Jump to content
whiskyforum

Utformning


Recommended Posts

När jag gått här fram och tillbaka mellan köksbänken och datorn, i det kaos som uppstått på mailen idag med alla beställningar på samples, har jag passat på att reflektera över mina olika flaskors utseende.

Jag har nog länge tyckt, och tycker fortfarande att förra varianten av Douglas Laings OMC-utgåvor är den mest tilltalande för mig. Den raka cylindriska flaskan med en vit etikett, med helt raka "rader" och all text centrerad på etiketten. Och så de små taste-notes:en längs kanterna. Fantastiskt elegant utformning tycker jag, som helt saboterats med det nya utseendet.

 

Vad säger ni?

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Link to comment
Share on other sites

Svenska eldvatten försökte göra en Karuizawa (Noh) hehe med klent resultat, Karuizawa för övrigt är dom snyggaste flaskorna. Noh buteljerna är i min värld dom finaste. Även dom enklare vanliga single cask butejerna är med sina rena etiketter så fina...

  • Like 1

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

Ja, Noh-flaskorna är helt klart vackra och se på! Som person gillar jag dock "rena" utformningar, vilket gör att jag dras lite till gamla OMC. Kollar säkert en extra gång på dem i en butik eller auktion.

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Link to comment
Share on other sites

När jag gått här fram och tillbaka mellan köksbänken och datorn, i det kaos som uppstått på mailen idag med alla beställningar på samples, har jag passat på att reflektera över mina olika flaskors utseende.

Jag har nog länge tyckt, och tycker fortfarande att förra varianten av Douglas Laings OMC-utgåvor är den mest tilltalande för mig. Den raka cylindriska flaskan med en vit etikett, med helt raka "rader" och all text centrerad på etiketten. Och så de små taste-notes:en längs kanterna. Fantastiskt elegant utformning tycker jag, som helt saboterats med det nya utseendet.

 

Vad säger ni?

Håller med dig Johan. De äldre OMC-flaskorna har något speciellt. Kanske beror det på att de har många legendariska buteljeringar eller att mitt whiskyintresse föddes när dessa var vanliga. Lite off-topic, men är det någon som vet varför de ibland kom med röd etikett och kartong istället för grön?

Micke Jönsson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...