Jump to content
whiskyforum
Sput-nic

Vad har du kvar att uppleva på destillerierna?

Recommended Posts

Har ni någon speciell sak som du skulle vilja göra/se/uppleva men inte haft möjlighet till än, trots ett antal genomförda destilleribesök?

Själv skulle jag gärna prova på att fylla ett "skarpt" fat med new make. Och besöka ett sample room för att göra en egen vatting. Eller jobba ett par dagar på ett destilleri förstås.

Min whisky-filosofi: En dram är lagom, men två är för lite.

Har inte fått provsmaka direkt ur fat ännu, hoppas på detta i maj då jag åker till speyside :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Har inte fått provsmaka direkt ur fat ännu, hoppas på detta i maj då jag åker till speyside :)/>

Håll dig borta från Diageo-destillerierna så ska det nog gå bra :)

Markus Nilsson

Whiskynörd

Skörda torv, elda torv, samt blanda. Men blandandet lär ju dröja, eller finns det ngt destilleri man får göra det på? Glengoyne?

Stå i kölnan under drift är höjdpunkten före prova new make från olika delar av destilleringen o prova direkt ur fat. Fylla fat vet jag inte om det var så speciellt.

Skörda torv, elda torv, samt blanda. Men blandandet lär ju dröja, eller finns det ngt destilleri man får göra det på? Glengoyne?

Stå i kölnan under drift är höjdpunkten före prova new make från olika delar av destilleringen o prova direkt ur fat. Fylla fat vet jag inte om det var så speciellt.

Stå i kölnan under drift är kul. På Bowmore lade vi oss i malten och gjorde maltänglar.

• Like 2

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Stå i kölnan under drift är kul. På Bowmore lade vi oss i malten och gjorde maltänglar.

Vet inte om det framgick, men stått i kölnan tycker jag är det mest speciella = bästa jag gjort på något destilleri. Fast maltänglarna kom vi inte på att göra. Får bli nästa grej.

Jag har gjort ett antal resor till Skottland de sista åren och det brukar bli 5+ destilleriturer varje gång. Oftast har det varit en lite mer påkostad tur till två-tre destillerier och sedan "vanliga" turer på resten. Det skulle vara kul att göra en liknande tur till Japan. :)

Jonas Remne

Det var så mycket malt däri när vi va där att la man sig så försvann man ner :P

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

På Laphroaig gick vi på Hunters Hike där man fick skörda torv och dricka Laffe CS med vatten direkt ur deras vattenreservoar. Otrolig upplevelse! På Springbank fick vi dricka feints direkt från spirit safen. Stack dit handen bara och slävade i oss. Inte illa det heller.

Niklas Kronberg

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

The Glenlivet Guardians

På Laphroaig gick vi på Hunters Hike där man fick skörda torv och dricka Laffe CS med vatten direkt ur deras vattenreservoar. Otrolig upplevelse! På Springbank fick vi dricka feints direkt från spirit safen. Stack dit handen bara och slävade i oss. Inte illa det heller.

Slevade ni i er feints? mellow.png Du fick behålla synen iaf antar jag? stjarnsmall.gif

Markus Nilsson

Whiskynörd

Jag har ännu inte blivit bortglömd i något lagerhus. Inlåst över natten och ensam kunna botanisera bland faten vore något.

Jag kan också tänka mig att ta på mig pryo-skylten och bara gå runt och mysa.

Håkan Wanke

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

www.FISKEoFOTO.se

Slevade ni i er feints? mellow.png Du fick behålla synen iaf antar jag? stjarnsmall.gif

Tja, inte direkt släva kanske... De påstod att spriten var ännu ofarlig och visst ser man än ;)

Niklas Kronberg

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

The Glenlivet Guardians