Jump to content
whiskyforum

Just nu drickes...


Recommended Posts

Korkar upp en av fyra Laphroaig 1991 Signatory Vintage.

Nu har jag väntat tillräckligt länge, måste ju få veta själv om den var ett bra köp.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Sitter och jämför Ardbeg Ten och Mór och säger, det finns även nyanser i himlen, de är olika, men båda är fantastiska på sitt sätt, vi behöver inte vara oroliga för återväxten inom Ardbeg men kanske man kommer att sakna den gamla ten om några år.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Har just avslutat en dram Laphroaig 89, ljuvligt gott.

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Sitter fortfarande.................. :lol: ............hrm. tänker, är man kn_pp eller har man blivit en gub_ j_vel, men jag tycker att många whiskies och i viss mån cognac har blivit sötare, Laffe festival, Laffe 16 unchill, Ardbeg Mór, Clynelish 14 och Grönstedts xo Cr.mas -07 ( som jag tycker är en riktig likör ), som provats hitills i kväll har spriten blivit sötare eller har man fått ett annat smaksinne på sista tiden, vad tycker ni, har spriten blivit sötare eller har undertecknad, lhlkjlkj hkkklljkljk.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Sitter just och smuttar på ett par Talisker 20y. Kan bara hålla med emwiann, 20-åringen från 1981 är enastående, en mycket god sherry-bomb. Jag gillar sherry ;)

 

Även den från 1982 är en mycket bra whisky, refill casks i st f sherry.

 

Det enda lilla problemet är att jag inte har mer av 1981'an, det var bara ett sample, men 1982'an har jag en hel flaska av, den ska jag njuta av :P

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Sitter just nu och dricker inte alls, har haft ont i huvudet hela veckan, kan vara en höstförkylning, eller resultat av måndagens whiskyprovning på vinospritmuseet. En trevlig utställning och Skeppets historia, men högst medioker provning. För att belysa skillander, vilket de gjorde, provades

 

Canadian Club

Jimbeam

Old Pulteny

Yamazaki 12

 

Bäst var den sista.

///Ulf Brömster

Whisky och Horsepower

SWE WSS Slainte

Link to comment
Share on other sites

Sitter fortfarande.................. :lol: ............hrm. tänker, är man kn_pp eller har man blivit en gub_ j_vel, men jag tycker att många whiskies och i viss mån cognac har blivit sötare, Laffe festival, Laffe 16 unchill, Ardbeg Mór, Clynelish 14 och Grönstedts xo Cr.mas -07 ( som jag tycker är en riktig likör ), som provats hitills i kväll har spriten blivit sötare eller har man fått ett annat smaksinne på sista tiden, vad tycker ni, har spriten blivit sötare eller har undertecknad, lhlkjlkj hkkklljkljk.

Har under vissa perioder också tyckt så (att whiskyn smakar sötare), men det har gått över :lol:

 

Har i alla fall inga problem att få ned en Macallan Speymalt 1967.

Marcus Gustafsson

Link to comment
Share on other sites

Jag provade Laphroaig 16 UCFC på Smak av Whisky och jag blev inte imponerad. Har jag fel?

 

Fel och Fel, smaken är ju som baken....

Själv tyckte jag att den va bättre idag jämnfört med gårdagen.

Man måste ju jämnföra äpplen med äpplen för att få en riktig jämnförelse.

Jag tycker att vissa jämnför äpplen med potatis så att säga ibland vilket inte är riktigt i mitt tycke. Har jag fel?

P-M Odsäter

Min Whisky Sida

Link to comment
Share on other sites

Nej, det är riktigt, smaken och luktsinnent varierar från dag till dag, och vi kan ju alla påminna oss om dofter o smaker från förr.

Ja det kan man ju lugnt på stå! Var på krogen igår desutom lite ont i halsen! Ändå köper man ju in några whisky! :blink:

Inte mycket smak man känner efter en 5-6 öl och så har dom ju inte riktiga whisky glas,så klart!

Drack även en Calvados tidigt på kvällen den luktade mycket godare än den smakade! Mycket frukt!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Glenmorangie cellar 13 och en Aberlour abunadh till fotbollen! Uch så orättvist det är med fotboll! :(

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Sample till ett på uppgående Chelsea spm möter Wigan (1-0)

 

Macallan 7yo 40% 75cl for Italy 1980's

 

Tack för den såsen Mickeman, det är gött med whisky

Jonas Eriksson
"Det är gött med Whisky..."
Borås Whiskyklubb.

Link to comment
Share on other sites

Highland Park 1993, Signatory Vintage, 12yo, 59,4%

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Går ut lite försiktigt med bottle kill på min Grand Bark + en dram Corriemhor, Cigar Reserve <_< Blir nog riktig whisky om en stund :P

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Har varit hemma hos Mickeman och hånglat med hans flaskor....han har en del att komma med den gode Gollum, jag är tankad som en örn och till och med svärmor är snygg :P

 

Hur i helv-ete kan du ha kvar den där bunnan från rmw, och magdan från blackadder? Gillar du inte whisky?

 

Nu middag och f-n vet om det inte rullar inte lita gammal HP till maten,

 

 

Skål kosmonauter :lol:

 

H

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Hasse har vart här så det har hunnits med 15 drams på ca tre timmar. Mycket görbra grejer. Bästa pris gentemot kvalitet är nog Macallan cask strength som fanns för ca fyra år sedan på 58,8% med rödvit etikett som jag fick för 28? för en liter i tyskland. 88p för den!

 

 

Bästa överlag blir nog svårare att avgöra med malter som Yoichi 15yo 45%, Hanyou 1988(klassikern), HP 25yo, och Bunna 33yo RMW, Talisker 20yo 62% och inte minst Macudff 1967 L platimum i uppställningen. För min del är det Macduffen som stjäl föreställningen tätt följd av Taliskern. :P

 

Hasse får svara för sig själv (vilket han säkert gör...) B)

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...