Jump to content
whiskyforum

Just nu drickes...


Recommended Posts

Brora från Kjell till fotbollen idag:

 

Brora 23y 1981/05 Duncan Taylor 61% - 91p winner.gif

Brora 25y 1981/07 Duncan Taylor 56,5% - 86 p

Brora 27Y 1981/09 Duncan Taylor 51,3% - 88p

Brora 28y 1982/10 The Daily Dram 52,3% - 90p

 

Brora är helt OK eller hur....whistling.gif

  • Like 1

Bosse Kilåker, 123/123

Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair

Delägare Kilchoman Cask 2006/45

Link to comment
Share on other sites

Brora från Kjell till fotbollen idag:

 

Brora 23y 1981/05 Duncan Taylor 61% - 91p winner.gif

Brora 25y 1981/07 Duncan Taylor 56,5% - 86 p

Brora 27Y 1981/09 Duncan Taylor 51,3% - 88p

Brora 28y 1982/10 The Daily Dram 52,3% - 90p

 

Brora är helt OK eller hur....whistling.gif

Håller med dig om de Brora's du har på 90+p, men de har trots det inte mycket att sätta emot de bättre 70-talarna. När Kjell samplar sina 70-talare, då ska jag försöka hänga på drool2.gif

Edited by sam gutenwik

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig om de Brora's du har på 90+p, men de har trots det inte mycket att sätta emot de bättre 70-talarna. När Kjell samplar sina 70-talare, då ska jag försöka hänga på drool2.gif

 

Fullt medveten om det när jag köpte samplepaketet, trodde inte de var så pass bra som de varit hittills. Nu har jag ju sparat GM CC och Signatory som inte kommer att scora i 90 regionen men ändå.

Ska också hänga på om det kommer ett 70¨talspaket Brora från Öberg, om jag har råd till det.......blush.png

Bosse Kilåker, 123/123

Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair

Delägare Kilchoman Cask 2006/45

Link to comment
Share on other sites

Brora från Kjell till fotbollen idag:

 

Brora 23y 1981/05 Duncan Taylor 61% - 91p winner.gif

Brora 25y 1981/07 Duncan Taylor 56,5% - 86 p

Brora 27Y 1981/09 Duncan Taylor 51,3% - 88p

Brora 28y 1982/10 The Daily Dram 52,3% - 90p

 

Brora är helt OK eller hur....whistling.gif

Jo

Väntar och kör det som julkalender har ett par till från annat håll

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

Mackmyra special 09...

Bowmore 13 år malltsmen å va stod denna är.

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ursäkta!!?? Jag skrev det här för att jag trodde att ni kanske skulle tycka att det var roligt och/eller intressant att läsa, det har inte ett skit att göra med reklam!!

Kopierade iofs texten från det jag skrev på FB och hemsidan för att jag inte orkade formulera om alltihopa för att helt anpassa det här eftersom jag inte med ett ord nämner vare sig företag, priser eller annat och trodde att det skulle gå bra men icke!!

 

Ska sluta skriva om vad jag dricker och hur jag upplever det per omgående så har vi inte ett problem längre.

Kan säga att det är just detta man vill läsa.

Sedan behöver det kanske inte vara lika djupgående varje gång men jag gillart.

Ger den som läser klart mer intryck än att det bara står....idag drack jag denna...slut...jaha..and then?

Sedan har la inte jag själv kanske bidragit med mängder heller men det kommer säkert.

Fortsätt du.

  • Like 2

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

2 samples till då ja...

 

Dallas Dhu 1981/2010 Blackadder Raw Cask 28y Hoggie#423 55.8% 130 bottles

Ledaig 2005/2010 BBR Selected Exclusively for Germany #900008 62.7%

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Kan säga att det är just detta man vill läsa.

Sedan behöver det kanske inte vara lika djupgående varje gång men jag gillart.

Ger den som läser klart mer intryck än att det bara står....idag drack jag denna...slut...jaha..and then?

Sedan har la inte jag själv kanske bidragit med mängder heller men det kommer säkert.

Fortsätt du.

 

Utan att lägga in värderingar så tänkte jag bara påpeka - så att ni pratar om samma sak - att det vanFinkel syftade på var att recensionerna var av recensentens egna produkter, och därav "reklam-stämpeln".

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Försöker bli av mad en Lauder´s som gumman tyckte att hon var snäll mot mig när hon köpte på väg hem från turkland.

Det går åt mycket coca cola kan jag tala om.......

 

 

//Peter

  • Like 2

Peter Åsén, Märsta
Fatägare Kilchoman är buteljerat, 2 fat kvar: Bruichladdich, Glengoyne

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig om de Brora's du har på 90+p, men de har trots det inte mycket att sätta emot de bättre 70-talarna. När Kjell samplar sina 70-talare, då ska jag försöka hänga på drool2.gif

 

Det går inte att tabort så att säga, Brororna är goda, mumsfillibabba, ärligt så tror jag att Sam och jag skall prata ihop oss om en 70 tals kalender.

  • Like 2

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Utan att lägga in värderingar så tänkte jag bara påpeka - så att ni pratar om samma sak - att det vanFinkel syftade på var att recensionerna var av recensentens egna produkter, och därav "reklam-stämpeln".

 

Så är det Marcus men faktum är att det händer att jag provar min egen sprit då och då men det gör inte min upplevelse annorlunda på något sätt. Det jag skrev var helt i avseende som privatperson för er att läsa och hade inget som helst kommersiellt syfte.

