Jump to content
whiskyforum

Kreta


Andersson
 Share

Recommended Posts

Om ett par veckor ska jag till Kreta med svärsläkten, finns det nåt att hoppas på där i whiskyväg? Har fått för mig att det inte är nåt whisky-eldorado direkt, varken vad gäller priser eller utbud? Är ny i whiskyträsket så jag är förvisso absolut inte ute efter några rariteter, "standardsortiment" duger gott.

Robert Andersson

Link to comment
Share on other sites

Om ett par veckor ska jag till Kreta med svärsläkten, finns det nåt att hoppas på där i whiskyväg? Har fått för mig att det inte är nåt whisky-eldorado direkt, varken vad gäller priser eller utbud? Är ny i whiskyträsket så jag är förvisso absolut inte ute efter några rariteter, "standardsortiment" duger gott.

 

Har besökt ön två år i rad nu. Flygplats på norra delen (Chania) har riktigt dåligt utbud.

Tror att du får förlita dig på din researrangörs utbud av Taxfree på ned och hemresa.

Men även där är det ganska klent. Vilka flyger du med?

 

Vingresor (Thomas Cook) har nästan bättre utbud av Cognac än whisky. Rommen ska vi inte ens tala om.

http://se.airshoppen.com/Shop.aspx

Dock har de en kampanj med ta 4 betala för 3 om du hittar något i deras utbud.

 

Kanske låter lite negativt. Jag köpte med mig en Glenfiddich 15 för 389:- på vägen ned som semesterwhisky.

På vägen hem blev det en flaska cognac.

 

Mathias Bernövall fd Schön, Västerås

Aros Uisge Beatha Society

 

Fatägare Mackmyra Sherry/Rök

Fatägare Grythyttan

Fatägare Smögen

Fatägare Box

Link to comment
Share on other sites

Oj länge sen jag var där.. Har för mig jag drack glenrorhes när jag var där. Men som sagt det var länge sen... Skall till Rhodos nästa vecka. Och det är inte så värst mycket roligare där!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar! Då var det som jag misstänkte. Vet inte vilka vi flyger med, men fick hem en taxfreekatalog som var lite oinspirerande. Slängde ett öga på Laphroaig PX men misstänker att den inte skiljer sig jättemycket från Triple Wood?

Robert Andersson

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...