Jump to content
whiskyforum

Åka ner till Whisky Auction


Mubbo
 Share

Recommended Posts

Hallå på er vänner !

Åker ner med bil nästa vecka till Herr Tomas Kruger med ca 80-90 flaskor, är de något man bör tänka på eller andra bra tips?? Erfarenheter mm. Har bara köpt där förrut å de har funkat kanon !

 

 

MVH

Micke

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit där en gång och lämnat flaskor till försäljning. Fick en privat guidning av kontor, samling och lokalerna i övrigt. Blev också utsatt för påtryckning att köpa vin (mindre bra..) och choklad (bra..) så jag gick inte helt tomhänt där ifrån;/ Herr Kruger bjöd också på ett par smakprov i butiken:)

Fanns ingen parkering precis vid butiken så det blev lite bärande för min del. Vet inte om de har någon slags kundvagn att låna ut.. Byn/stan var liten men charmig men jag kommer inte ihåg vad det hette där vi övernattade. Vi gick ut och käkade men det var "bara" klassiskt pubkäk ala snitzel som vi hittade, men det funkade helt ok.

Vet inte om ni blev klokare av detta men ha en trevlig resa!

  • Like 1

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke en grense på 10 liter alkohol man lovlig kan transportere mellom EU land?

 

Fredrik

 

Jo så är det, man bör förbereda sig för det värsta scenariot med ex. gåva, giftermål, födelsedag eller liknande, då är det flytande regler.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Det är väll ingen regel, är väll en rekommendation?

 

Det är ju lite flytande men det finns en gräns på 10 L, det är alltid bra att ha en nödlögn eller en inte helt otrolig förklaring till hands om man skulle bli stoppad.

  • Like 1

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Kan väl inte vara några problem att sälja mer 10 liter på auktion eftersom för personligt bruk finns det inga begränsningar mellan två EU länder. Auktionen är ju laglig i Tyskland

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Är kompis med en tullare som säger att de inte kan stoppa någon (egentligen..) även om de har mer än 10 liter med sig. Samlarwhisky behöver man ju inte ens säga ska drickas på innan något bäst före-datum som tex öl...

  • Like 1

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Har nu precis lämnat av alla flaror hos herr Kruger gick fin fint. Men HERRE gud va flaskor karn har!!! Å bjöd på de ena å de andra gjorde han me!!

 

Tack alla för infon!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...