 

Tog sjukt illa vid mig av det Van Finkel skrev eftersom jag hängt här på forumet i många år och skrivit om saker jag provat och om mina upplevelser därikring utan anmärkelser men nu när man råkat blivit ansvarig för ett importföretag så kan man helt plötsligt inte yttra sig längre.

 

Fick påbackning om att jag lade ut priser och betsällningsnummer tidigare vilket jag tog åt mig och även insåg det olämpliga i så nu ville jag verkligen vara "neutral" men faktum kvarstår att det är min egen sprit jag skriver om ibland, dock är alltid upplevelsen jag beskriver från mig som privatperson.

 

Det känns oerhört tråkigt att inte kunna prova sin egen sprit och skriva om det här utan att några anser det som reklam så för att undvika det så slutar jag helt enklet att skriva i den här tråden av ren respekt för dom som upplever det som stötande.

  • Like 3

Stefan Jansson

Founder of The John Cor Whisky Society

Member of CWC

Member of Klubb Slainte

Friend of Laphroaig

Ardbeg committee member

Friend of the classic malts

Box Ambassadör

World Wide Brands AB

Link to comment
Share on other sites

Det känns oerhört tråkigt att inte kunna prova sin egen sprit och skriva om det här utan att några anser det som reklam så för att undvika det så slutar jag helt enklet att skriva i den här tråden av ren respekt för dom som upplever det som stötande.

 

Jag tycker du skall fortstätta skriva, precis som så många andra har skrivit att du skall göra... jag tror att vi är betydligt fler som uppskattar recensionerna än de som tar illa upp :)

  • Like 5

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

 

 

Så är det Marcus men faktum är att det händer att jag provar min egen sprit då och då men det gör inte min upplevelse annorlunda på något sätt. Det jag skrev var helt i avseende som privatperson för er att läsa och hade inget som helst kommersiellt syfte.

 

Tog sjukt illa vid mig av det Van Finkel skrev eftersom jag hängt här på forumet i många år och skrivit om saker jag provat och om mina upplevelser därikring utan anmärkelser men nu när man råkat blivit ansvarig för ett importföretag så kan man helt plötsligt inte yttra sig längre.

 

Fick påbackning om att jag lade ut priser och betsällningsnummer tidigare vilket jag tog åt mig och även insåg det olämpliga i så nu ville jag verkligen vara "neutral" men faktum kvarstår att det är min egen sprit jag skriver om ibland, dock är alltid upplevelsen jag beskriver från mig som privatperson.

 

Det känns oerhört tråkigt att inte kunna prova sin egen sprit och skriva om det här utan att några anser det som reklam så för att undvika det så slutar jag helt enklet att skriva i den här tråden av ren respekt för dom som upplever det som stötande.

trist om du slutar skriva stefan! Läste precis Anders senaste inlägg i allt om whisky, den var faktiskt väldigt tänk värd! Njut mer..
  • Like 2

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Försöker bli av mad en Lauder´s som gumman tyckte att hon var snäll mot mig när hon köpte på väg hem från turkland.

Det går åt mycket coca cola kan jag tala om.......

 

 

//Peter

 

Den tar bort salt på vindrutan i vinter...

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Fullt medveten om det när jag köpte samplepaketet, trodde inte de var så pass bra som de varit hittills. Nu har jag ju sparat GM CC och Signatory som inte kommer att scora i 90 regionen men ändå.

Ska också hänga på om det kommer ett 70¨talspaket Brora från Öberg, om jag har råd till det.......blush.png

 

Den måste man haka på. En go´drool2.gif dröm....

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

 

 

Så är det Marcus men faktum är att det händer att jag provar min egen sprit då och då men det gör inte min upplevelse annorlunda på något sätt. Det jag skrev var helt i avseende som privatperson för er att läsa och hade inget som helst kommersiellt syfte.

 

Tog sjukt illa vid mig av det Van Finkel skrev eftersom jag hängt här på forumet i många år och skrivit om saker jag provat och om mina upplevelser därikring utan anmärkelser men nu när man råkat blivit ansvarig för ett importföretag så kan man helt plötsligt inte yttra sig längre.

 

Fick påbackning om att jag lade ut priser och betsällningsnummer tidigare vilket jag tog åt mig och även insåg det olämpliga i så nu ville jag verkligen vara "neutral" men faktum kvarstår att det är min egen sprit jag skriver om ibland, dock är alltid upplevelsen jag beskriver från mig som privatperson.

 

Det känns oerhört tråkigt att inte kunna prova sin egen sprit och skriva om det här utan att några anser det som reklam så för att undvika det så slutar jag helt enklet att skriva i den här tråden av ren respekt för dom som upplever det som stötande.

Eftersom jag bevisligen tycker annorlunda än många andra så vill jag förtydliga, du Stefan och alla andra som jobbar inom branschen får jättegärna skriva om era upplevelser kring whisky. Ni är ju ändå bland de mest kunniga och mest värda att lyssna på. I min värld gör det inget om prisuppgift mm finns med (så lämge det är på SB åtminstone, eftersom det ändå är där man förväntas leta efter era produkter, jag förstår inte varför det är olämåligt, men jag tänker bevisligen annorlunda än många andra) Däremot tycker jag att det är bättre om det står i klartext att man beskriver produkter man själv representerar i de fall det är rena provningar av egna produkter. Men då majoriteten på forumet tycker annorlunda så böjer jag mig. /Gunnar

Edited by vanFinkel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...