Jump to content
whiskyforum

Tips på bra bourbon lagrad whisky


ElTio
 Share

Recommended Posts

Har svårt att hitta bourbon lagrad whisky som jag tycker är riktigt bra.

 

Skulle vilja ha tips på bra orökiga bourbon lagringar där smak och doft inte helt domineras av citrus och grästoner.

Det är givetvis en bonus om det är whisky som fortfarande går att få tag i till ett anständigt pris (500-2000 kr).

 

Tacksam för alla svar, förslag och synpunkter.

Edited by ElTio

Niclas Fransson

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nadurran har funnits på inköpslistan länge men har inte fått tummen ur. Provade den orökiga Caol Ilan på destilleriet och var inte imponerad (förmodligen var man helt inställd på rök då), men man kanske ska testa den igen.

Tackar!

Edited by ElTio

Niclas Fransson

Link to comment
Share on other sites

Vad gäller standardwhiskies så håller jag nog Jura 16 som snäppet bättre än Nadurran, men jag misstänker jag är ensam om det. Men bra äldre varianter vore kul att få tips om, även om jag provat några äldre bra, men de flesta är ju fast i rök och/eller vinfatsdominerade whisky.

Link to comment
Share on other sites

Den här är inte dum. Visst finns där citrus och gräs, men också massor av vanilj och en del smörkola.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Den här är inte dum. Visst finns där citrus och gräs, men också massor av vanilj och en del smörkola.

 

Intressant! Citrus och gräs är ok så länge de inte dominerar totalt. Smörkola låter bra. Tack!

Edited by ElTio

Niclas Fransson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...