Jump to content
whiskyforum

Hjälp, Ang: Gordon & Macpail box


SweetNothing
 Share

Recommended Posts

Hej, tänkte kolla med er vad ni tror..

 

Jag fick just levererat en flaska Longmorn 1972 Gordon & Macphail Reserv #1084 och när jag har öppnat förpackningen och tagit ut flaskan så ser jag att folien är bruten runt om..

 

Så jag kontaktar butiken och dom säger ju så klart att det är mitt fel och att jag har öppnat Gordon & macphail boxen utan att ha hållit i flaska samtidigt när jag dragit upp den och på så sätt skadat folien, eftersom att korken sitter fast ganska hårt i ett hål i locket. Vilket den gör.

 

Så vad säger ni som har öppnat såna boxar, finns det ens en liten chans att jag kan ha gjort det?

 

och visst har jag ingen chans att få pengarna tillbaka alt få en ny om dom inte går med på det.

Victor Dauner

Link to comment
Share on other sites

Låter konstigt tycker jag. Vore bra om du lade ut vilken affär det är, så att vi alla är vaksamma.

  • Like 1

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Låter väldigt konstigt, det ligger nära till hands att tro att så har skett i butiken när den har legat framme för allmän beskådan, eftersom han visste svaret innan han hade någon aning hur du faktiskt har tagit fram flaskan ur boxen. Hursomhelst det ska ganska mycket våld för att få bort foliet runt om på det sättet han beskriver. Som sagt det vore bra attt veta vilken butik.

Edited by sam gutenwik

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också det låter jätte konstigt att man på något sätt skulle lyckas förstöra folien bara genom att öppna boxen på det enda sätten man kan öppna, vilket jag också har påpekat för butiken.

Då svarade dom bara med att man måste hålla i folien och flaskan samtidigt som man tar ut flaska viket är det dummaste jag hört vilket jag också påpekade och att det hela är helt orimligt.

 

Men dom verkar inte bry sig och säger att det är mitt fel, men håller fortfarande på att maila fram och tillbaka, men nu har dom inte varat på mitt sista mail på ett antal timmar.

 

Men det handlar om Jurgens Whiskyhuis, uppdaterar om jag hör något mer.

Victor Dauner

Link to comment
Share on other sites

Med mig har han inte strulat än, mer än att han tar en himla tid på sig att leverera. Men det finns nog andra som har ytterligare erfarenheter.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Med mig har han inte strulat än, mer än att han tar en himla tid på sig att leverera. Men det finns nog andra som har ytterligare erfarenheter.

Anledningen till att jag vågade beställa därifrån va att jag läste en tråd på detta forumet som var något år gammalt iof, men där hade ingen haft några större problem mer än det du nämner.

Victor Dauner

Link to comment
Share on other sites

Jag och fler med mig har haft en hel del strul med Jurgen, jag har slutat beställa av honom och skulle inte rekommendera hans shop för någon annan.
Det var en lång tråd på WB också om alla dåliga erfarenheter med honom. Jurgen svarade även i tråden, men det blev inte bättre för det...

 

Hoppas att det löser sig, Victor!

Stefan Lööf

Link to comment
Share on other sites

Anledningen till att jag vågade beställa därifrån va att jag läste en tråd på detta forumet som var något år gammalt iof, men där hade ingen haft några större problem mer än det du nämner.

Jag lade en beställning där, fick beställningsbekräftelse men aldrig någon faktura. Jag väntade och till sist var flaskan jag hade beställt slut.

Micke Jönsson

Link to comment
Share on other sites

Det låter mycket märkligt, har aldrig hört talas om att detta kan hända, själv fick jag en gång en flaska från en annan firma med metallfolien helt öppnad, de svarade helt enkelt aldrig på mina mail.

 

Jag hörde en gång en berättelse från en som hade en whiskybutik att det hänt vid ett flertal tillfällen att folien var bruten, troligen av att någon kör in tumnageln och vrider runt flaskan och sedan vill pruta eftersom flaskan är " öppnad "

 

Det känns som att förklaringen är otroligt krystad och svårbegriplig, jag tänker så här, nekar han i sten att byta ut flaskan så visste han om det, men det är min personliga åsikt.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Ja den här mannen verkar inte bry sig nämnvärt om att ha dåligt rykte. Han fick ordentligt med "stryk" i den tråden på wb som ardbank nämner och det verkar väl inte som han har några planer på att bättra på det. Riktigt tråkigt för dig om det inte löser sig.

Henrik Jonsson, Karlstad

 

---------------

 

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

 

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Link to comment
Share on other sites

Ja då kan man lägga till den på listan över butiker man skall låta bli...

 

Hoppas innehållet smakar bra iaf!

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Kanske läge att göra en tråd med butiker som bör undvikas?

 

Absolut, men tror man bör vara försiktig med att hänga ut butiker innan man har nog på benen för det.

I fall som detta då flera haft problem och dom systematiskt verkar struntar i det så är det definitivt läge att hänga ut!

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

 

Absolut, men tror man bör vara försiktig med att hänga ut butiker innan man har nog på benen för det.

I fall som detta då flera haft problem och dom systematiskt verkar struntar i det så är det definitivt läge att hänga ut!

Jag tycker inte att det är några problem med att hänga ut en butik som systematiskt vägrar att besvara mejl bara för att de innehåller någon form av reklamation.

  • Like 1

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...