Jump to content
whiskyforum

Hur funkar det med Ardbeg Committee?


Recommended Posts

Hej på er,

 

Precis som rubriken säger så undrar jag hur det funkar med dessa releaser? Det måste ju finnas många Committee members då det är relativt lätt att bli det. Alla medlemmar kan ju knappast få ett ex av dessa flaskor. Hur går dom tillväga med de olika lanseringarna? Hittar inget när jag har sökt runt...

 

Tack på förhand

Peter Grönlund

Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

 

Så vitt jag vet så skickar Ardbeg ut ett hemligt beställningsnummer for systembolaget till alla Committee members i Sverige via mail, sedan är det först till kvarn av dessa members att beställa på systembolaget.

Oscar Hall, Göteborg

Ardbeg Committee
Friend of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

 

Så vitt jag vet så skickar Ardbeg ut ett hemligt beställningsnummer for systembolaget till alla Committee members i Sverige via mail, sedan är det först till kvarn av dessa members att beställa på systembolaget.

Men det där verkar fungera sådär..iaf för mig då jag aldrig fått varken något nyhetsbrev eller ett mail om hemligt beställnings nr sedan jag gick med.

Har ändå mailat dem men händer inget.

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

+1

 

Men det där verkar fungera sådär..iaf för mig då jag aldrig fått varken något nyhetsbrev eller ett mail om hemligt beställnings nr sedan jag gick med.
Har ändå mailat dem men händer inget.

+1

Mats Johansson

Fatägare Box
Friends of classic malts
Friends of Laphroaig
Ardbeg Committee

Fatdelägare Smögen

Link to comment
Share on other sites

Men det där verkar fungera sådär..iaf för mig då jag aldrig fått varken något nyhetsbrev eller ett mail om hemligt beställnings nr sedan jag gick med.

Har ändå mailat dem men händer inget.

 

 

Mmm.. Jag har hört nått om att vissa har fått mail om Ardbog i år, vilket jag inte fått.. Jag har inte fått något mail i år när jag tänker efter. 2012 fick jag ett antal, men beställningsnumret för Ardbeg Day kom i mitten av Maj så jag har hopp om att numret kommer i Maj i år igen.

Oscar Hall, Göteborg

Ardbeg Committee
Friend of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Mmm.. Jag har hört nått om att vissa har fått mail om Ardbog i år, vilket jag inte fått.. Jag har inte fått något mail i år när jag tänker efter. 2012 fick jag ett antal, men beställningsnumret för Ardbeg Day kom i mitten av Maj så jag har hopp om att numret kommer i Maj i år igen.

Jag fick mitt meddelande om Ardbog den 28/2

 

 

 

 

Dear Committee Member,

 

It doesn’t take much digging around the internet to discover what Ardbeg is up to. However, here is the first nugget to emerge about what we can all look forward to on 1st June 2013 or – to give it its official title – Ardbog Day.

 

Yes, you read it correctly. Forthwith, Ardbeg Day 2013 will be known as Ardbog Day.

 

 

 

To those who nose their peaty whisky, the peat bogs of Islay are the sacred ground from whence the peatiness within every drop of Ardbeg hails.

 

And to honour our beloved Islay landscape and the secrets that lie buried beneath it, we are launching a Limited Edition bottling named Ardbog.

 

Bottles of Ardbog will be available from 1st June 2013. And more details about Ardbog Day will follow in the coming months.

 

So make sure it’s in your diary – then you can look forward to the greatest day on (peaty) earth.

 

Slainte!

 

 

Mickey Heads

Committee Chairman

Edited by Complex

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Jag fick inte heller några mail tills jag gick in på kommitté-hemsidan och bytte mailadress, nu har jag fått de senaste 3-4 utskicken.

 

Jag bytte mailadress och har varit inne och bytt adress men får inga mail.

 

Skapade en till användare, inte fått några mail på den heller...

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Har varit med några år men inte ett mail någonsin.

Maila dem å då hörde de av dig och konstaterade att de hade fel mail registrerad.

Gav dem min adress igen å de återkom att allt va åtgärdat....va hände....inte ett skit...fortfarande 0 mail i lådan.

Tur vi har ett forum där folk är generösa med att delge info för Comitee i all ära, men när det i detta fallet är tomma ord...kan det va.

Men tack till er som postar när något nytt händer...

Nu får vi bara hoppas att det blir bättre än Galileo....Guldbaggen i WWA....spännande:)

Edited by Rolle

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hörde av mig och frågade, och de försäkrade att jag minsann skulle få mail om släpp, ev best.nr etc

Har inte fått ett skit sedan dess.

men i Ardbog fallet behövs ju inte detta men ända, nada. det jag vet om ardbog har man tagit reda på själv.

Hmm

Link to comment
Share on other sites

Jag mailade dem och efter det har det funkat bra med email från dem. Hittade något mail i skräpkorgen så efter att jag godkännt avsändaren har jag inte haft problem alls. Är möjligt att de tidigare mailen hamnat där också..

Robin Törnqvist

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag mailade dem och efter det har det funkat bra med email från dem. Hittade något mail i skräpkorgen så efter att jag godkännt avsändaren har jag inte haft problem alls. Är möjligt att de tidigare mailen hamnat där också..

Samma här..... Efter det har det fungerat!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...