Jump to content
whiskyforum

Bowmore


Markus35
 Share

Recommended Posts

Vilken fantastisk liten ide/tråd. Vore det inte bra med en tråd där man kan lägga önskemål på handfyllna fat. Alltså inte auktion. Utan om det är så att någon ska till e.g bowmore, glendronach, glenfarclas, så kan man för ett mindre påslag be någon ta med sig en flaska hem. Ren välgörenhet alltså! :) Eller?!

Link to comment
Share on other sites

Nej inte i höstas heller Johan.. Fick nöja mig med 2 st egen tappade på glendronach.

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Jo jag hade gärna fyllt flaska själv på Glenfarclas :) kan ju alltid hoppas de erbjuder det till sommaren när jag tar en sväng förbi dem igen...

  • Like 1

Johan Andersson

Glenfarclas Global Family

Springbank Society

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett att de säljer på Scotch Whisky Auctions, men där låg lägsta priset på £170.

 

Jag äger två själv, men då detta är troligt den godaste whisky jag någonsin druckit stannar de båda i min ägo.

  • Like 1

Martin Ahlquist

Link to comment
Share on other sites

Jo jag hade gärna fyllt flaska själv på Glenfarclas :) kan ju alltid hoppas de erbjuder det till sommaren när jag tar en sväng förbi dem igen...

ja tack tar gärna en!!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Vi buteljerade ur fat 1215 på Bowmore i höstas. Av de två jag tog med hem hade jag den ena på vår whiskyprovning. Den vann omröstningen blint. Även Roger Melander uppskattade den. Totalt fyllde vi 7 flaskor i vårt gäng http://maltytowers.se/2013/10/02/whiskybloggen-annu-en-craftmens-tour-at-bowmore/

När vi var där var vi av slutet på fatet. Idag ångrar man kanske att det inte blev några fler. Efterlyste egenfyllda flaskor på Bowmore när jag var där gången innan . Blev glatt överraskad att de hade börjat med detta nu.

 

Vi fick prova en 24 årig Caol Ila direkt ur fatet när vi var där. Personalen hade önskat att få fylla flaskor till besökarna med ledningen hade sagt nej. Blir lite av en besvikelse när man får prova en riktigt bra whisky ur fatet utan att kunna ta med sig hem. Här han Diageo lite att lära. Det är inte vanliga turister som tar sig ut på ön. Finns en hel del goodwill för destillerierna att kunna erbjuda egenfyllda flaskor för whiskynördar.

  • Like 2

Slaínte

Holger Berndt, Lindås

-------------------------------------------

Ardbeg Committee member

Bowmore Inner Core

Friends of Laphroaig

Friends of Classic Malts

Malty Towers Whisky Association

Link to comment
Share on other sites

Vi buteljerade ur fat 1215 på Bowmore i höstas. Av de två jag tog med hem hade jag den ena på vår whiskyprovning. Den vann omröstningen blint. Även Roger Melander uppskattade den. Totalt fyllde vi 7 flaskor i vårt gäng http://maltytowers.se/2013/10/02/whiskybloggen-annu-en-craftmens-tour-at-bowmore/

När vi var där var vi av slutet på fatet. Idag ångrar man kanske att det inte blev några fler. Efterlyste egenfyllda flaskor på Bowmore när jag var där gången innan . Blev glatt överraskad att de hade börjat med detta nu.

 

Vi fick prova en 24 årig Caol Ila direkt ur fatet när vi var där. Personalen hade önskat att få fylla flaskor till besökarna med ledningen hade sagt nej. Blir lite av en besvikelse när man får prova en riktigt bra whisky ur fatet utan att kunna ta med sig hem. Här han Diageo lite att lära. Det är inte vanliga turister som tar sig ut på ön. Finns en hel del goodwill för destillerierna att kunna erbjuda egenfyllda flaskor för whiskynördar.

 

Det var fat 1215 även när vi var där.

Det var slutet på vår resa och de flesta väskor var proppfulla redan, så jag gissar att det var därför det blev så få flaskor i vårt gäng.

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...