Jump to content
whiskyforum
Fogass

Senaste köpen!

Recommended Posts

1 x Caol Ila 30yo 52,6% BF

Claus Rasmussen,

Aalborg, Denmark

-

Ardbeg Committee Member, Friend of Laphroaig, Springbank Society Member, Balvenie Club Member, Scapa Crew, Aberlour Companion & Aalborg Whisky Laug

nytt inköp 3 x caol Ila Aged 30 Years @ 52.6%..Jussi

Juhani Karvonen

Highhomestead

Av dom 4 Glenmorangies som ingår i Discovery Pack har jag bara testat orginal så därför blev det en sån idag.

Björn Öström

Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951

Member of The Ardbeg Committee

Founding member of Whiskyklubben

Founding member of ölklubben Humlan

Nyss hemkommen från islay festivalen blev det så mycket köp som fick plats i väskan:

Lagavulin festivalsläpp x 2

Lagavulin Only avaliable at the distillery

Bruchladdich festivalsläpp

Caol Ila festivalsläpp

Caol Ila Only avaliable at the distillery

Laphroaig Cairdeas Master Edition

Som grädde på moset alla signade av respektve Distillery Manager

Hoppas med lite tur också få hem en flaska av Kilchoman festivalsläpp av en vänlig forum medlem om han fick möjlighet att köpa fler flaskor.

Edited by Spetting

Martin Eriksson

Glenmorangie Quinta Ruban på Gardemoen, Oslo

...........................

Thomas Andersson

Member:

Ardbeg Committee

Friends of Laphroaig

Springbank Society

Södermalms Whiskysällskap

Swedish Whisky Society

Stockholm Whisky Enthusiasts

SMWS

Armorik Single Malt de Bretagne och en Amrut Fusion. Skall bli kul att smaka Fusion, Standard Amrut tycker jag smakade ganska bra, så mixen med rökt malt låter riktigt spännande.

www.whiskyblogg.se

www.facebook.com/whiskyblogg

Nyss hemkommen från islay festivalen blev det så mycket köp som fick plats i väskan:

Caol Ila festivalsläpp

Hoppas med lite tur också få hem en flaska av Kilchoman festivalsläpp av en vänlig forum medlem om han fick möjlighet att köpa fler flaskor.

Mången god Islay där " antagligen ", det skulle vara förbenat kul att att få prova dem, gratulerar till buteljerna och hoppas att du haft kul på festivalen.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Mången god Islay där " antagligen ", det skulle vara förbenat kul att att få prova dem, gratulerar till buteljerna och hoppas att du haft kul på festivalen.

Jodå, det fanns ett par som gick ner om man säger så. Höjdaren var nog Lagga 1966 direkt från lagerhuset. Tyvärr dröjer det nog en stund innan öppning av flaskorna då jag har så förbannat mycket öppet just nu. Men jag kan intyga att de var goda drool2.gif

Martin Eriksson

Höjdaren var nog Lagga 1966 direkt från lagerhuset.

Ehhh... Grattis! :shock3:

/Björn Hellenius - Sollentuna

Höjdaren var nog Lagga 1966 direkt från lagerhuset.

Tar det fatet aldrig slut?

(Fast det finns väl mer än ett fat från 1966 :-) )

GBG

GWS #3

Man börjar allt bli lite misstänksam....men det kanske är flera fat

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Nej, det verkar inte så. Men vad jag förstod så har de kört med samma fat ett tag. Har för mig att det var nån som sa att det var halva kvar, men det är andra hands uppgifter. Kommer inte ihåg vad det var för fatnummer på det här men kan kolla upp det.

Edited by Spetting

Martin Eriksson

Nej, det verkar inte så. Men vad jag förstod så har de kört med samma fat ett tag. Har för mig att det var nån som sa att det var halva kvar, men det är andra hands uppgifter. Kommer inte ihåg vad det var för fatnummer på det här men kan kolla upp det.

Fatnumret på 1966'an är # 552. När vi var hos Lagga 2007 så var det 1969'an (någon som vet procenten på den just nu?, tidigare har det varit 48% tror jag mig sett) med fat nr # 1970 som var grejen. Nu var det 1966'an.

Har du eller någon annan destilleringsår och fatnummer på Lagavulin "Mystery" som var 13 år och på 56.6%? Missade den uppgiften när vi var där för ett par veckor sedan.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Får passa på nu när Hasse är i Limburg, det trillade in 9 st Port Ellen här igår.

I dag var en ovanlig dag, minus 23 stycken Port Ellen, jag fick så snuskigt bra betalt så jag törs knappt nämna det, det gick inte att stå emot helt enkelt, hur gärna jag än ville haha, med fickan full av pengar och 88 st PE kvar så få jag ta upp matchen med Hasse igen, denna gång som en sleeping underdog, huvvaligen tolv kvar till hundra, det tar nog två till tre år haha...

