Jump to content
whiskyforum

Springbank Premium Tour och västkusten


Recommended Posts

Tjena på er!

 

Sitter och småfunderar lite på nästa resa till Skottland och jag är lite inne på att ta en sväng ner till Campbeltown och Springbank denna gång. Finns det möjligen någon som har någon erfarenhet av deras Premium Tour? Den är ju ganska dyr så innan jag bokar den i blindo tänkte jag höra mig för i världens bästa forum! winner.gif

 

Lär väl vara värt en tripp ner till Springbank hur som helst men den låter onekligen spännande! Annars lutar det ( i nuläget ) mot att bege sig till Talisker ( Någon som har varit där? Erfarenheter? ) från Edinburgh via någonting (?) i Speyside/Highlands för att därefter via Campbeltown avsluta med någon/några dagar i Edinburgh.

 

Tips tages hemskt gärna emot på vettiga ställen att besöka ( gärna längs västkusten ). Som sagt är det endast på grovplaneringsstadiet så inget är hugget i sten happy.png

 

Vi har tidigare besökt Aberlour, Glenlivet, Speyside Cooperage, Blair Athol, Oban + Islay där de i särklass bästa visningarna har varit Lagavulin och Aberlour ( Warehouse Demo och Founders Tour).

Vi kommer förmodligen vara 5 st och åker antingen i höst (okt/nov) eller i vår (mars/apr), det senare hoppas jag inte!!! sleep3.gif

 

Tack för mig iaf!

 

MVH

/Oskar

Oskar Vallin

Uppsala

 

Link to comment
Share on other sites

Premium är en rundtur i stan och även besök på Glen Scotia, om möjligt. Lite käk också.

Kan nog vara superintressant. Deras vanliga tur på Springbank och Glengyle är riktigt bra den också, men vill man lägga mer tid och få se lite av stan som en gång var centrum för whiskyn i Skottland så är det nog värt att punga upp med pengarna för Premium turen.

Springbank ska ni absolut besöka!

Ska dit på tisdag nästa vecka för mitt andra besök i år.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Jag rekommenderar gärna både och! Jag gjorde denna resan första gången 2006: http://d699529.u33.surftown.se/scotland2006/index.htm

 

Det är alltid värt att betala extra för en premiumtur! Det går för övrigt alldeles utmärkt att resa med buss runt Skottland!

Robert van Hal, Malmö

Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters

Link to comment
Share on other sites

Campbeltown och dess destillerier m.m. är väl värt en resa, absolut!

 

Men om du väljer Skye nu eller en annan gång så skrev jag detta för några år sedan.

Edited by ardbeg67

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Tackar för svaren! :)

 

Anade nog att Premiumturen skulle vara värd att prova, men kul att Campbeltown verkar vara mycket väl värt ett besök. Skye är också mycket intressant, vi får se hur/när det blir av...whistling.gif

 

/Oskar

Oskar Vallin

Uppsala

 

Link to comment
Share on other sites

Vi var nyligen en sväng i Campbeltown när vi körde hem från Islay Festivalen. Jenny Karlsson bokade in oss för en bra tur på Springbank och Glengyle. Efter turen så blev det en riktigt bra sittning på Cadenheads.(mycket whisky,lite choklad och nåra kulinariska små mackor)

 

Blev en "privat" tur detta då det endast var vårt sällskap på 4 pers.!

 

Definitivt väl värt ett besök! clap.gif

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Det är definitivt värt att ta den dyrare turen på Springbank. Talisker är bedrövligt tråkigt i jämförelse...

 

Jag är på väg till Skye i sommar. Det var ju tråkigt att höra att Taliskers tur är bedrövligt tråkig. Gäller det även "the Talisker tasting tour" som kostar £20?

Per Erixon

Sunnersta

Link to comment
Share on other sites

Jag är på väg till Skye i sommar. Det var ju tråkigt att höra att Taliskers tur är bedrövligt tråkig. Gäller det även "the Talisker tasting tour" som kostar £20?

 

I jämförelse med Springbank, ja. Talisker Tasting Tour är helt okej, men inte mer än okej. Åk ändå. Skye i sig är värt ett besök och Talisker med. Kanske världens bästa whisky och kanske världens sämsta ägare?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...