Jump to content
whiskyforum

Internet whisky


deerstalker
 Share

Recommended Posts

Kort presentation : 40 årig smålänning med stigande intresse för whisky.

Mitt whisky intresse har poppat upp igen efter legat på is ett tag, hade tänkt att beställa ett par flaskor via internet, då dessa inte gick att beställa genom systembolaget, skulle jag vilja ha lite tips på webshopar ni rekommenderar och kan lita på.

Vad tycker ni är själigt när det gäller fraktkostnad.

 

Tack på förhand.

Fredrik Axelsson

 

De levde som djur de varken rökte eller drack

Axel Sandemose

Link to comment
Share on other sites

Har själv med lyckat resultat handlat ifrån:

http://www.whizita.de

http://shop.whiskybase.com

http://whiskyauction.com

 

Även LMDW (whisky.fr) (som jag förstår vissa haft problem med)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Richard Joynsons Loch Fyne funkar också http://www.lfw.co.uk/

Jag har också beställt en hel del av Alex Bruce och hans Adelphi http://www.adelphidistillery.com.

Anders Melin, Dalby
Tha mi a' smaoineachadh gu bheil mi ag òl cus.

BenRiach Evangelist, Friend of Laphroaig no 98274.
Member of The Ardbeg Committe and The Adelphi Dancey Man Club.
Delägare i Kilchoman cask 2006/45 - nu på flaska som 10 åring.

Link to comment
Share on other sites

Vi är nog ganska många här som handlat av Single Malts Direct, mitt första köp för ca 4 år sedan var väl inte så lyckat men de efterföljande beställningarna har fungerat bra, de har spottat upp sig allt eftersom, har inte hört några klagomål de sista åren.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Snabbast och billigast www.whiskydoris.de, stort utbud www.whiskysite.nl och www.whiskyhuis.be. Billig så det förslår är också engelska whiskybrooker (fr Bladnoch forum) men sortimentet får plats i bakfickan.

Mats Svensson

Link to comment
Share on other sites

Lånar tråden lite: har någon erfarenheter av A1 Whisky? Deras urval ser lite väl bra ut för att vara sant...

 

Försökte beställa en flaska där för ett tag sen, blev dock rött ljus eftersom jag bor i Sverige. Prova att skicka ett mail.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Är det några problem med att beställa från Whiskysite.nl?

 

Vad brukar deras frakt kosta till Sverige?

 

Hittar inte riktigt allt jag vill veta på deras sida

 

Ha en himmelsblå kväll

/Rickard

Rickard Jangborn

 

Whiskyälskande blådåre som gillar dricka whisky från Indien

 

och andra mindre whiskyställen

Link to comment
Share on other sites

Hej

Är det några problem med att beställa från Whiskysite.nl?

 

Vad brukar deras frakt kosta till Sverige?

 

Hittar inte riktigt allt jag vill veta på deras sida

 

Ha en himmelsblå kväll

/Rickard

Whiskysite.nl är väldigt pålitiga och du kan tryggt beställa och betala med ditt visakort utan att du behöver känna dig nervös för att dom blåser dig.

Vanligtvis så kommer din beställning inom en vecka.

Lönsammast är det om du går ihop med några kompisar så att ni kan beställa en full låda, med andra ord 10 flaskor. Då stämmer det ganska bra med att ta

priset i € x 10 så blir priset ungefär vad flaskan kommer att kosta ink frakt (det blir inte mer iaf). Detta sättet att räkna funkar ganska bra på flaskor mellan

€35 och €55. Jag vet inte vad frakten kostar om man beställer en eller några flaskor.

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Link to comment
Share on other sites

Whiskysite.nl är väldigt pålitiga och du kan tryggt beställa och betala med ditt visakort utan att du behöver känna dig nervös för att dom blåser dig.

Vanligtvis så kommer din beställning inom en vecka.

Lönsammast är det om du går ihop med några kompisar så att ni kan beställa en full låda, med andra ord 10 flaskor. Då stämmer det ganska bra med att ta

priset i € x 10 så blir priset ungefär vad flaskan kommer att kosta ink frakt (det blir inte mer iaf). Detta sättet att räkna funkar ganska bra på flaskor mellan

€35 och €55. Jag vet inte vad frakten kostar om man beställer en eller några flaskor.

