Jump to content
whiskyforum

Ny springbank


mange
 Share

Recommended Posts

Kommer till SB den 15 maj. Pris 2495 kr.

 

/Patrik

 

Det skulle vara kul att höra om det är någon skillnad mellan denna 25 åring och 21 åringen (Som bara innehåller äldre whisky). 21 åringen var ju billigare och kanske även äldre??än 25 åringen..... eller???? :huh:<_<:blink:

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

84 flaskor blir det till systembolaget, och nepp 25an är äldre, en hel del äldre..... fast lovat att inte avslöja något. :blush:

 

Kanske Thomas kan svara på det...

 

/

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att den är klart sämre än 32:an. Det betyder inte på något sätt att den är dålig.

Vid en jämförelse mot 32 åringen så kändes det som om 25:an var äldre med lite för mycket ek. Den hade enligt min mening blivit bättre om den hade buteljerats lite tidigare.

 

Slutsats är det en bra wirre men jag lägger gärna några hundringar till och får en 32:a som sopar banan med det mesta.

Edited by Roger

Roger Melander

Box Destilleri AB

Maltix AB

Växjö Maltwhiskysällskap

1/1 Bruichladdich, 11/20 Lochindaal, 1/20 Glengoyne, 1/30 Bladnoch and Box casks owner.

Link to comment
Share on other sites

Slutsats är det en bra wirre men jag lägger gärna några hundringar till och får en 32:a som sopar banan med det mesta.

 

Mmh.. 32:an är definitivt en av de bästa whiskies man kan hitta på marknaden... Lätt över 95 poäng.

Nu har jag inte haft förmånen att få smaka 25:an, så jag tänker inte jämföra de två... Än!

Counting all the assholes in the room,

well I'm definately not alone...

 

And ye, I'd rather drive my Harley

Link to comment
Share on other sites

Håller med Roger ovan.

 

Även om 25an inte är en dåligt virre (90p) så ligger den klart i lä från 32an (96p) socm ligger på min top 5 lista ihop med Brora Platinum (31y 1972), Ardbeg Provenance, Bruichladdich Legacy II samt Part Nan Angelen Inchmurrin 1967.

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Någon som har handlat? Enligt SB.s sida så finns det hela 35 st kvar på regeringsgatan, denna Springbank blev ingen succé tydligen, kanske så har man pressat upp priset lite väl högt denna gång.

Lasse Söderlund

Borlänge

Link to comment
Share on other sites

Någon som har handlat? Enligt SB.s sida så finns det hela 35 st kvar på regeringsgatan, denna Springbank blev ingen succé tydligen, kanske så har man pressat upp priset lite väl högt denna gång.

 

Man ska inte lita på SB´s hemsida då deras uppdateringsförmåga inte är helt perfekt......

Magnus J

Link to comment
Share on other sites

Man ska inte lita på SB´s hemsida då deras uppdateringsförmåga inte är helt perfekt......

Kan intyga det. Skulle köpa en Hart brothers MacAllan i Strömstad. Fanns kvar på hemsidan, men inte fysiskt i butiken där den var slutsåld :(

 

Detta även efter att jag frågat efter den.

Martin Karlsson

Strömstad

Link to comment
Share on other sites

Vissa butiker rapporterar in automagiskt. Andra en gång / timme. OSV. Men senast efter dagens slut. Så om allt funkar som det skall så är det korrekta siffror varje morgon.

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Någon som har handlat? Enligt SB.s sida så finns det hela 35 st kvar på regeringsgatan, denna Springbank blev ingen succé tydligen, kanske så har man pressat upp priset lite väl högt denna gång.

 

Nu är det 29 kvar på Regeringsgatan, 23 stycken i andra butiker och 7 i varudepån enligt SB´s hemsida.

Magnus J

Link to comment
Share on other sites

Nu är det 29 kvar på Regeringsgatan, 23 stycken i andra butiker och 7 i varudepån enligt SB´s hemsida.

 

Var hittar man hur många dom har i sin varudepå?

 

-----------

Erland

Malmö

Erland Magnusson

Malmö

Link to comment
Share on other sites

Var hittar man hur många dom har i sin varudepå?

 

-----------

Erland

Malmö

 

5 butiker med angiven vara hittades. Det finns 7 st i lager* i vår varudepå. Vänligen kontakta din butik för beställning. (*=Avvikelser kan förekomma.)

 

står det högt upp ovnför texten som säjer vilka butiker som har den.

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

Link to comment
Share on other sites

Den finns ju i London, så det är väl inte nödvändligt?

 

Det skulle mest vara intressant att se vad den skulle kosta att köpa här hemma..

Fredrik "smygarn" Wallström

Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Vet att Symposion importerat den., 32an dvs.

 

Har för mig att den funnits på systemet och tagit slut.

 

De kan ju ha kvar flaskor för beställning för privatimport.

 

Ring Thomas Kuutanen och fråga vet ja.

 

/

Edited by Mickeman

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

5 butiker med angiven vara hittades. Det finns 7 st i lager* i vår varudepå. Vänligen kontakta din butik för beställning. (*=Avvikelser kan förekomma.)

 

står det högt upp ovnför texten som säjer vilka butiker som har den.

 

Ja nu ser jag,det första man blir blind på är ju ögonen säger dom!! :blush:

 

-----------

Erland

Malmö

Erland Magnusson

Malmö

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
84 flaskor blir det till systembolaget, och nepp 25an är äldre, en hel del äldre..... fast lovat att inte avslöja något. :blush:

 

Kanske Thomas kan svara på det...

 

/

 

Jag läste någon stans på forumet om hur gammal 25 åringen verkligen är, men jag hittar inte svaret nu.

Är det någon som vet?

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Jag läste någon stans på forumet om hur gammal 25 åringen verkligen är, men jag hittar inte svaret nu.

Är det någon som vet?

 

35 år ungefär. Vid nästa buteljering kommer den att vara ungefär 27 år.

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

Link to comment
Share on other sites

Jag läste någon stans på forumet om hur gammal 25 åringen verkligen är, men jag hittar inte svaret nu.

Är det någon som vet?

Det skrevs som den i nya Allt om Whisky.

Destillerad 1971 och har legat på refilled Sherryfat till april i år enligt Thomas K.

Kanske borde investera i en tills man fyller 35 i år.

Hmm...alla -71'or på forumet...ska vi dela en?

Ha de

Peter Ekström

Stureby

"Whisky är utan tvivel en djävul, men varför har denna djävul så många anhängare?" //Lord Cockburn

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...