Jump to content
whiskyforum

Whiskybroker


DavidTjeder
 Share

Recommended Posts

Jag har just hittat dessa, och priserna är ju minst sagt tilltalande, runt 20-åriga single casks för under 600 bagis. Är de bra? Är de konsistenta eller är det ojämn kvalité på vad de släpper? Funkar frakten? Släpper de jätteofta nytt? Många frågor blir det. Så, era intryck av whiskybroker, please!

David Tjeder

Link to comment
Share on other sites

Jag har bara positiva erfarenheter av whiskybroker. Frakten har fungerat bra. Har inte råkat på några dåliga buteljeringar därifrån, ligger oftast mellan 80-88p, närmar sig ibland 90-strecket.

 

Jag har 4st olika öppnade just nu om du vill prova några samples.

  • Like 1

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Tack för snabbt svar! Får be att återkomma om samples, brände helt nyss över tio papp på master of malts hemsida så whiskybudgeten är mer än helsprängd för januari…! :)

David Tjeder

Link to comment
Share on other sites

Fint;). Får man fråga vad det blev för något?;)

 

Tack för snabbt svar! Får be att återkomma om samples, brände helt nyss över tio papp på master of malts hemsida så whiskybudgeten är mer än helsprängd för januari! :)

Link to comment
Share on other sites

Lite grejer från Bunnahabhain Caol ila Kavalan Kilchoman Mortlach Springbank - och en tokchansning på English whisky company!

David Tjeder

Link to comment
Share on other sites

Jag har också bara goda erfarenheter av Whiskybroker. Sällan riktiga kioskvältare, har inte provat nån på 90p och uppåt, men alla jag provat har varit stabila, typ 84-88p för mig

  • Like 1

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Lasse och Gunnar, har ni satsat på "säkra" kort från dem? De har i alla fall just nu ett gäng destillerier vars whisky mest används i blends och som jag aldrig avsmakat - Blair Athol, Royal Lochnagar, Auchroisk t ex - men också t ex Bunnahabhain och Auchentoshan, lite mer kända som single malts. Funderar på om jag vill chansa på mindre kända destillerier eller om det är Bunna som gäller…

David Tjeder

Link to comment
Share on other sites

Jag har handlat där flera gånger och allt har funkat utan några som helst problem. Nu är jag ju frälst på Blair Athol, men deras förra butelj från dem var mycket god. Har den senaste hemma men har inte provat den än. Whiskybroker skulle jag överlag absolut klassa som "prisvärd".

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Med denna länk kan du kolla ratingen på deras buteljeringar:

 

http://www.whiskybase.com/bottlers.php?bottlerid=251

 

Har provat deras Glenrothes 25 som var bra men kanske inte bländande

med tanke på att det är en single cask 25-åring

  • Like 1

Lars Andersson

Link to comment
Share on other sites

Prisvärt, men förvänta dig inte stordåd.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Jag har provat från både "säkra kort" som du kallar dem, men även från "doldisdestillerier". Ok, jag har väl varit mer nöjd med de flaskor som kommit från de mer kända destillerierna, men jag känner att för det priset har det varit värt att chansa ibland.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Jag har både Auchroisk & Blair Athol öppna nu, ingen poäng ännu, men goda båda två. Bunna från whiskybroker brukar alltid vara ett säkert kort. Glenrothes 25yo var skaplig, men jag hade väntat mig lite bättre med tanke på åldern. Men som Benny skriver, prisvärt, och då kan man ju gå lite utanför dom säkra korten.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Tack för kloka ord, alla! När nästa lön kommer lär det nog bli en beställning på några whiskies därifrån… Och roligt att chansa lite bland de (åtminstone för mig) lite mer obskyra destillerierna!

David Tjeder

Link to comment
Share on other sites

Har handlat där ifrån 2 ggr utan några som helst problem, har just nu 2 flaskor öppna från Whiskybroker om du är intresserad av samples.

Longmorn 27yo

#8896

24/9/1985 - 10/5-2013

53,8%

 

Glenrothes 25yo

#7861

20/6/1988 - 20/6/2013

51,1%

 

Helt ok whisky båda två, personligen föredrar jag Longmorn.

  • Like 1

Fredrik Palmqvist

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...