michbjork 15 Report post Posted January 9, 2013 Macallan 12 sherry. Ska alltid finnas hemma hos mig, är kanske den bästa standard sherry sorten. Quote Michael Björk: Friends of The Classic Malts, Ardbeg Committee, Friends of Laphroaig m.fl. Share this post Link to post Share on other sites
Christer H 122 Report post Posted January 9, 2013 En Clynelish från Svenska Eldvatten hämtades idag Quote Christer Hertil Norrköping Ardbeg Committee,Friends of Laphroaig,Whiskyklubben Slainte,LMWC Share this post Link to post Share on other sites
Thorleifs 64 Report post Posted January 11, 2013 Fick nyligen hem en Laphroaig 25YO Cask strenght. Det skall bli roligt att prova den! Quote Jonas Karlsson Share this post Link to post Share on other sites
StMagdalene 9 Report post Posted January 14, 2013 Hämtade ut min Clynelish 1996 från Svenska Eldvatten nu, ska bli spännande och smaka 1 Quote Markus / Degerfors Whisky, Musik & Fotboll www.tpwc.se Share this post Link to post Share on other sites
ardbank 170 Report post Posted January 16, 2013 Hakushu Sherry Cask 48%. Efter mycket möda har den äntligen hittat hem! Quote Stefan Lööf. Söker Caroni rom flaskor skicka ett PM Share this post Link to post Share on other sites
Lutfisk 119 Report post Posted January 16, 2013 Hakushu Sherry Cask 48%. Efter mycket möda har den äntligen hittat hem! Nej men (censurerat), var, hur, när..!! Quote Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Share this post Link to post Share on other sites
ardbank 170 Report post Posted January 17, 2013 Nej men (censurerat), var, hur, när..!! Hehe, hade flax. En leverans till Holland med Yamazaki Sherry Cask visade sig vara Hakushu Sherry Cask istället! Så då kunde jag nypa den sista Hakushun släpptes bara i Japan, så det var aldrig meningen att de skulle komma till Europa. Quote Stefan Lööf. Söker Caroni rom flaskor skicka ett PM Share this post Link to post Share on other sites
ardbeg67 406 Report post Posted January 17, 2013 Hehe, hade flax. En leverans till Holland med Yamazaki Sherry Cask visade sig vara Hakushu Sherry Cask istället! Så då kunde jag nypa den sista Hakushun släpptes bara i Japan, så det var aldrig meningen att de skulle komma till Europa. ...och när du öppnar den så vill jag hemskt gärna hugga ett sample :-) Quote Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Share this post Link to post Share on other sites
Lutfisk 119 Report post Posted January 17, 2013 Hehe, hade flax. En leverans till Holland med Yamazaki Sherry Cask visade sig vara Hakushu Sherry Cask istället! Så då kunde jag nypa den sista Hakushun släpptes bara i Japan, så det var aldrig meningen att de skulle komma till Europa. Men helvette vilken jävla tur.. Grattis! Quote Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Share this post Link to post Share on other sites
Complex 656 Report post Posted January 17, 2013 Hehe, hade flax. En leverans till Holland med Yamazaki Sherry Cask visade sig vara Hakushu Sherry Cask istället! Så då kunde jag nypa den sista Hakushun släpptes bara i Japan, så det var aldrig meningen att de skulle komma till Europa. Det är nog dumt att köpa en lott, din tur har passerat Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Share this post Link to post Share on other sites
Kainen 595 Report post Posted January 17, 2013 Hehe, hade flax. En leverans till Holland med Yamazaki Sherry Cask visade sig vara Hakushu Sherry Cask istället! Så då kunde jag nypa den sista Hakushun släpptes bara i Japan, så det var aldrig meningen att de skulle komma till Europa. Här är en till som gärna tar ett sample ifall möjlighet ges Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Share this post Link to post Share on other sites
