iwe 8 Report post Posted June 13, 2013 Härligt! Håller tummarna att det blir många leverantörer. Kul och smart att ha Klass 5 och 6! Quote Ivar Wahlstedt Share this post Link to post Share on other sites
RichardN 21 Report post Posted June 13, 2013 Trevligt! Hoppas på många bidrag. Framförallt i klasserna 5-6 Quote Richard Nordenskjöld Share this post Link to post Share on other sites
Hakan64 16 Report post Posted June 13, 2013 Kan bara instämma i kören och hoppas på att man får vara med i juryn. Quote Håkan Andersson Köpingebro Ardbeg Committee member 411611 Share this post Link to post Share on other sites
Rolle 140 Report post Posted June 13, 2013 Fantastiskt roligt.. Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Share this post Link to post Share on other sites
woxna 86 Report post Posted June 13, 2013 ja hoppas att man kan få vara med i juryn i år,då jag inte kunde ifjol,pga av fiske semester som krockade med tävligen!!!! Quote håkan woxblom orminge,stockholm Share this post Link to post Share on other sites
HarryB 580 Report post Posted June 13, 2013 Är också gärna med i juryn om det blir nån ledig plats Quote Anders Fohlström Share this post Link to post Share on other sites
Hakan G 195 Report post Posted June 13, 2013 Jag är också intresserad av att vara med i juryn Quote Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Share this post Link to post Share on other sites
LasseL 1,330 Report post Posted June 13, 2013 Vet inte än hur det ser ut med semesterplanerna, men det var ju roligt att vara med förra året så... Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Share this post Link to post Share on other sites
MarkusNilsson 283 Report post Posted June 13, 2013 Självklart vore det en ära att besitta juryn även i år. Quote Markus Nilsson Whiskynörd Share this post Link to post Share on other sites
RichardN 21 Report post Posted June 13, 2013 Läste på Facebook att förra årets medlemmar blir frågade igen. Behövs fler efter deras svar kommer nya tas in. Quote Richard Nordenskjöld Share this post Link to post Share on other sites
RichardN 21 Report post Posted June 13, 2013 Jodå, det blir en repris i år. Dessa är årets tävlingskategorier: Klass 1 – Skotsk Maltwhisky, upp till 12 år Klass 2 – Skotsk Maltwhisky, 13-18 år Klass 3 – Skotsk Maltwhisky, 19 år och äldre Klass 4 – World & Blended whisky (Japan, Irland etc) Klass 5 – Svensk whisky, upp till 3 år * Klass 6 – Svensk whisky, 3 år och äldre * Per definition är detta inte whisky eftersom destillatet kan vara under 3 år, men vi vill ändå uppmärksamma våra svenska destillerier och har därför med denna klass i år. Än så länge har det kommit in bidrag från följande: * Smögen whisky * Wannborga whisky * Stellan Kramer Vi får hoppas att fler leverantörer väljer att skicka in bidrag till tävlingen Vad tyckte leverantörerna efter förra årets veva? Quote Richard Nordenskjöld Share this post Link to post Share on other sites
basbear 296 Report post Posted June 14, 2013 Läste på Facebook att förra årets medlemmar blir frågade igen. Behövs fler efter deras svar kommer nya tas in. Trevligt att höra! basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Share this post Link to post Share on other sites
Rolle 140 Report post Posted June 16, 2013 Trevligt att höra! basbear Trevligt att höra! basbear Det låter ju riktigt trevligt...är gärna med igen. Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Share this post Link to post Share on other sites
LarsKarlsson 19 Report post Posted June 16, 2013 Och jag ställer mig precis som jag sa på facebook i kön för reserver. Quote Lars Karlsson, Hudiksvall ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Friend of Laphroaig plot nr. 307250 Share this post Link to post Share on other sites
Jman 9 Report post Posted June 16, 2013 Är det någon av er som var med förra året som fått inbjudan än? Quote Johan KjällgrenSMWS MedlemArdbeg Committee MemberBowmore Inner Core member Share this post Link to post Share on other sites
+Benke Olsson 0 Report post Posted June 17, 2013 Nä, inte jag i alla fall . Quote _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Share this post Link to post Share on other sites
RichardN 21 Report post Posted June 17, 2013 Inte jag heller Quote Richard Nordenskjöld Share this post Link to post Share on other sites
Arsenal 1,389 Report post Posted June 17, 2013 Har inte heller hört något. Jag utgår ifrån att det kommer vara ganska kort om tid i år också, men det får man ju helt enkelt lösa. Quote Henrik Jonsson, Karlstad --------------- The John Cor Whisky Society Friend of Laphroaig Ardbeg Committee Bladnoch Forum Söker sample av buteljeraren, The Bottlers. Share this post Link to post Share on other sites
Kainen 595 Report post Posted June 17, 2013 Inte här heller men inbjudningarna lär komma samtidigt till alla Tiden blir nog inga problem för mig iaf... Ser fram emot detta! Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Share this post Link to post Share on other sites
Mickeman 355 Report post Posted June 17, 2013 Är tyvärr inte riktigt glad i tävlingar som denna där man utser en guldmedaljör oavsett kvaliten på whiskyn. Föredrar tävlingar som MM awards som har medaljkriterier och uppnår ingen dem så blir det inget guld och uppnår fler kriteriet så blir det flera guld. Kul intitiativ dock :-) Quote Mikael Weisz - Växjö ~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut! Share this post Link to post Share on other sites
Rolle 140 Report post Posted July 10, 2013 Inte hört något här heller. Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Share this post Link to post Share on other sites
Lazze 473 Report post Posted July 11, 2013 Inte hört något här heller.INSTÄLLT Quote Slainte mhath Lasse Holm Share this post Link to post Share on other sites
Jenz Rönnow 0 Report post Posted July 11, 2013 Precis som Lasse skriver är whiskyforum Awards 2013 inställt på grund av för få deltagare Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Share this post Link to post Share on other sites
Rolle 140 Report post Posted July 21, 2013 D va tråkigt att läsa:( Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Share this post Link to post Share on other sites