Jump to content
whiskyforum

The Ileach i ny förpackning


Recommended Posts

299 kronor för en flaska single malt från Islay låter väl helt oslagbart?
Nu dessutom i ny, snyggare förpackning!

 

http://www.anpdm.com/newsletterweb/42425941794446584370404159/494259417343425D407448465F43

 

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Det är stora ord dom använder när den beskrivs i länken du postade, och visst låter det intressant! smile.png

Jag har dock aldrig provat den.. Någon som har en gissning på var den är destillerad, ålder?

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Link to comment
Share on other sites

Den 40% på bolaget imponerar inte på mig. 70p.

 

Har dock cask strength varianten på 58% som ger mycket mer smak och mmpffff för pengarna. Riktigt bra. Någonstans 85-89p ska prova den ordentligt någon dag :)

 

Skulle gissa på Lagavulin.

Åldern... 8-12 kanske?

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också CS-varianten är betydligt trevligare än den nervattnade versionen på 40%. Men över 85P når den inte i min bok. Helt ok förhållande till priset!

Inne på Markus linje, den kan vara runt 5-7 år.

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Om man vill ha en rökig "vardagsdram" och till det priset är den oslagbar.

...........................

Thomas Andersson

 

Member:

Ardbeg Committee

Friends of Laphroaig

Springbank Society

Södermalms Whiskysällskap

Swedish Whisky Society

Stockholm Whisky Enthusiasts

SMWS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jag och en vän till mig öppnade en Ileach igår, var intressant att testa.

 

En fråga dock???

den är ju fruktansvärt mörk till färgen? vad är det som gör att man tillsatt så (till synes i alla fal) mycket sockerkulör till denna???

det hade ju varit betydligt roligare om dom istället hade låtit den vara mer naturlig (helst såklart helt utan tillsats).

Eller är det ett krav från originaldestilleriet kanske för att ytterligare försvåra identifieringen av ursprunget? (inte för att det låter direkt logiskt då det ju knappast skulle göra saken särskilt mycket lättare).

 

Kändes redigt ung och "rak" i smaken, men, helt ok att smådricka på. Jag tycker ju att det alltid är kul att testa unga grejer faktiskt så, jag vet inte, för mig var det ju en klart trevlig upplevelse, men, tveksamt att jag kommer köpa någon fler flaska till mig själv, den lämpar sig i mina ögon bäst om man vill ha nåt billigt men ändå trevligt att dela på, ska man köpa den själv så är det ju helt ärligt inte sååå extremt mycket mer pengar som behövs läggas till för att få nåt betydligt mer spännande och komplexare. Men, som sagt, för min del var det ju ändå spännande och kul att testa den, faktiskt mycket tack vare att den var just ung. Finns nåt tilltalande kul och intressant att testa saker och ting helt enkelt.

Dock hände det ju inte särskilt mycket i den, kan tänka mig att CS'en är betydligt intressantare på det stora hela.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...