Jump to content
whiskyforum

Ny Karuizawa Sherry Cask #6056


bonybankhart
 Share

Recommended Posts

Idag släpptes den på thewhiskyexchange, tog slut på en minut på deras hemsida...

Sista chansen är imorgon då den släpps kl 17.00 svensk tid....

Enligt rykten så kan det vara den bästa Kurren TWE släppt :)

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

Idag släpptes den på thewhiskyexchange, tog slut på en minut på deras hemsida...

Sista chansen är imorgon då den släpps kl 17.00 svensk tid....

Enligt rykten så kan det vara den bästa Kurren TWE släppt smile.png

 

Jag lyckades knipa en och lägga i korgen, knappade in kreditkortsnumret, personnumret, klickade på att jag gick med på deras villkor och slutbetalade, då försvann flaskan från korgen, varan är slutsåld stod det, snacka om att man blir besviken. Murphys lag hela jävla tiden numera, undrar vad som går åt helvete i morgon, SB:s hemsida ?

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Vari ligger nödvändigheten att lägga ut flaskorna till beställning på en hemsida, om människor med tfn nr kan ringa bakvägen och se till att inga flaskor finns för beställarna att klicka på? doh.gif

  • Like 2

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Link to comment
Share on other sites

Det fanns nog en del flaskor men betänk att TWE skickar så gott som över hela världen, då tar dom slut på nolltid..

Dom har annonserat vilken tid idag dom skulle släppas och då måste man vara snabb, det finns en hel del Kurresamlare i världen smile.png

Dom ser i alla fall till att alla har 2 chanser...

Edited by bonybankhart

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

Det fanns nog en del flaskor men betänk att TWE skickar så gott som över hela världen, då tar dom slut på nolltid..

Dom har annonserat vilken tid idag dom skulle släppas och då måste man vara snabb, det finns en hel del Kurresamlare i världen smile.png

Dom ser i alla fall till att alla har 2 chanser...

Liksom systemet nuförtiden-men inte med mening!

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

Det fanns nog en del flaskor men betänk att TWE skickar så gott som över hela världen, då tar dom slut på nolltid..

Dom har annonserat vilken tid idag dom skulle släppas och då måste man vara snabb, det finns en hel del Kurresamlare i världen smile.png

Dom ser i alla fall till att alla har 2 chanser...

Ja, och med samlare över hela världen är ju garanterat du inte ensam med det där telefonnumret menar jag. Vilket innebär att idén om att vara med och "tävla" om flaskorna vid en spikad tidpunkt endast är en illusion. Nu drabbas inte jag den här gången då Kurre inte är min prioritet, men faktum kvarstår. Flaskorna är få, som du säger, och telefonnumret lätt att få tag i. Och ger de en flaska till dig under bordet, gör de ju garanterat detta till övriga som ringer också... eller? huh.png

Edited by Lovikavante
  • Like 1

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Link to comment
Share on other sites

Nej, så är det inte, jag är speciellt utvald ;) Nädå skojar bara, dom flesta vet att det alltid går att förhandsboka hos TWE. Rätt eller fel, inte vet jag. Men nu kör dom så inte mycket att göra nåt åt antar jag.....

Kosken: TWE:s sida kraschar inte under lite tryck iallafall hehe ;)

  • Like 1

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

Om de flesta vet att man kan ringa och förhandsbokning är det väl ingen som helst mening med att ha en dag och tid för att släppa några rariteter..?! För något år sedan var samma tema uppe med whiskykryssningen där en del hade kontaktat utställare med eftertraktade flaskor och fått dem satt till sidan i en plastpåse, vilket gjorde att vi som stod i kö när mässan öppnade och trodde att vi var först och "garanterade" att få köpa det vi ville ha - ändå blev utan. Behöver jag nämna att jag i så stor grad som möjligt inte handlar whisky av dem som en ren principsak.. Fast det är klart att man behöver ju inte bry sig om kunderna när tiderna är goda och allt blir sålt ändå..

  • Like 1

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

jag provade att ringa och förboka men det var tvärnobben så sannolikt måste man dessutom ha en bra kontakt vilket jag inte har där!

Sedan hängde jag på låset 17.00 och visst fick jag en till korgen, snabb som en vessla (tyckte jag) skulle man bara mata in kortnumret... då fanns det ingenting kvar i korgen att betala... eftersom den då gått till någon som var snabbare ELLER så var det hela bara en fasad och så kanske det inte fanns några flaskor kvar för att alla hade blivit undanlagda... Vem vet??? Men utan flaska blev jag i vilket fall som helst mad.gif

Var det någon här som lyckades köpa en flaska?

Edited by MagnusH
  • Like 1

----------------------------------

Magnus Hjelm

 

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Jag var snabb som en vessla den här gången, hade kopierat kontonumret och klistrade in för att spara en sekund, när jag betalade försvann flaskan ur korgen precis som förra gången, tacka vet jag systembolaget, där är det ordning och reda

  • Like 1

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Lösningen kanske var Paypal istället för kort, går snabbare ;)

Har ingen bra kontakt där, men dom kanske inte tar emot förhandsbokningar precis innan släpp? Jag gjorde min förhandsbokning för ca en vecka sen...

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...