Jump to content
whiskyforum

Systembolaget släpp 2013


WhiskyPete
 Share

Recommended Posts

Hej på er,

 

Är det någon som kikat igenom vilka flaskor som släpps på SB under 2013 och funnit något intressant?

Själv lutar det åt Springbank Calvados Wood (ca 9000 flaskor). Känns lite småkul. Talisker 35 hade varit fin men tyvärr lite för stygg mot min plånbok förtillfället.

 

Har ni några tips att dela med er gällande släppen som kan vara fina att investera i?

 

Må väl

Peter Grönlund

Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Jag orkade inte vänta på calvados Wood så jag köpte den från maltsandmore i Tyskland förra veckan. Billigare och snabbare...

Edited by Davil

David Ilbäcks

Friends Of Laphroaig Plot No: 385361

 

Min samling

Link to comment
Share on other sites

Systembolagets egna. En wordfil, kan se till att försöka klistra in den här när jag sitter vid datorn alt pma den till dig.

 

Det mesta ser ut att vara fram tom 2013-06-01 så det kommer nog någon senare för höst/vinter.

 

Ha det gott så länge!

  • Like 1

Peter Grönlund

Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Systembolagets egna. En wordfil, kan se till att försöka klistra in den här när jag sitter vid datorn alt pma den till dig.

 

Det mesta ser ut att vara fram tom 2013-06-01 så det kommer nog någon senare för höst/vinter.

 

Ha det gott så länge!

Gärna.

Link to comment
Share on other sites

Systembolagets egna. En wordfil, kan se till att försöka klistra in den här när jag sitter vid datorn alt pma den till dig.

 

Det mesta ser ut att vara fram tom 2013-06-01 så det kommer nog någon senare för höst/vinter.

 

Ha det gott så länge!

Fram till 1 Juni?

Den listan måste vara väldigt bristfällig då Systembolaget inte har fått in leverantörernas offerter på det som ska släppas på beställningssortimentet i April, Maj och Juni ännu...

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Blev konstigt när jag skulle klistra in men här kommer en länk till ett worddokument som ni kan kika på.

 

Må väl

 

http://www.filedropper.com/whiskyslpp

Det var ingen bra idé att läsa igenom det dokumentet när man redan är sugen på whisky och befinner sig långt från hemmet...

  • Like 2

Anna Östensson, BaraWhisky

Link to comment
Share on other sites

 

Mycket Kavalan som verkar komma hit... någon som provat? Vissa till hyfsade priser dessutom!

Har provat en handfull Kavalan... Alla mellan 89 och 93p... Mer prisvärt än så blir det inte :) har en solist sherry cask hemma just nu... Otroligt bra!

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Vissa priser ser lite för bra ut g.gif Är det småflaskor? Utspädda? Inte hört talas om endera..

Jolly Good Brands kommer att släppa ett batteri med Kavalan 1/3.

Fanns att prova i Linköping.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Hej Comus,

 

Ja, det är bara att ladda hem, kommer upp en liten ruta där det står download this file. Sen skriver man in den koden som kommer upp. Sen så är det bara att fylla på inköpslistan! =)

 

Ha det gott

Oki doki, tack blush2.gif

Link to comment
Share on other sites

Har provat en handfull Kavalan... Alla mellan 89 och 93p... Mer prisvärt än så blir det inte smile.png har en solist sherry cask hemma just nu... Otroligt bra!

 

Låter inte alls bra... Jag som redan har en fullspäckad inköpslista! ;)

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Låter inte alls bra... Jag som redan har en fullspäckad inköpslista! wink.png

hehe dagens i-landsproblem :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...