 

 

Tack det låter bra, då gäller de bara hitta nån i min närhet som är sugen på lite whisky

eller annat gott och beställa hem det

Rickard Jangborn

 

Whiskyälskande blådåre som gillar dricka whisky från Indien

 

och andra mindre whiskyställen

Link to comment
Share on other sites

Tack det låter bra, då gäller de bara hitta nån i min närhet som är sugen på lite whisky

eller annat gott och beställa hem det

 

Ordnar relativt ofta sambeställningar från Whiskysite men då är det runt Stockholmstrakten det gäller.

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Är det några problem med att beställa från Whiskysite.nl?

 

Vad brukar deras frakt kosta till Sverige?

 

Hittar inte riktigt allt jag vill veta på deras sida

 

Ha en himmelsblå kväll

/Rickard

 

Internationaal shipment!

 

België, Luxemburg, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk: € 17,50

(MAX. 10 bottles per shipment!)

 

Spanje, Italië, Hongarije, Polen, Litouwen, Polen, Slovenië, Slowakije, Tsjechië: € 30,00

(MAX. 10 bottles per shipment!)

 

Cyprus, Estland, Finland, Ierland, Letland, Portugal, Bulgarije, Roemenië, Zweden: € 37,50

(MAX. 10 bottles per shipment!)

 

Det kostar 37,50€ för upp till tio flaskor till Sverige.

 

-----------------------

Erland Magnusson

Malmö

Erland Magnusson

Malmö

Link to comment
Share on other sites

Jag har för mig att frakten är 36,99€ (eller 35,99€) för en låda som rymmer upp till tio flaskor. Beställer man då tio flaskor blir frakten ca 30 spänn per flaska, 5 flaskor = 60 kr frakt per flaska osv.

Det är alltså samma frakt oavsett om man köper en flaska, tio flaskor eller något antal däremellan.

 

Dessa priser gällde åtmistone för två veckor sedan när jag beställde. Jag noterade att de hade höjt med 5-6 € sen november. Fortfarande billigt dock med tanke på den snabba leveransen och oerhört noggranna inpackningen.

 

 

 

Edit: Var för långsam och missade svaret ovanför och kunde inte radera min kommentar.

Edited by gekr

Georg Kristiansen

Kiruna

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Whiskyexchange är den största, men det är tråktigt med svenska skatter och moms. Dom har dock stort utbud och ibland har man inget val. Köpte sista Broran där, vilket var tur. Den försvann innan jag kom fram till kassan.

Mats Scott

Göteborg

 

Port Ellen nörd

Member of RJWS

Link to comment
Share on other sites

Whiskysite.nl är väldigt pålitiga och du kan tryggt beställa och betala med ditt visakort utan att du behöver känna dig nervös för att dom blåser dig.

Vanligtvis så kommer din beställning inom en vecka.

Lönsammast är det om du går ihop med några kompisar så att ni kan beställa en full låda, med andra ord 10 flaskor. Då stämmer det ganska bra med att ta

priset i € x 10 så blir priset ungefär vad flaskan kommer att kosta ink frakt (det blir inte mer iaf). Detta sättet att räkna funkar ganska bra på flaskor mellan

€35 och €55. Jag vet inte vad frakten kostar om man beställer en eller några flaskor.

 

Hur är det med tull, moms och sånt från Whiskysite.nl? Tar dom hand om det?

Link to comment
Share on other sites

Vill dela med mig lite...

 

Gjorde en beställning på whizita.de för ett par veckor sedan... någonting gick fel i frakten och paketet tappades bort på vägen.

 

Manfred har svarat snabbt på alla mail och varit väldigt hjälpsam med all info jag bett om, paketet är fortfarande borta (tyvärr eftersom den innehöll en PE som jag gärna hade velat ha och lådan innehåller sista flaskan som fanns i butiken.)

Jag fick klart för mig tidigt i mailkonversationen att jag inte skulle få några problem med att få ersättning eller ett nytt paket skickat och jag valde till ett par andra flaskor istället för den PE som kommit bort (och jag fick självklart betala mellanskillnaden för detta).

I fredags skickades det nya paketet iväg och idag damp det in på postkontoret.

 

Jag har bara gott att säga om whizitas kundservice, de har varit mycket hjälpsamma och jag kommer absolut att handla där igen :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jag har beställt från www.oldwhisky.net många gånger och det funkar alltid kanon.

Lars Eriksson, Lindesberg

 

Ardbeg Committee Member

Friends of Laphroaig - Plot 342747

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...