ardbank 170 Report post Posted January 17, 2013 Här är en till som gärna tar ett sample ifall möjlighet ges Det är mycket möjligt att den öppnas inom kort, har väntat länge själv på att få prova den. Jag gör en notering på att ni är intresserade på förhand. 3 Quote Stefan Lööf. Söker Caroni rom flaskor skicka ett PM Share this post Link to post Share on other sites
hobgoblin 116 Report post Posted January 17, 2013 Jag tar också gärna ett sample Ardbank!! Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Share this post Link to post Share on other sites
Arsenal 1,389 Report post Posted January 17, 2013 Jag tar också gärna ett sample Ardbank!! Jag är också intresserad! Quote Henrik Jonsson, Karlstad --------------- The John Cor Whisky Society Friend of Laphroaig Ardbeg Committee Bladnoch Forum Söker sample av buteljeraren, The Bottlers. Share this post Link to post Share on other sites
kosken 763 Report post Posted January 17, 2013 Jag är oxå sugen att prova denna!! Quote Seppo Hellström Share this post Link to post Share on other sites
Andersson 10 Report post Posted January 17, 2013 Det är mycket möjligt att den öppnas inom kort, har väntat länge själv på att få prova den. Jag gör en notering på att ni är intresserade på förhand. Jag skulle också gärna vara med på en skvätt Quote Robert Andersson Share this post Link to post Share on other sites
AndreasLestander 14 Report post Posted January 17, 2013 Senaste tilskottet. Nu väntar bara en kartong! Quote Andreas Lestander, Arjeplog Share this post Link to post Share on other sites
alex83 5 Report post Posted January 17, 2013 Det är mycket möjligt att den öppnas inom kort, har väntat länge själv på att få prova den. Jag gör en notering på att ni är intresserade på förhand. Jag med! Notera gärna mig! Quote Alexander Wiberg wibergalexander@hotmail.com Cask Owner @ Bruichladdich Share this post Link to post Share on other sites
Lutfisk 119 Report post Posted January 17, 2013 Det är mycket möjligt att den öppnas inom kort, har väntat länge själv på att få prova den. Jag gör en notering på att ni är intresserade på förhand. Mycket intresserad Quote Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Share this post Link to post Share on other sites
Mankan 39 Report post Posted January 17, 2013 whiskyforum | no 0-1 Quote Marcus Gustafsson Share this post Link to post Share on other sites
Reyan 198 Report post Posted January 17, 2013 Det är mycket möjligt att den öppnas inom kort, har väntat länge själv på att få prova den. Jag gör en notering på att ni är intresserade på förhand. Uttrycker mitt intresse här med! Quote Reyan JohvalliusKöpingebro Share this post Link to post Share on other sites
alezander 37 Report post Posted January 17, 2013 Det är mycket möjligt att den öppnas inom kort, har väntat länge själv på att få prova den. Jag gör en notering på att ni är intresserade på förhand. Också intresserad av denna! Quote Alexander Walleräng Y.N.W.A. Share this post Link to post Share on other sites
ardbank 170 Report post Posted January 18, 2013 2 x Yamazaki Sherry Cask 48% bottled in 2012. Quote Stefan Lööf. Söker Caroni rom flaskor skicka ett PM Share this post Link to post Share on other sites
sam gutenwik 567 Report post Posted January 18, 2013 (edited) Glen Cawdor (Springbank?) 1964 Edited January 18, 2013 by sam gutenwik Quote Sam Gutenwik Köper/byter gärna Brora och Yoichi Om du är intresserad av samples, skicka pm Share this post Link to post Share on other sites
ardbank 170 Report post Posted January 18, 2013 Hakushu Sherry Cask 48%. Efter mycket möda har den äntligen hittat hem! ...och nu 2 x Hakushu Sherry Cask 48% till !! Rena rama julafton! :) Quote Stefan Lööf. Söker Caroni rom flaskor skicka ett PM Share this post Link to post Share on other sites