Jump to content
whiskyforum

Brora 40yo


Recommended Posts

Heathrow är på vägen till Islay. Hem åker vi från Edinburgh via Kastrup. Fungerar det ok att handla i Edinburgh och ta via transithallen på Kastrup? Man behöver inte väl inte gå via säkerhetskontroll igen? Skulle inte vara så bra...

 

Vad är det värsta som kan hända? Du får chansen att bli legendarisk och genomföra den dyraste whiskyvaskningen någonsin :-)

  • Like 2

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

2 cl kanske 3 kan jag tänka mig :-)

 

Snart halvvägs i intresseanmälningar :clap:

Edited by ardbeg67
  • Like 1

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

2 cl kanske 3 kan jag tänka mig :-)

 

Snart halvvägs i intresseanmälningar :clap:

Ja åtminstone 28 cl, om man räknar alla som inte angett något som 1 cl. :)

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Link to comment
Share on other sites

Heathrow är på vägen till Islay. Hem åker vi från Edinburgh via Kastrup. Fungerar det ok att handla i Edinburgh och ta via transithallen på Kastrup? Man behöver inte väl inte gå via säkerhetskontroll igen? Skulle inte vara så bra...

Hem från USA några år sedan så blev jag stoppad på Kastrup.

Vakt 1: Den här får du inte ha med dig.

Jag: Men den är ju plomberad.

Vakt 1: Vart ska du?

Jag: Sverige.

Vakt 1: Äh, gå.

Vakt 2: Vad händer här?

 

Allmän debatt som slutar med att jag fick checka in min plomberade påse i min kabinväska.

Edited by Mankan

Marcus Gustafsson

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev tidigare upp mig på 1,5cl men jag hoppar detta... uppskattar inte Brora tillräckligt för att det skall vara värt pengarna att prova detta.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Idag fick jag mail från World of Whiskies att min förhandsbokning är godkänd. Jag kommer att lägga upp den här i en egen tråd, men det kan dröja någon dag. Alla som förhandsanmält i denna tråd är garanterade tilldelning, men jag vill gärna ha anmälning i tråden när den kommer upp.

 

Skulle säkerhetskontrollen på Kastrup krångla får jag väl ta natt-tåget hem, med juvelen i famnen!

  • Like 9

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Idag fick jag mail från World of Whiskies att min förhandsbokning är godkänd. Jag kommer att lägga upp den här i en egen tråd, men det kan dröja någon dag. Alla som förhandsanmält i denna tråd är garanterade tilldelning, men jag vill gärna ha anmälning i tråden när den kommer upp.

 

Skulle säkerhetskontrollen på Kastrup krångla får jag väl ta natt-tåget hem, med juvelen i famnen!

Du kommer att bli historisk Gunnar :winner:

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Idag fick jag mail från World of Whiskies att min förhandsbokning är godkänd. Jag kommer att lägga upp den här i en egen tråd, men det kan dröja någon dag. Alla som förhandsanmält i denna tråd är garanterade tilldelning, men jag vill gärna ha anmälning i tråden när den kommer upp.

 

Skulle säkerhetskontrollen på Kastrup krångla får jag väl ta natt-tåget hem, med juvelen i famnen!

:clap: :clap: :clap:

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev tidigare upp mig på 1,5cl men jag hoppar detta... uppskattar inte Brora tillräckligt för att det skall vara värt pengarna att prova detta.

Kan inte låta bli, HP är lite halvdan o Brora ska du inte dricka mer o Talisker smakar peppar, kanske dom har lite Ramlösa med cironsmak på Konsum.

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Kan inte låta bli, HP är lite halvdan o Brora ska du inte dricka mer o Talisker smakar peppar, kanske dom har lite Ramlösa med cironsmak på Konsum.

Det är tur att alla inte har samma smaklökar.., de flesta av whiskys från dom tre destillerierna passar inte mig... Allvarligt talat förstår jag inte hur man kan ge dom så höga poäng men smaken är som baken och jag dricker det jag tycker är gott, inte det andra tycker är gott.

  • Like 2

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Det är tur att alla inte har samma smaklökar.., ... och jag dricker det jag tycker är gott, inte det andra tycker är gott.

Word!

  • Like 1

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Link to comment
Share on other sites

Det är tur att alla inte har samma smaklökar.., de flesta av whiskys från dom tre destillerierna passar inte mig... Allvarligt talat förstår jag inte hur man kan ge dom så höga poäng men smaken är som baken och jag dricker det jag tycker är gott, inte det andra tycker är gott.

Först så är väl dessa inlägg inte i rätta tråden, utan något som vi skulle kunna skapa en ny tråd för. Sedan vill jag hylla Gunnar som ger sig på detta projekt. Guldstjärna Gunnar!

 

Men i sak håller jag med Kainen. Vi har alla våra destillerier som vi inte förstår hype'n kring. Själv älskar jag Brora och Talisker, men HP är ingen storfräsare hos mig (sorry Highland :)) utan att att de för det gör dåliga grejer, långt ifrån. Andra jag inte hyllar (men som många andra gör) är Lågländare, Aberlour, Glenmorangie och i viss mån Clynelish. Men jag försöker och försöker och vips så kanske det händer ;-) Sedan finns det ju destillerier som man knappt försöker sig på längre. Ni vet nog ungefär vilka de är, för de flesta tycker ganska lika där. Nu finns det risk att man får ovänner, men ärlighet varar ju längst. Ni kan ju skicka blindprov till mig för att försöka omvända mig :D

Edited by ardbeg67
  • Like 2

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...