Jump to content
whiskyforum

Gin


Islafan
 Share

Recommended Posts

Dricker inte heller ren gin men Hendricks och Nils Oscar brukar vi ha hemma till GT, ingen av dem är speciellt enbärstung utan lite blommigare och lättare i stilen. Köpte Bombay Sapphire East sist jag var ute och reste, den kräver nog lite tillvänjning...

Link to comment
Share on other sites

Plymouth är min "bas" gin för alla ginbaserade cocktails (GT, Gimlet, etc), men en annan favorit är Ransom Old Tom Gin, inte bara för drinkar som traditionellt görs med Old Tom Gin (ex Martinez), men även för andra klassiska drinkar (och troligtvis trevlig att dricka straight) vet ej om den finns på SB dock.

Olof Åsbrink

Link to comment
Share on other sites

The botanist har jag hört gott om.meddela vad du tycker om den. Islay gin låter ju inte helt fel. Har själv sippat Caorunn small batch scottish gin (tillverkas på balmenach) ikväll. Riktigt god.

Link to comment
Share on other sites

Berrys tycker jag är god, men Tanqueray och Bombay Sapphire är också bra enl. min mening Edited by Benke Olsson

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Har absolut ingen erfarenhet av gin, men den här verkar ju ganska spännande:

 

http://www.thewhiskycask.de/shpSR.php?A=1859&p1=348&p2=452&sf=Port+ellen

Henrik Jonsson, Karlstad

 

---------------

 

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

 

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Link to comment
Share on other sites

Till GT används vanligtvis Bombay Sapphire. Straight tycker jag att Berry's Good Ordinary Gin funkar bra.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Aldrig hört om någon som dricker gin straight... Vad har ni för glas och sippar ni den som en whisky eller...?

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Aldrig hört om någon som dricker gin straight... Vad har ni för glas och sippar ni den som en whisky eller...?

 

 

Får i mig så mycket alkohol att det enbart blir whisky för tillfället, tidigare blev det gärna gin eller vodka on the rocks, tumbler och is helt enkelt.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Dricker inte gin rent. Beefeater i martini då jag tycker den smakar mest naturlig. Gordons och Tanqeray i tonic. Gordons är mindre smakrik så det smakar mer tonic (vilken man ju ibland vill). Tanqeray har mycket örtsmak vilket jag tycker passar med tonic. Bombay sapphire gillar jag inte alls, smakar syntetiskt (även om det inte är syntetiskt).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tycker själv Henrick's Gin är trevlig och sommarfräsch som drinkbas. Gärna som GT med "muddlad" gurka och lite svartpeppar.

 

Vill också slå ett extra slag för svensk ekologisk gin från Hernö Brenneri som fått bra respons även internationellt. Nyligen gjorde de en gin lagrad på enbärsfat så experimentlusten är det inget fel på. http://herno.se/

Pär Jansson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...