Jump to content
whiskyforum

Whisky och Ishockey


Recommended Posts

Mycket whisky o fotboll, så jag testar en tråd med whisky o ishockey

 

Ikväll gick det åt 4 sherrybomber innan Lekasand vann över Djurgården

 

Första perioden Glen Elgin 16yo 1995 The Exclusive Malts 50% 86p ( 2-1 )

Andra perioden Cragganmore 18yo 1993 Duncan Taylor 55,3% 87p ( 1-1 )

Tredje perioden Benrinnes 14yo Dewar Rattray 56,1% 89p ( 0-1 )

 

Sudden Linkwood 14yo Sporvagn linje 6 46% 85p ( 1-0 )

  • Like 1

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

En trådstart jag själv varit på väg att starta flera gånger.. Eftersom man som Brynäsare har fått något att jubla för efter några år i radioskugga så är det en bra ursäkt för att hälla upp lite god dricka till matcherna;)

Idag mot Frölunda blir det nog en återblick från höstens skottlandsresa: Aberfeldy i ett par varianter och troligen någon Blair Athol och kanske någon Arberlour.

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Hoppas att denna tråd rör på sig lite:

 

 

Till kvällshockeyn blev det....

 

The Balvenie:

 

 

21 y o 47,6 %

Edited by Complex

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Är det bara jag som följer hockey allsvenskan? Idag såg jag Tingsryd besegra Troja

Därtill fick det bli en härlig PE Silver Seal "Missing" 21yo 1982-2003 46%

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Följer allsvenska (i hockey) när det inte krockar med elitserien.. Sitter här mitt mellan Karlskrona och Tingsryd så egentligen borde man gå på fler matcher än man gör.

Ikväll är det ny Brynäs-match och jag ska kanske öppna och prova HP"s Drakkar, som jag hittade på flygplatsen på väg hem från Aberdeen. Har inte sett något om den.. Någon som testat?

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Tittar just nu på Örebro mot Leksand, ja detta kan nog leksingarna ro hem ser bra ut.

Ser även bra ut i glaset Longmorn 39yo G&M 69-09 cask 5305. lätt bättre än matchen

  • Like 1

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Är det bara jag som följer hockey allsvenskan? Idag såg jag Tingsryd besegra Troja

Därtill fick det bli en härlig PE Silver Seal "Missing" 21yo 1982-2003 46%

 

inte alls, men jag har några storvinster i bakhuvudet, har för mig att Tingsryd har spöat Troja med fantasiresultat tidigare, typ 20-0 eller något sådant, någon som kan dekräfta eller bekräfta hehe....

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

inte alls, men jag har några storvinster i bakhuvudet, har för mig att Tingsryd har spöat Troja med fantasiresultat tidigare, typ 20-0 eller något sådant, någon som kan dekräfta eller bekräfta hehe....

 

13-0... 19 segrar 2 oavgjorda 1 förlust. Målskillnad 162-68. Men tyvärr så åkte TAIF sensationellt ut i den första Play-offf rundan mot Nacka efter resultaten 1-1, 3-4....

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Idag blir det Växjö mot Brynäs på plats i Växjö. Betyder att whiskyn får vänta tills man kommer hem ikväll för att fira vinsten:)

Fira att man slår Växjö?? det gör väl alla lagen! men tar du dig en liten dram för att skölja ner resdammet.

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Ikväll fick det bli lite HP 18yo till matchen mellan Leksand-Karlskoga, stämde ganska bra med matchbilden

En bra whisky, som levererar varje gång, helt okey runt 86p,men avslutningen var bättre i hockeyn

Timander sätter 3-2 till Leksand med en minut kvar. Underbart nu leder vi serien.

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Ikväll fick det bli lite HP 18yo till matchen mellan Leksand-Karlskoga, stämde ganska bra med matchbilden

En bra whisky, som levererar varje gång, helt okey runt 86p,men avslutningen var bättre i hockeyn

Timander sätter 3-2 till Leksand med en minut kvar. Underbart nu leder vi serien.

Menar du att du bor i Lagan och inte håller på Troja? shock3.gif

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Är tillfälligt i Norge och jobbar så det blir inte så mycket hockey om dagen (här är det BARA fotboll som gäller..) Men imorgon tror jag att jag ska kunna se Brynäs-Luleå. Får se vad de har för whisky på puben, men troligen inget att skriva om.. Ev det förmodade hutlösa priset kanske;)

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Menar du att du bor i Lagan och inte håller på Troja? shock3.gif

Yes! Det började i min ungdom när Leksand spelade i rätt division och tog SM GULD fyra gånger -69, -73, -74, -75

" En gång Leksing alltid Leksing " Nu för tiden blir det bara en hemmamatch om året, lillgrabben som brukar följa med

är mäkta imponerad av ett fullsatt Tegera Arena 7 650 pers. På Torsd. kommer Leksand till Ljungby och då står man i

klacken o sjunger.

Till kvällens match mot Asplöven njuter jag av Talisker 30yo OB 2010 57,3% ( vi leder med 5-1 ) Förlåt 6-1

Edited by highland

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Yes! Det började i min ungdom när Leksand spelade i rätt division och tog SM GULD fyra gånger -69, -73, -74, -75

" En gång Leksing alltid Leksing " Nu för tiden blir det bara en hemmamatch om året, lillgrabben som brukar följa med

är mäkta imponerad av ett fullsatt Tegera Arena 7 650 pers. På Torsd. kommer Leksand till Ljungby och då står man i

klacken o sjunger.

Till kvällens match mot Asplöven njuter jag av Talisker 30yo OB 2010 57,3% ( vi leder med 5-1 ) Förlåt 6-1

Gillar Leksand men Färjestad mer :-)

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Det här låter fejk men är helt sant..

Jag pendlar för tillfället till Oslo för lite jobb och har missat Brynäs 5 sista matcher (alla förluster!) Idag var jag hemma och då vann de, såklart. Glömde hälla upp en dram så det får jag återkomma till imorgon:)

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sitter och tittar på Västerås - Leksand sjukt spännande, vi ( Leksand ) har rest oss från 3-0 till 4- 4

En period kvar måste ta något lugnande det får bli Port Ellen 21yo Silver Seal "Missing" 46%

Oj, Oj medan jag skrev dessa rader så tog vi ledningen med 4-5 målskytt P. Edblom

Vi vann på straffar så nu får det bli lite HP 25yo

Edited by highland
  • Like 1

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Lite hederlig gammal Laphroaig till Hockeyfinal 3, verkligen en bra hockeymatch oxå smile.png

Tomas Andersson

 

Friend of Laphroaig

 

Söker samples destillerade 1977, skicka gärna PM om ni har något

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...