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

I dag var en ovanlig dag, minus 23 stycken Port Ellen, jag fick så snuskigt bra betalt så jag törs knappt nämna det, det gick inte att stå emot helt enkelt, hur gärna jag än ville haha, med fickan full av pengar och 88 st PE kvar så få jag ta upp matchen med Hasse igen, denna gång som en sleeping underdog, huvvaligen tolv kvar till hundra, det tar nog två till tre år haha...

Oj då. Nu blir Kjell giftig på auktionerna framöver...

Är alltid intresserad av intressanta Longmorns.

Johannes Sundbom

Söderfors

Caol Ila festivalsläpp

Eftersom jag var med på samma resa har jag ungefär det samma med mig hem, alla festival flaskor vi provade var trevliga, Bruchladdichen var något sämre, tilltalade iallafall inte mig. Köpte en Glengoyne single cask 21y också.Tung väska hem, men lätt plånbok :)

Martin Sandberg

3 st Caol Ila, 30 years, cask 4685, 52,6 %

Mattias E Mattsson

Ålänning som gått vilse i Skånelandet,

hoppas hitta hem till ön en vacker dag.

*Fatandelar*

Kilchoman 2007 (Fresh Bourbon Barrel), Glengoyne 2007 (Fresh Sherry Hogshead)

Själv har man ju inte kompletterat med så fina saker men jag kände att jag behövde fylla på med lite variation i skåpet. Därav blev det följande:

Buffalo Trace

Evan Williams Single Barrel 1998

Evan Williams Single Barrel 2000

Bushmills 1608

Redbreast 12yo

Sen blev det ett par flaskor Cardhu 12yo som jag tycker är en helt fantastisk whisky. En skam att den inte finns i Sverige...mad.gif

Anders Olsson

Aberlour Companion

Ardbeg Committee Member

FOCM

Friends Of Laphroaig

Scapa Crew

Scotch Malt Whisky Society

"When I read about the horrors of drinking, I gave up reading"

Idag har ännu en Laphroaig The Octave Cask Duncan Taylor for Viking Line 12yo, d. 1997, b. 2010, cask 560362, one of 70 bottles, 51,8% bärgats.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Idag har ännu en Laphroaig The Octave Cask Duncan Taylor for Viking Line 12yo, d. 1997, b. 2010, cask 560362, one of 70 bottles, 51,8% bärgats.

samplar gärna kompis

Hasse Peters

Laholm

Port Ellen forever

wow :-) trodde att en del av dina buteljer var "heliga" men det är väl klart att ALLT har ett pris whistling.gif

Grattis iallafall clap.gif

----------------------------------

Magnus Hjelm

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Fatnumret på 1966'an är # 552. När vi var hos Lagga 2007 så var det 1969'an (någon som vet procenten på den just nu?, tidigare har det varit 48% tror jag mig sett) med fat nr # 1970 som var grejen. Nu var det 1966'an.

Har du eller någon annan destilleringsår och fatnummer på Lagavulin "Mystery" som var 13 år och på 56.6%? Missade den uppgiften när vi var där för ett par veckor sedan.

Benny Ingman, Karlstad

Kolla tillbaka på mina bilder och provade båda dessa fat i oktober 2008 så då har ju dom båda faten bistått med smakprov snart i tre år...... whistling.gif

Tomas Karlsson
St. Magdalene for ever!!!!

http://www.facebook.com/stmagdalene

http://www.stmagdalene.com

Kolla tillbaka på mina bilder och provade båda dessa fat i oktober 2008 så då har ju dom båda faten bistått med smakprov snart i tre år...... whistling.gif

Har du då några uppgifter om fatnummer och destilleringsår på "Mystery" som då var 11-12 år? Och okt 2008 till nu är ju "snart" 2 år och inte 3 :whistling:

Edited by ardbeg67

Benny Ingman, Karlstad

Söker sample av: Brora 1970-1972

Har du då några uppgifter om fatnummer och destilleringsår på "Mystery" som då var 11-12 år? Och okt 2008 till nu är ju "snart" 2 år och inte 3 whistling.gif

När vi var hos Lagga 2007 så var det 1969'an (någon som vet procenten på den just nu?, tidigare har det varit 48% tror jag mig sett) med fat nr # 1970 som var grejen. Nu var det 1966'an.

Faktiskt var det dina uppgifter som jag svara på eftersom du skriver att du var där 2007 g.gif och det blir väl snart 3 år förmodar jag..........

Tomas Karlsson
St. Magdalene for ever!!!!

http://www.facebook.com/stmagdalene

http://www.stmagdalene.com