Jump to content
whiskyforum
hotshot

London

Recommended Posts

Ska strax åka till London och hade gärna tagit emot tips på bra ställen att både handla och dricka whisky.

Tacksam för alla tips :-)

Christer Sjölin

Lindmätargatan 9

72346 Västerås

0705455745

Aros Uisge Beatha Society

Slainte

Intresserad av Glenfarclas Family casks

Kontakta mig om du vill sälja

För att vara en världsmetropol så tycker jag Londons utbud vad gäller att dricka whisky är klart underkänt. Vad gäller det har jag inget tips att komma med som är bra eller prisvärt.

Vad gäller whiskybutiker så finns det ju några riktigt bra, varav TWE som nämns ovan är den vassaste kniven i lådan. Men jag vill även slå ett slag för Berry Brothers & Rudd's butik på St James's Street. En riktig pärla på flera sätt. Här är deras hemsida: http://www.bbr.com/

Edited by ardbeg67
  • Like 1

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Fler tips:

Milroy's - har ett flertal butiker. Den jag brukar besöka: 3 Greek Street, London W1D 4NX. Hemsida: www.milroys.co.uk

The Vintage House: 42, Old Compton Street, London W1D 4LR. Hemsida: http://freespace.virgin.net/vintagehouse.co/

Royal Mile Whiskies: 3 Bloomsbury Street, London WC1B 3QE. Hemsida: www.royalmilewhiskies.com

• Like 1

Håkan Andersson

Köpingebro

Ardbeg Committee member 411611

Kanontråd!

Har varit och jobbat två veckor runt om i England och kan bara hålla med om att utbudet är under all kritik.

Är man inte påläst innan man åker så hittar man inte mycket whisky, och lokalbefolkningen vet i princip bara vad JW Bells och Famous Grouse är. Vill man ha singelmalt så är man en konstig alkoholiserad kuf som dricker sprit rent! :)

Det bästa jag lyckades hitta var ett snabbköp som hade Talisker 10 på rea för 200,- som ändå får anses vara ganska svårslaget.

England ligger ändå ganska lättilgängligt från Sverige, så ett besök till London kommer göras inom kort.

• Like 1

Jonas Carlsson

Vintage house har en club på övervåningen av butiken som har ca 300 olika singel malts och en hel del rom. Problemet kan vaa att komma in där, men köper man något i butiken så brukar det gå bra :-)

• Like 1

Niklas Pettersson

SMWS members club room på Greville Street rekommenderas verkligen!

• Like 1

Per Kinn, Skanör

"MALT ÖVER ALLT"

Malmö Malt Whisky Society

Ardbeg Committee, Friend of Laphroaig, plot #236692, Friend of Classic Malts mfl.

Bruichladdich OCTOMORE II-The Beast 2004, Kilchoman 06/218, Mackmyra 06/019 mfl.

Tackar ödmjukast för tipsen, nu kommer man ju iaf ha något att sysselsätta sig med när frugan springer i affärerna :-)

Christer Sjölin

Lindmätargatan 9

72346 Västerås

0705455745

Aros Uisge Beatha Society

Slainte

Intresserad av Glenfarclas Family casks

Kontakta mig om du vill sälja