man missat genom att skicka ett mail om vilket nummer man vill ha.

 

Sagt och gjort skickade jag ett mail om vilket nummer jag var ute efter och fick ganska direkt ett svar om det gällde Whisky eller Vin... Hade glömt nämna det.

Svarar och det går en vecka utan att jag får något svar. Så jag skickar en fråga om dom hade någon tidning.

Han frågar återigen om vilken tidning det handlade om... Svarar att det handlar om Whisky. Mitt förra svar hade tydligen försvunnit i intärnät??

Väntar ett tag och skickar sedan en fråga om han fick mitt svar den här gången.

Får till svar att "Vi letar".

 

Det har nu gått ytterligare 2 veckor och jag har inte fått nått svar!?!

 

Har det funkat för någon annan??

Kan det hända att någon av de tidningsansvariga finns här på WF?

Mvh / Magnus Persson

 

Ardbeg Committee Member

Friends of Laphroaig plotnr: 461087

Link to comment
Share on other sites

Halloj!

 

Jag har under några veckor nu försökt få tag i ett äldre nummer av tidningen "Allt om Whisky".

På både deras hemsida och i tidningen annonserar dom om att det går att köpa gamla nummer som man missat genom att skicka ett mail om vilket nummer man vill ha.

 

Sagt och gjort skickade jag ett mail om vilket nummer jag var ute efter och fick ganska direkt ett svar om det gällde Whisky eller Vin... Hade glömt nämna det.

Svarar och det går en vecka utan att jag får något svar. Så jag skickar en fråga om dom hade någon tidning.

Han frågar återigen om vilken tidning det handlade om... Svarar att det handlar om Whisky. Mitt förra svar hade tydligen försvunnit i intärnät??

Väntar ett tag och skickar sedan en fråga om han fick mitt svar den här gången.

Får till svar att "Vi letar".

 

Det har nu gått ytterligare 2 veckor och jag har inte fått nått svar!?!

 

Har det funkat för någon annan??

Kan det hända att någon av de tidningsansvariga finns här på WF?

 

Har mailat dem igår angående ett gammalt nummer. Inte fått något svar än men jag återkommer hur det går.....

Erik Nygren

Ardbeg Committee

Springbank Society Member

Friends of Classic Malt

Link to comment
Share on other sites

Vilka gamla nr vill ni ha, jag har några liggandes som jag kan posta iväg mot en liten sample kanske? :rolleyes:

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Skickade ett mail till en Åke idag som jag har pratat med tidigare.

Bara en fråga om vad det är som gör att de tar sån tid...

 

Får se vad han har att säga.

Mvh / Magnus Persson

 

Ardbeg Committee Member

Friends of Laphroaig plotnr: 461087

Link to comment
Share on other sites

Då har jag fått mitt nr som jag beställt så jag kan absolut inte klaga på att det tog lång tid. Att det sen var dyrare att få den hemskickad än vad själva tidningen kostar var väl sådär. Men det är ju en helt annan femma.... :)

Erik Nygren

Ardbeg Committee

Springbank Society Member

Friends of Classic Malt

Link to comment
Share on other sites

Skickade ett mail till en Åke idag som jag har pratat med tidigare.

Bara en fråga om vad det är som gör att de tar sån tid...

 

Får se vad han har att säga.

 

Jag skickade ett mail veckan mellan Sthlm Beer & Whisky-helgerna och har inte fått svar än..

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Jag har väntat 2år och inte fått svar :(

 

Jag fick ett mail från Allt om Whisky den 15dec 2009. Där dom ville att man skulle svara på en undersökning om vilka som läser deras magasin.

Som tack skulle man få en gratis helårsprenumeration att ge bort i julklapp till någon. Svarade på frågorna och dum som jag var sa jag till min arbetskompis att jag ordnat så att han skulle få en årsprenumeration av Allt om Whisky.

Har sedan dess fått lite pikar av honom från när prenumerationen skulle börja gälla.

Efter att ha mailat ca 7ggr till dom (sista gången mailade jag till alla mailadresser dom har på sin sida) för att någon skulle svara, men har ännu inte fått svar från någon från Allt om Whisky.

 

Måste vara rekord i dålig service.

Kenneth Jonsson

Link to comment
Share on other sites

Jag drar till Skottland med Emma imorgon, jag kan bolla detta vidare till henne.

då kan du passa på att hälsa från mig. Så kanske det går upp ett liljeholmens för henne!!?

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

och givetvis betalade man in för att få de 6 utgåvor 2012 som det kom ett erbjudande på innan jul :doh: får väl vara glad om det blir någon utgåva.......

Det är väl förlaget som gått i konkurs och inte tidningen.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Man brukar ju säga att en bra historia är bättre än en sann, men att påstå att baren på St. Andrews erbjuder skotsk maltwhisky från närmare 300 destillerier är skrattretande...doh.gif Läser inte redaktören artiklarna innan det går i tryck eller är kunskapsluckorna så stora som man befarar?

  • Like 2

Per Erixon

Sunnersta

Link to comment
Share on other sites

Man brukar ju säga att en bra historia är bättre än en sann, men att påstå att baren på St. Andrews erbjuder skotsk maltwhisky från närmare 300 destillerier är skrattretande...:doh: Läser inte redaktören artiklarna innan det går i tryck eller är kunskapsluckorna så stora som man befarar?

Jag tror inte de har någon faktagranskning. The Irishman påstår de är unik då det är den enda blend som inte innehåller någon grain, vilket är dubbelt eller kanske till och med tredubbelt fel om man ska vara petig. Dock säger de väl 300 märken skotsk maltwhisky vilket jag inte vet hur det ska tolkas.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte de har någon faktagranskning. The Irishman påstår de är unik då det är den enda blend som inte innehåller någon grain, vilket är dubbelt eller kanske till och med tredubbelt fel om man ska vara petig. Dock säger de väl 300 märken skotsk maltwhisky vilket jag inte vet hur det ska tolkas.

 

Ja, "märken" som det står i ingressen är väl möjligen otydligt, men i texten står det faktiskt "...Skottlands största och bredaste kollektion

av skotsk maltwhisky från närmare 300 destillerier".

 

Det är så mycket fel i tidningen så man blir tokig varje gång, men ändå kan man inte låta bli att läsa...

Per Erixon

Sunnersta

Link to comment
Share on other sites

När jag ser faktafel är det irriterande, men för min del övertar de inte det positiva med att ha intressanta svenska tidningar om whisky.

Flera nyheter och tips, blandat med en del faktafel, och reklam. Det får man ofta leva med, vilket intresse man än har.

Jag tror att tidningarna vi har precis kan leva, och det medför tyvärr kvalitetsmissar.

 

Jag kommer att fortsätta köpa Allt om Whisky, och njuta av att få läsa om destillerier och buteljeringar :-)

  • Like 1

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...