Jump to content
whiskyforum

Erfarenheter av Oldbothwells egna butik på nätet?


Kainen
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har beställt från Old Bothwell tidigare, tror det var sommaren 2011. Jag beställde två olika Ellens, en från 1982 och en från 1983. (Dessa står fortfarande listade på deras hemsida men går inte beställa, de är slutsålda enligt mailsvar jag har fått).

 

Tog ca: en vecka för den första flaskan att dyka upp men närmare tre veckor för den andra. Tydligen hade den första gått med flyg och den andra med bil/båt? Lite oklarheter med deras fraktförhållande alltså....

 

Det ska dock finnas en 1982:a som är buteljerad nu i februari enligt svar jag fått från dem. Dock så har de inte svarat på hur man ska beställa när flaskan inte finns tillgänglig på deras hemsida.

 

Det mest positiva är priset, ca: 1200 kr/flaska med frakt. Med tanke på vad Port Ellen kostar i nuläget och kommer kosta i framtiden måste det anses som ett kap. Om något negativt måste fram skulle det vara långsamma mailsvar samt oklarheter med deras frakt.

 

Får du reda på något med den nya buteljeringen får du gärna skicka ett PM till mig.

Fredrik Jokela

 

Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Jag har beställt från Old Bothwell tidigare, tror det var sommaren 2011. Jag beställde två olika Ellens, en från 1982 och en från 1983. (Dessa står fortfarande listade på deras hemsida men går inte beställa, de är slutsålda enligt mailsvar jag har fått).

 

Tog ca: en vecka för den första flaskan att dyka upp men närmare tre veckor för den andra. Tydligen hade den första gått med flyg och den andra med bil/båt? Lite oklarheter med deras fraktförhållande alltså....

 

Det ska dock finnas en 1982:a som är buteljerad nu i februari enligt svar jag fått från dem. Dock så har de inte svarat på hur man ska beställa när flaskan inte finns tillgänglig på deras hemsida.

 

Det mest positiva är priset, ca: 1200 kr/flaska med frakt. Med tanke på vad Port Ellen kostar i nuläget och kommer kosta i framtiden måste det anses som ett kap. Om något negativt måste fram skulle det vara långsamma mailsvar samt oklarheter med deras frakt.

 

Får du reda på något med den nya buteljeringen får du gärna skicka ett PM till mig.

 

Fick mailsvar efter lång väntan:

 

Dear Marcus,

 

I can offer you 1 x 70cl Port Ellen - Dist. 1982, Cask 2041 @ 55.5% Vol. (Cask strength) - from a bourbon cask, 29 Y.O.

 

Packaged as 'Old Bothwell' with Authenticity back label in a black 70cl tube.

 

Price £93.75 + Postage of £9.01 = Total price £102.76.

 

Regards

 

David

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde detta och den kommer snart hoppas jag

 

 

 

Many thanks for your order No. 171 placed on Monday 06/02/2012.

 

 

I will be despatching your order w/c 13/02/12. The Port Ellen Cask 2041 (Dist. 1982 @ strength is 55.5% Vol.) is being bottled on Thursday 09/02/2012.

 

 

The packaging will be as ‘Old Bothwell’ in a 70cl with Authenticity Back Label & in a black tube.

 

 

Payment will be completed on day of despatch.

 

 

 

 

 

 

Magnus Nyström

Aros Whisky

Västerås

Link to comment
Share on other sites

Jag har oxå beställt denna!

Jag fick mail om att den skulle skickas 17/2 och pengarna dras då den skickats.

Men den har inte blivit skickad ännu!!

 

Så en fråga till Magnus:Har du kollat om din är skickad och pengarna dragits??

 

 

/Seppo Hellström

Edited by kosken

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Old Bothwell är en buteljerare så nej.

 

Fick precis hem 3st Port Ellen ifrån butiken... 29YO cask 2041 Mycket prisvärt! Skall bli kul att prova den :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Old Bothwell är en buteljerare så nej.

 

Fick precis hem 3st Port Ellen ifrån butiken... 29YO cask 2041 Mycket prisvärt! Skall bli kul att prova den :)

 

Hur mycket kostade frakten? Har skickat iväg ett mail till dom men dom har inte svarat fast det gått över en vecka.

Oskar Hedmark / Falun

 

Friends of Classic Malts

Bladnoch Forum

Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

Inkl frakt ca 1000kr/flaska.

 

Ja dom är inte snabba på att svara men det är värt väntan :)

Edited by Kainen

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

1330510908[/url]' post='164517']

Old Bothwell är en buteljerare så nej.

 

Fick precis hem 3st Port Ellen ifrån butiken... 29YO cask 2041 Mycket prisvärt! Skall bli kul att prova den :)

 

Fick du nåt mail eller kunde du se på Account-sidan då paketet skickades? Beställde min den 20.2. och de påstod att den skall skickas i slutet på denna vecka men på sidan står det "pending"??

Niklas Kronberg

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

The Glenlivet Guardians

Link to comment
Share on other sites

Fick du nåt mail eller kunde du se på Account-sidan då paketet skickades? Beställde min den 20.2. och de påstod att den skall skickas i slutet på denna vecka men på sidan står det "pending"??

 

På min sida står det fortfarande Pending fast jag haft flaskorna i några dagar :)

Det verkar som att webshoppen inte gör speciellt mycket, man får ta all kontakt via mail.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

1330705037[/url]' post='164646']

På min sida står det fortfarande Pending fast jag haft flaskorna i några dagar :)

Det verkar som att webshoppen inte gör speciellt mycket, man får ta all kontakt via mail.

 

Fick nyss hem min Ellen efter flera alltmer arga emails. De hade aldrig skickat till Finland tidigare så de var tvungna att kolla med tullen om det går. De kom aldrig att tänka på att t.ex. informera mig om denna fördröjning... Hur som helst: långsamma men alltjämt pålitliga och framförallt billiga!

Niklas Kronberg

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

The Glenlivet Guardians

Link to comment
Share on other sites

Jag provade 2041 an i går med några likasinnade jag gav den 91 p riktigt bra Pe men tyvärr slutsåld redan på Old Bothwell .

Slainte

 

Magnus

 

Redan slut?

Tur jag köpte tre ;)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

1331329456[/url]' post='165170']

Redan slut?

Tur jag köpte tre ;)

 

..tog slut för över en vecka sen. finns till högre priser hos vissa tyska butiker, omkring 190€..

Niklas Kronberg

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

The Glenlivet Guardians

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...