Jump to content
whiskyforum

Bowmore devils cask


reikje
 Share

Recommended Posts

samma här, alltså att min bokning, som jag fick igenom och bekräftade, fortfarande står kvar som bokad och med en leveranstid på ca 8arbetsdagar till min valda butik... man får väl se, jag har ju förväntat mig ett mail eller nåt som säger att min order blivit annulerad... eller så blir det så att man har en bokning som inte gäller med därigenom också uppfyller sin kvotering inför släppet på torsdag = man får ingenting alls... biggrin.png

 

Precis det tänkte jag också... som sagt, jag har inga större förhoppningar när det kommer till Systembolaget, det känns mer som ett lotteri! Förhoppningsvis är det någon som får vad dom vill ha. :)

  • Like 1

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

 

Precis det tänkte jag också... som sagt, jag har inga större förhoppningar när det kommer till Systembolaget, det känns mer som ett lotteri! Förhoppningsvis är det någon som får vad dom vill ha. smile.png

Kikar man på SB's weblansering den 28:e så är det endast 80 flaskor av de ursprungliga 109. Jag tolkar det som att de som lyckades boka en flaska den 21:a har kvar sin bokning :)

  • Like 1

Kim Nilsson

 

mc.gif

Link to comment
Share on other sites

Kikar man på SB's weblansering den 28:e så är det endast 80 flaskor av de ursprungliga 109. Jag tolkar det som att de som lyckades boka en flaska den 21:a har kvar sin bokning smile.png

 

Vilket såklart är kul för dom, men rätt dålig stil av Systembolaget då det i så fall inte alls handlar om lika vilkor för alla (eftersom vissas sidor krashade och andras inte (gällde att gå mot rätt server?)) samt att det låter som flera av dom som fick igenom bokningar fick det några minuter före tio vilket låter som att något gick fel.

 

Men hade jag varit en av dom som fått igenom en beställning hade jag då inte klagat, så det är bara att gratta till vinstlotten i den här månadens Systembolagslotteri :-)

  • Like 1

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

 

Vilket såklart är kul för dom, men rätt dålig stil av Systembolaget då det i så fall inte alls handlar om lika vilkor för alla (eftersom vissas sidor krashade och andras inte (gällde att gå mot rätt server?)) samt att det låter som flera av dom som fick igenom bokningar fick det några minuter före tio vilket låter som att något gick fel.

 

Men hade jag varit en av dom som fått igenom en beställning hade jag då inte klagat, så det är bara att gratta till vinstlotten i den här månadens Systembolagslotteri :-) 

Jag instämmer helt och som någon tidigare sa så vore regelrätt utlottning bland de intresserade rättvisast. Nu verkar det dock som att jag kanske fick en flaska så jag klagar inte :)

Kim Nilsson

 

mc.gif

Link to comment
Share on other sites

Skulle in och förbereda mig för beställning nu, döm om min förvåning när det stod "kvot uppfylld" och det bara var att gå vidare och boka flaskan.

Fick bekräftelsemail och allt blush.png

Hann iofs få ner den i varukorgen förra gången, var väl därför det fungerade.

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

God morgon och välkommen till Systembolagets stora lotteridragning.

"Do you feel lucky. Well, do you...Punk!"

 

Du måste vinna följande dragningar för att få din vinst:

- Bor du i ett område med tillräckligt snabbt internet?

- Är du uppkopplad mot den av Systembolagets servrar/kopplingar som inte kommer krasha just idag

- Är du tillräckligt trigger-happy snabb med pekfingret den sekund knappen blir grön

- Får du chansen att slutfölja beställningen innan något annat skiter sig

 

Har du tur i samtliga dessa dragningar får du lyckan att köpa just denna överhypade och överdyra whisky, istället för alla andra tusentals (många överhypade och överdyrra) whiskys som existerar där ute.

 

Lycka till! :-)

  • Like 3

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

När jag loggar in med mobilen som modem så fungerar sidan!

 

Inte på lokala nätverket på jobbet.

Alla andra sidor fungerar där... konstigt.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Hehe det gick undan smile.png

 

Hann ju inte ens se att det blev grön knapp innan de var slut smile.png

 

Blev köplats på Devil´s Cask

 

-Johan

Edited by rc200

Johan Andersson

Glenfarclas Global Family

Springbank Society

Link to comment
Share on other sites

Farsartat.

 

I samma millisekund som knappen BOKA blir grön (min systemklocka visar exakt 10:00:00) trycker jag på den varpå den blir grå i 3 sekunder.

Sedan meddelar det att det är fullbokat!!!

 

Hoppas andra på forumet haft bättre tur.

 

/Thomas

Thomas Nordqvist - Stockholm

Link to comment
Share on other sites

Och DÄR var tävlingen avslutad.

Grattis till alla som har snabbare än 0,7 sekunders reaktionsförmåga.

Elakt skratt till alla andra som hoppfullt slängt bort ännu en förmiddag i onödan.

 

(Seriöst, det MÅSTE finnas ett bättre sätt att lösa det här. någon slags intresseanmälan med efterföljande lotteri kan väl inte var så svårt att sätta upp rättvist?)

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

Ja det där var ju skoj.

 

Tryckte på boka ca 0,2 sekunder efter att den blev grön.

Så tog det två sekunder, så var saldo 0 och en ful röd text kom fram där det stod fullbokat.

 

Hoppas andra här hade mer tur!

Mvh Johan Skovli Olsson

Värmlänning i exil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...