Jump to content
whiskyforum

Just nu drickes...


Recommended Posts

Lite samples så här på södagskvällen,,,

 

Royal Brackla 10yo 1991 Refill Sherry Butt Signatory 76p

Mannochmore 12yo 1991 African Sherry Butt Signatory 84p

Mortlach 13yo 1993 Sherry Cask The Cooper's Choice 86p

Balmenach 14yo Inverarity Ancestral Inverarity 83p

 

det är gött med sherry lagrat...

Edited by drygmasken

Jonas Eriksson
"Det är gött med Whisky..."
Borås Whiskyklubb.

Link to comment
Share on other sites

Hjälpte lokala puben att göra slut på sitt förråd inför stängning igår, tillsammans med lillebror (Dan Andersson):

 

Signatory Rosebank 91-05 13y - mycket bra

Dallas Dhu OMC 2001 24y - tja.. bra

Lochside MMD 1981 19y - Nja...

Mortlach 1990 Symposion - ok

Bruichladdich 1970 OB - god

Ardbeg G&M/Symposion 1990-2003 - mycket bra

Deanston - mycket slätstruken, kan ha lidit av konkurrensen-

Port Ellen 20y Signatory Winter - mycket bra

 

BK på alla utom Deanston tror jag.

Per Andersson

Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member

Järfälla

Link to comment
Share on other sites

Den ständiga strömmen av förmaningar och goda råd så här efter julledigheten slutar ju aldrig...

Hur går det för er med de vita veckorna? ;)

För min del blev det bara kaffe, vatten och juice igår. Blir jag bannad nu??? :blush:

/Björn Hellenius - Sollentuna

Link to comment
Share on other sites

Den ständiga strömmen av förmaningar och goda råd så här efter julledigheten slutar ju aldrig...

Hur går det för er med de vita veckorna? ;)

För min del blev det bara kaffe, vatten och juice igår. Blir jag bannad nu??? :blush:

 

 

Dagen innan jag började jobba förra veckan så kände jag att det var dags o försöka hålla sig till helgerna med alkoholintaget..

Dock vet jag inte hur länge det håller för man är bra suger på whisky efter en jobbig dag på jobbet =)

Men än så länge har det gått bra.

Anders Grape

Norrtälje

Link to comment
Share on other sites

Den ständiga strömmen av förmaningar och goda råd så här efter julledigheten slutar ju aldrig...

Hur går det för er med de vita veckorna? ;)

För min del blev det bara kaffe, vatten och juice igår. Blir jag bannad nu??? :blush:

 

Nejdå, inga bannor, hur mycket vitt man ska ha är individuellt och högst personligt, har man denna hobby så måste man trots allt vara medveten om riskerna, man får helt enkelt tänka till nån gång då och då, vad som är vettigt eller inte skall inte jag ge mig in på, men personligen så tror jag på en del vita perioder.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Den ständiga strömmen av förmaningar och goda råd så här efter julledigheten slutar ju aldrig...

Hur går det för er med de vita veckorna? ;)

För min del blev det bara kaffe, vatten och juice igår. Blir jag bannad nu??? :blush:

 

 

Att dricka mindre men bättre är ett klokt nyårslöfte, som avgivits även i år.....nånting säger mig dock att det kommer att bli mer och bättre i år också

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Jag ska strax gå ner till blodbussen som har stannat till här på jobbet idag. Då lär man ju få ett kvitto på "vitheten"... :D

 

Men det är klart, precis som ni skriver, att man ska ta riskerna på allvar. Just därför, så här efter jul så kör jag helvitt ett tag.

Inbokad provning på tisdag kväll (nästa vecka) dock...

/Björn Hellenius - Sollentuna

Link to comment
Share on other sites

Nejdå, inga bannor, hur mycket vitt man ska ha är individuellt och högst personligt, har man denna hobby så måste man trots allt vara medveten om riskerna, man får helt enkelt tänka till nån gång då och då, vad som är vettigt eller inte skall inte jag ge mig in på, men personligen så tror jag på en del vita perioder.

 

Håller med! Man bör åtminstone ha riskerna i bakhuvudet och låta bli alkohol vissa dagar och även någon vecka då och då. Dessutom blir mina sinnen bättre/klarare efter ett uppehåll. Jag brukar säga att de som blir alkoholister på maltwhisky så gott som finns inte. Men ibland funderar man ju på vissa vanor ...

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

En tisdagsdram, Macallan 1988 18yo, Signatory.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Blev en skvätt Hazelburn 8, som belöning efter första träningspasset nu efter julhelgen :blink:

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Jag smygsmakade (1cl av varje) på Magnus "sherry-online"-flaskor som kom med posten idag. Det var inte alls äckligt!

Det ska bli spännande att göra en andra provsmakning och få facit. Här är mina prelimenära poäng:

 

1. 82p

2. 88p

3. 85p

4. 83p

5. 89p

6. 90p

Fy dig att lägga ut resultaten innan provningen!

Får nog ge dig skarpa reprimander den 22/1.

 

Lite skämt och lite allvar, men vi brukar köra onlineprovningarna som så att vi håller våra poäng för oss själva så alla får en chans att sätta sina egna poäng. Vi vill inte heller ha en massa snack under provningen om att nummer 3 var bättre än nummer 1 och nummer 4 gillade jag inte alls. Alla ska få göra sina egna bedömningar utan att färgas av andras åsikter. Vi diskuterar vilt doft och smak, men lämnar omdömet tills i slutet när alla mailat sina poäng till mig. Efter det är det fritt fram för gissningar på sorter och poängdiskussion.

Så nu vet du det.

 

Kul har vi i alla fall varje gång.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Har serverat mig en Arran 10 yo i afton. Slutlagrad i tullverkets bergrum i Sundsvall i tre år, men äntligen återbördad till sin rättmätiga ägare. Jag säger som jag alltid har sagt.....det finns för många slutlagringar. Den här smakar alldeles för mycket av långa, slemmiga tullfingrar. Men 83 pinnar får den ändå.

 

Cheers

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Clynelish 14 - på den igen men den ger inte så mycket väsen från sig nu heller.

Karuizawa 1988-2007 - Lite märklig men rätt god

Per Andersson

Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member

Järfälla

Link to comment
Share on other sites

Har serverat mig en Arran 10 yo i afton. Slutlagrad i tullverkets bergrum i Sundsvall i tre år, men äntligen återbördad till sin rättmätiga ägare. Jag säger som jag alltid har sagt.....det finns för många slutlagringar. Den här smakar alldeles för mycket av långa, slemmiga tullfingrar. Men 83 pinnar får den ändå.

 

Cheers

Hur mycket kostade denna exklusiva slutlagring? :mellow:

P-M Odsäter

Min Whisky Sida

Link to comment
Share on other sites

Passar på att ta mig en dram Ardbeg Mór medan jag fyller upp ett par sampleflaskor med denna dryck.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...