Jump to content
whiskyforum

ABERLOUR A´BUNADH


Recommended Posts

Det finns som sagt ett antal batcher i denna serie, som växer från år till år.

 

Men finns det någon "riktig" favorit hos er forumiter?Är det något man ska jaga.drool2.gif Eftersom mig veterligen så finns det ingen whisky som öser ut batcher som dom gör.Eller är poängen den att allt ska smaka lika . En god whisky som denna under 600:-,är för mej är helt galet billigt. Jag har åtta stycken batcher. 27,32,36,37,38,39,40,42. Skillnaden mellan dessa är för mej är i P :

 

27 92p

32 88p

36 83p

37 89p

38 81p

39 82p

40 83p

42 86p

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Poängvariationen du har är den samma som för mig, jag tror 24 är den bästa jag provat följt av 37. Tror inte jag provat 27. Tanken är nog att det ska vara jämn kvalitet men variationen är ju rätt stor, även om ingen varit dålig, detta är väl en av de mest prisvärda whiskyna, de enda jag kommer på som är samma nivå vad gäller kvalitet per krona är Talisker 10 och Glengoyne 21 samt möjligen vissa Ardbeg vad gäller standardbuteljeringar.

Link to comment
Share on other sites

Jag har bara provat 3 batcher:

 

20 91p

22 92p

36 92p

 

Men jag älskar sherryfatslagrat... lite mycket salmiak i dessa men mycket bra iaf smile.png

Edited by Kainen

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Vill bara inflika lite info jag fick när jag besökte Aberlour förra våren. Jag frågade angående A'bunadh om de eftrsträvar att alla batcher ska smaka likadant. Svaret blev nej, så var det inte. De använder helt enkelt x antal bra sherryfat till varje batch. Sen får man väl anta att de har vissa gränser för hur mycket batcherna får variera.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Roligt att se en tråd och inse att en sån flaska ska jag nog ha... Batch 20 stod längst bak i samlingen :) Helt okey Whisky och till ett otroligt bra pris för den delen. Märkte dock att min flaska snart är slut så jag antar att det får bli ett besök på Systembolaget snart igen :)

Med vänlig hälsning, Magnus Eriksson

Umeå

Link to comment
Share on other sites

Har #25 ,#32 oöppnade.Har testat dem,riktigt bra! (90P,88P)

#29,30,31,34,35 öppnade....

#36 BK i fredags

 

Bra skit allihop. 86-90P.

 

Gillade bäst #18 som vi drack för 3 år sen i just Aberlour. Kan ju va tillfället.

 

Har dock testat många andra batcher o har aldrig blivit besviken. Dock har jag inte testat #40 som många verkar såga.

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...