Jump to content
whiskyforum

Årets Diageo-släpp


Recommended Posts

Detta ska enligt vad jag har hört vara årets släpp (eller i alla fall delar av den)

 

 

* Port Ellen 13th Annaual Release, Age: 34, Dist: -78, 55%, No of bottles: 2958

 

* Brora 35 yo, 49,9%, No oc bottles: 2944

 

* Lagavulin 12, Special Release 2013, 55,1%

 

* Oban 21, 58,5%, No of bottles: 2860

 

* Convalmore 36yo, 58%, No of bottles: 2980

 

* Caol Ila Unpeated

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Härligt, Brora och PE -78, siktar som vanligt in mig på 2 st av varje, det lär nog behövas en hel del klöver i år, priserna har stigit brant sista tiden, skall vässa datorn så man kan vara med och kriga om flaskorna i år, hoppas hinna med en av varje på SB och de andra två en dryg tusing dyrare i Frankrike.

  • Like 1

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Hur brukar Oban och Convalmore vara, har inte någon erfarenhet direkt förutom någon standard Oban som jag inte vart imponerad av...?

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Hur brukar Oban och Convalmore vara, har inte någon erfarenhet direkt förutom någon standard Oban som jag inte vart imponerad av...?

 

7 år extra lagrad Oban... Gav mej en mera imponerad smak än 14-åringen...

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Hur brukar Oban och Convalmore vara, har inte någon erfarenhet direkt förutom någon standard Oban som jag inte vart imponerad av...?

Det är ju just det som är grejen, "brukar" alltså :) Det vimlar ju inte direkt av OB buteljeringar från dom, därför är dom intressanta. Vem vet, kanske är det just denna Oban som ska få destilleriet över 90-strecket? :)

  • Like 1

Reyan Johvallius
Köpingebro

Link to comment
Share on other sites

Det är ju just det som är grejen, "brukar" alltså smile.png Det vimlar ju inte direkt av OB buteljeringar från dom, därför är dom intressanta. Vem vet, kanske är det just denna Oban som ska få destilleriet över 90-strecket? smile.png

Det finns redan ett flertal Oban över 90 strecket :) åtminstone 3 gamla managers dram, 32 yo OB och den gamla 12-åringen som buteljerades på 70-talet...

Skål //Johan Hofvander

whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se

Link to comment
Share on other sites

Det finns redan ett flertal Oban över 90 strecket :) åtminstone 3 gamla managers dram, 32 yo OB och den gamla 12-åringen som buteljerades på 70-talet...

Det tvivlar jag inte en sekund på! :)

Men tyvärr har jag inte haft möjligheten att smaka på någon av ovan nämnda.

Oban paket, någon? ;)

  • Like 1

Reyan Johvallius
Köpingebro

Link to comment
Share on other sites

Det finns redan ett flertal Oban över 90 strecket :) åtminstone 3 gamla managers dram, 32 yo OB och den gamla 12-åringen som buteljerades på 70-talet...

Kan stämma in om att 32yo är kanon.

Ligger på 91-92...

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Det tvivlar jag inte en sekund på! smile.png

Men tyvärr har jag inte haft möjligheten att smaka på någon av ovan nämnda.

Oban paket, någon? wink.png

 

Jag lade ut ett 60-talspaket i oktober 2010 där 1969 32yo var med. Skulle gärna ha en till flaska av den.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

 

Jag lade ut ett 60-talspaket i oktober 2010 där 1969 32yo var med. Skulle gärna ha en till flaska av den.

Det ligger en sån ute på Whiskyauction nu. Någon som känner sig manad att ropa in för sampling är jag definitivt med på minst 3 cl ^^

Richard Nordenskjöld

Link to comment
Share on other sites

Det ligger en sån ute på Whiskyauction nu. Någon som känner sig manad att ropa in för sampling är jag definitivt med på minst 3 cl ^^

Samma här :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Ställer mig på listan:)

 

______________________________

 

Jonas Sikén

______________________________

Ardbeg Committee, Springbank Society, Friends of Laphroaig, Balvenie Club, Kindred Spirits, Springbank Cask Owner 2001/76

Link to comment
Share on other sites

Är i varje fall med på samples av samtliga om någon orkar... smile.png

Jag lämnar över fanan till nån annan som ids i år ;)

  • Like 1

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

 

Tja jag är iallafall lite förvirrad nu, handlar samplingen om årets Diageo-släpp eller en Oban från 2010?

Filips kommentar handlar nog om Diageo släppen efter förra årets sampling och en del av tråden handlar om Oban 2010...

 

Jag är hur som helst intresserad av samples på båda ;)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Oban 32yo ob är destillerad 1969 och släpptes 2002, 6000 btls. Jag hade den i ett paket som jag lade ut i oktober 2010, men den är betydligt äldre än så.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Oban 32yo ob är destillerad 1969 och släpptes 2002, 6000 btls. Jag hade den i ett paket som jag lade ut i oktober 2010, men den är betydligt äldre än så.

 

Jo jag uttryckte mig lite hastigt där, jag köpte det paketet av dig när det begav sig. Poängen var vilket sample folk anmälde sig till, Diageo eller Oban.

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...