Jump to content
whiskyforum
Complex

ARDBEG Galileo

Recommended Posts

Jag har sett siffran på flera ställen men aldrig med direkt referens till källan. Här kommer ytterligare en indikation, denna gång från BKWines nyhetsbrev (som brukar ha koll):

32. 10253 Ardbeg Galileo 700 ml 799 kr

Islay, Storbritannien

Alkoholhalt: 49 %

Ardbeg Distillery Lanseringsdag: 1 september 12 T5

Leverantör: Moët Hennessy Sverige AB Beställt 5000

Jo, men frågan är om dom fått det antal som är beställt. Jag brukar aldrig få det när jag beställer från systembolaget shock3.gif

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Jag är tydligen den enda som rycker den är värd 90-91p så jag kan ta över era flaskor. Tack! wink.png

Alla 4998 ?

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Alla 4998 ?

Får jag dom så tackar jag inte nej ;)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Hehe min e redan öppnad var inte den godaste jag smakat lite lite sur i smaken (vinsmak) tycker jag så inte so god som jag hoppats på så räcker med en flaska för min del. Köper hellre 2st Ardbeg 10 för pengarna den håller högre klass.

Johan Andersson

Glenfarclas Global Family

Springbank Society

Hej Janne.

Tam tycker jag inte att den är, trevligt med sherryfatslagrat, men i mitt tycke för ung, mycket böngroddar och mältat korn, ganska vass men värd 85p

12 år gammal med delar av marsalavinslagrat resten first fill bourbon, ingen sherry!

Slainte mhath

Lasse Holm

12 år gammal med delar av marsalavinslagrat resten first fill bourbon, ingen sherry!

Ja just, menade marsalafat, sen var det väl first och secondfill bourbonfat.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Valde mellan att åka till skövde eller borås (12 st på varje). 9 mil till båda, valde skövde. Kom 9.45 och när dom öppnade så blev det rusning in till galileohyllan. Fick flaska 7 och 8 på hyllan (alla tog två) . Dom var slut på 10 sekunder och en del folk fick gå hem tomhänta.

Hade inte du beställt från Holland?

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Jo, dom är på väg, men ett par extra skadar inte. Bojkottade iallafall att beställa via bolagets handikappade beställningssystem whistling.gif

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

INga problem i Uppsala, ena butiken hade 36 flaskor, när jag var in idag hade de 10 till inne samt ytterligare 24st påväg, så 70 flaskor enbart på den butiken :)

Mathias Andersson

Founding Member of Upland Malt Mates

UplandMaltMates

Det vart ett rymdskepp till mig med, en kompis handlade GB åt mig i Lördags smile.png

/

Bola................

mc.gif

Bosse Fagerman.

Jag är tydligen den enda som rycker den är värd 90-91p så jag kan ta över era flaskor. Tack! wink.png

Som den Ardbegnörd som man är så kommer jag säkert upp på 92 :)

Provade denna igår.

För mig va näsan bäst. Dock saknade jag den sötman som återfanns i doft i smaken.

Blev men vinös torr som drog åt de salta hållet.

En viss örtighet som jag inte tidigare upplevt i Ardbeg.

Gjorde ingen närmare analys men hos mig hamnar den runt 85-86 p skjutet från höften,

Ska göra en närma analys i helgen, så får vi se hur det går

Roland Johansson/Varberg

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

Provade också Galileon lite snabbt igårkväll, som Rolle säger tycker jag doften var bättre än smaken. Doften var sötare och rundare än smaken där jag saknade knäckigheten från Alligatorn eller Uigeadail och jag tyckte den tappade väldigt mycket med bara ett par droppar vatten. En god whisky och en tydlig Ardbeg men inte deras bästa. Om det går kommer jag att köpa en flaska för att dricka men troligen inte fler än så.

Edit: Nu har det börjat fyllas på igen, både Uppsala (Gränby) och Sundsvall (Birsta) har fått 24 nya flaskor idag på morgonen. Det kanske ligger något i det där med 5000 flaskor till Sverige i alla fall?

Edited by Zarkov

Provade också Galileon lite snabbt igårkväll, som Rolle säger tycker jag doften var bättre än smaken. Doften var sötare och rundare än smaken där jag saknade knäckigheten från Alligatorn eller Uigeadail och jag tyckte den tappade väldigt mycket med bara ett par droppar vatten. En god whisky och en tydlig Ardbeg men inte deras bästa. Om det går kommer jag att köpa en flaska för att dricka men troligen inte fler än så.

Edit: Nu har det börjat fyllas på igen, både Uppsala (Gränby) och Sundsvall (Birsta) har fått 24 nya flaskor idag på morgonen. Det kanske ligger något i det där med 5000 flaskor till Sverige i alla fall?

Läste precis att det totala släppet var på 5000 flaskor. Sen vet jag inte hur tillförlitligt källan är.

Källa: http://www.just-drinks.com/news/the-glenmorangie-cos-ardbeg-galileo_id107770.aspx

Obs: Cases. Inte flaskor.

30000 flaskor alltså då kartongerna innehåller 6 flaskor.

• Like 1

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Andra vågen börjar ramla in hos butikerna, såg att det fanns 27 st i Kalmar just nu.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Andra vågen börjar ramla in hos butikerna, såg att det fanns 27 st i Kalmar just nu.

Har varit och hämtat 2 st. Var 50 stycken kvar idag kl 10.00. När jav var där vid 11.00-tiden var det inte många kvar.

Från källan själva:

Hej Emil. Tack för ditt mejl!

Ja det stämmer bra, vi köpte in 5000 flaskor. Så det borde inte vara några problem att beställa det till din butik.

Välkommen att kontakta oss igen.

Med vänliga hälsningar

Ulrika Östlund

Kommunikatör

Kundtjänst

Det verkar ramla in nya på olika systembolag varje dag, 24 stycken har kommit in på lokala systembolaget hos mig idag, kanske ska ramla in under lunchen och göra som "alla" andra och köpa en flaska.

Fredrik Palmqvist