Jump to content
whiskyforum

Just nu drickes...


Recommended Posts

Blev lite samples igår... den enda värd att nämnas är Glenburgie 1990 G&M 50%. 92p fortfarande!

 

Håller med

En riktigt god Whisky!

Friends of Laphroaig plot_nr: 382049

Ardbeg committee member.

Whiskyforum.se

 

Fatdelägare GrythyttanWhisky

 

Peter Forsman

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3x Flora & Fauna...

 

Pittyvaich 12y 43%

Mortlach 16y 43%

Benrinnes 15y 43%

Har du möjligtvis lite mer noter på dessa vore det kul att få ta del av.

 

Hade spelning igår å där bjöds det minsann på fina grejer...Red Lable:/

Det är ju tur att man har eget lager.

Synd att det är så många i världen som missar allt det goda som finns att tillgå, och köper detta istället.

 

 

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Sitter och kör en Corryvreckan öppnad för 20 månader sen,mot en likadan öppnad för 2 veckor sen.

 

Helt sjukt stor skillnad måste jag säga,inte att den äldre är direkt dålig,men den ger inte alls samma käftsmäll som den färskare. Jag har hört att rökigheten försvinner efter ett tag,men det känns som det är mer som försvunnit. Är det nån därute som vet om någon tråd som behandlar detta fenomen.

 

Jocke

Hej Jocke!

Du skrev inte om det var mycket luft eller lite luft i den öppnade Corry'n, men oxidering är väll alltid en faktor. Men en sak verkar "folk" huh.pngvara överens om och det är att käftsmällen försvinner fort på en öppnad flaska.

Kan finnas något här kanske? http://www.maltmaniacs.net/e-pistles/

Annars finns ju Goggle eller dylikt...

 

basbear

MVH Björn Scholz

Ardbeg Committee Member
Friends of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Hej Jocke!

Du skrev inte om det var mycket luft eller lite luft i den öppnade Corry'n, men oxidering är väll alltid en faktor. Men en sak verkar "folk" huh.pngvara överens om och det är att käftsmällen försvinner fort på en öppnad flaska.

Kan finnas något här kanske? http://www.maltmaniacs.net/e-pistles/

Annars finns ju Goggle eller dylikt...

 

basbear

 

Jag har en 70cl flaska med ca 10-15cl kvar i botten av en Laphroaig 1998 vW Refill Butt #700348 61.5% samt två oöppnade av denna. Tänkte att slatten skulle få stå i ett år och sedan skall jag prova en nyöppnad mot slatten och se hur mycket skillnad det egentligen är.

 

Med tanke på mängden på slatten så kan jag tänka mig att skicka iväg några 2 eller 3 cl samples på dessa om det är någon som vill prova. (Tar inga bokningar nu, det får bli när jag smakat på dropparna i vår.)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Adelphi Laudale, 46% och Bladnoch 18yo sherry cask 55% till matlagningen (en rejäl skvätt av den senare gick i köttgrytan också).

Nu när det börjar kännas lite höst tycker jag det är härligt med lite robustare matlagning, dessutom blir det ännu godare med whisky.

Per Erixon

Sunnersta

Link to comment
Share on other sites

Balblair 1995 G&M 15y Refill Sherry Hogshead cask 1684 distilled 19/6/1995 bottled 10/8/2010 Only For Denmark.

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Longmorn 19yo 92/12, Archives 48.5% - Trevlig liten sak, vet inte om jag behöver en flaska av den men jag backar då rakt inte om det bjuds påfyllning. 86p

 

Longmorn 30yo G&M 43% - Den behöver väl knappast någon närmare presentation, god är den! 90p!

 

Sedan har jag äntligen fått i mig Arsenals Springbank paket, och trotsar de flesta andra genom att hålla #1779 högst på 90 pinnar, efter följer #1161 på 86p och sist #1162 på knappa 82p. De senaste var mycket trevliga i munnen, men då jag är mycket för nosen så tappade dom en del där.

Reyan Johvallius
Köpingebro

Link to comment
Share on other sites

Hej Jocke!

Du skrev inte om det var mycket luft eller lite luft i den öppnade Corry'n, men oxidering är väll alltid en faktor. Men en sak verkar "folk" huh.pngvara överens om och det är att käftsmällen försvinner fort på en öppnad flaska.

Kan finnas något här kanske? http://www.maltmaniacs.net/e-pistles/

Annars finns ju Goggle eller dylikt...

 

basbear

 

Tack för svaret!

 

Jodå,mycket luft,ca 5 cl kvar i flaskan,och så har varit i typ 8 månader. Har mest varit så för att jag ville utföra detta expriment. har en uigedail som inhandlades samma datum som den första corryn,och som har samma status,och jag ska göra samma sak med denna.Plus en alligator,dock en del yngre. Kommer säkerligen göra så med alla mina "almost bottle kills" som jag tänkt att införskaffa igen.

 

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Glen Garioch 29 YO 1968-1997 OB cask # 621 89p

Port Ellen 25 YO 1982 Dormant distillery co cask # 2556 91p

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

SMWS 5.31 Morning has broken.

SMWS 7.54 Stollen from the black forest.

SMWS 29.99 Power and scorched earth.

SMWS 76.82 Gunpowder Green and lava rock.

Ronny Wettervik
Uppsala

Söker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör.

Link to comment
Share on other sites

Bunnahabhain 14yo. The Ultimate, Peated. 53,8% bottle no:51/309 cask no:5679. 86p.

Bowmore Tempest small batch release no. 2. 10yo. 56% First fill bourbon. 86p.

Mattias Ström

Friend of Laphroaig, Plot No.593349

The John Cor Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Balvenie 21 year Portwood OB 47,6 % - 87 p

Benromach 1968 27 year Murray McDavid Port Wood # 1221 48,1 % - 86 p

Henrik Jonsson, Karlstad

 

---------------

 

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

 

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Link to comment
Share on other sites

Går ifrån Brorajobbet ett tag och provar en Glenturret, The Whisky Agency & The Nectar, 1977-2012, 34yo, refill hogshead, 256 btls, 46,7%, 90p, tack för samplet Oggela

 

Sedärja! Själv provar jag ett sample Ardbeg 21yo, 1974 "Distribuito in esclusiva in Italia da, DECANTER s.a.s, PARMA" 40% från dig Kjell! Makalöst trevlig doft tycker jag, påminner om en -72:a jag provade nyligen. Även trevlig i munnen och hade den haft högre alkoholhalt då hade vi snackat höga poäng. Har dock inga problem att ge den minst 90p. Stort tack för bytet!

Fredrik Jokela

 

Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...